Zhubni – a budeš mít pravdu

O souvislosti krásy, pravdy a dobra napsal několik pojednání již Platon a lze z nich dovodit, že to, co je krásné, je taky pravdivé… alespoň tímto způsobem vnímá zcela podvědomě krásu náš okolní svět, tak ji podvědomě vnímáme i my….. Mnoho bulvárních plátků i seriozních sociologických a psychologických studií se pohoršuje nad tím, že dnešní doba je posedlá krásou, především pak krásou těla….. Málokoho napadne, že tato posedlost krásou může být obrazem něčeho úplně jiného: že to může být vyjádřením touhy po pravdě – té skutečné a jednoznačné – a po dobru, které krása znázorňuje a převádí do okem uchopitelné podoby…..
Praktickými důsledky toho, co to znamená být a nebýt krásná, jsem si prošla i já sama. Možná, že moje konkrétní osobní zkušenost by mohla napomoci nejen diskusi na dané téma, ale především by mohlo napomoci dalším lidem, kteří jsou zmítáni podobnými problémy, jakými jsem se zmítala já. Budiž to přijato jako důvod, proč jsem se odhodlala k tomuto „comming out“. Díky za povzbuzení od mých diskutujících, kteří mne k tomuto tématu přivedli a projevili o něj svůj zájem.

Celý svůj dospělý život jsem vážila okolo 60 kilo, sem tam nějaké to kilo navíc. Nejsem sportovní typ, ale chodila jsem pravidelně do sauny, plavat a mám ráda toulky přírodou. To stačilo k tomu, abych se nerozkynula. Po pěti letech manželství jsme se začali skutečně usilovně snažit o miminko a k mému velkému - a naivnímu - překvapení to prostě nešlo. Nějak jsem zapomněla, že ve 34, 35 atd. to s fertilitou už není takové, jako ve dvaceti. Jak jsem posléze četla v mimořádně zajímavé knížce (doporučuji) od Gail Sheehyové „Průvodce dospělostí – šance a úskalí druhé poloviny života“ (nakl. Portál, Praha 1999) první polovinu života se děvče snaží, aby ji někdo nezbouch a druhou polovinu života se žena snaží, aby ji někdo zbouch…. Nu a přesně to se mi stalo. Následovala hormonální léčba, následkem kteréžto jsem během 8 týdnů přibrala 16 kilo….protože jsem vzápětí otěhotněla, nestěžovala jsem si….. Během těhotenství jsem přibrala dalších cca 13 kilo a po porodu jsem byla na pěkných 89 kilech. To ale nebylo vše…. K mému naprostému zděšení kil nejenom neubývalo, ale naopak soustavně přibývalo. Začala jsem cvičit a mým největším zápřahem bylo soustavné čtyřměsíční úsilí během mého studijního pobytu v Londýně na College of Law. Šest až osm hodin denně přednášek o anglickém právu, pak koupit dva až tři pomeranče či salátek na večeři a do fitka: cvičit, plavat, sauna, spinning….. sedmkrát týdně. Za čtyři měsíce jsem shodila tři a půl kila a byla jsem u konce s dechem. Následovaly tedy lékařské zásahy. Plastika břišní stěny, tuším tři liposukce. A medikace: zlatá vajíčka Adipexu, po kterých jsem absolutně nemohla spát. Brutální množství Xenicalu, který způsoboval nejen průjem fyzický, lež též finanční. V dietických poradnách mi poradili, že mám jíst hodně zeleniny a cvičit. Nezabila jsem je….

takto jsem vypadala v srpnu 2004

Výsledkem mého veškerého úsilí bylo, že v únoru 2005 jsem vážila 103 kila a měla Body Mass Index 40, což je tak zvaně „smrtící obezita“.

pro sadomasochisty celá postava

U vědomí, že jsem již vyzkoušela všechno, jsem se pomalu chystala do hrobu: bolely mne klouby, byla jsem dýchavčivá, v podstatě se nemohla pohybovat. Měla jsem dojem, že i moje kognitivní funkce jsou na ústupu. Bývalo mi velmi špatně. Péči o dítě jsem zvládala jen s obtížemi a s pomocí celé rodiny.

Byl to časopis Blesk, kde jsem se dozvěděla o chirurgické léčbě obezity pomocí žaludečního by-passu. S výtiskem této exkluzivní tiskoviny coby doporučením v ruce, cítíc se jako úplný blbec, dostavila jsem se do nemocnice Na Homolce, kde danou operaci měli údajně provádět. Přijetí se mi dostalo více než chápajícího. Prohnali mne psychologickým vyšetřením, aby se zjistilo, jestli nejsem nějaká faleš, co se přejídá ve špajzu a navenek deklaruje něco jiného. Skutečně tomu tak nebylo. Endokrinologická a další vyšetření a koncem dubna 2005 jsem šla „pod nůž“.

Podstatou zásahu je, že vám sešijí žaludek na větší a menší část. potom přestříhnou střívko a vyhloubí další dirku do té malé části žaludku a střívko tam přišijí. Původní střevo, jdoucí z dvanácterníku a z větší zašité části žaludku, kam se již potrava nedostane, přišijí tak, že máte v bříšku takovou pěknou trojcestnou křižovatku – dva příchody a jeden odchod.

V životě mi nebylo tak blbě, jako po této (laparoskopicky prováděné) operaci. S láskou jsem vzpomínala na porod jako na srandovní procházku růžovým sadem, při kterém si člověk jen tak trochu odřel koleno. Ten týden, co jsem ležela ve špitále, jsem z nepochopitelných důvodů shodila 7 (slovy sedm) kilo. Proč to tak funguje, nikdo neví. Říkali mi, že tam měli člověka, který za týden po operaci shodil 20 kilo. …..

Následující rok jsem hubla rychlostí cca 1kg týdně. Zvracela jsem 2x – 3x denně. Měla jsem návaly horka, třasy celého těla a bušení srdce, byla jsem nesnesitelně náladová. Bylo mi skutečně strašně.

Posléze jsem především z internetu načetla dvě zásadní informace, které v době mojí operace nebyly známy nebo rozhodně nebyly pacientům sdělovány – asi to nikoho nenapadlo. První info je, že veškerá jedovatá svinstva, která jste kdy snědli, se vám uloží v tukových tkáních, neboť se jedná povětšinou o svinstva v tucích rozpustná. Když hubnete, tyto jedy se zpětně vyplavují do krevního oběhu a v podstatě vás permanentě zpětně intoxikují. Nejen pro stav po žaludečním by-passu platí, že podnikat jakoukoliv hubnoucí kůru bez intenzivní detoxikace jest prostě blbost. Mimochodem, tohle jsem se doposud nikdy v žádném časopisu s tématem hubnutí nedočetla až do dnešních dnů, takže to raději napíšu znova a velkými písmeny:

 

 

HUBNETE??? DETOXIKUJTE!!!

 

 

Druhý poznatek:: vědci zjistili, že tuk, a to zejména tuk uložený v krajině břišní, se chová jako endokrinní žláza, produkuje svoje vlastní hormony a pomocí nich pochopitelně zabraňuje (sebe)destrukčnímu hubnutí. Vyčítat proto lidem, kterým nejde zhubnout, že mají slabou vůli, je pitomost. Bojovat proti endokrinnímu systému v podstatě nelze. Hledání „berliček“ na boj s tímto vnitřním nepřítelem je zcela legitimní a stejně tak je zcela legitimní si říci o veškerou možnou pomoc: psychickou, lékařskou, osobní, jakoukoliv. Obezita je ZLÁ NEMOC, na jejíž následky SE UMÍRÁ. Nemocným rakovinou se taky nikdo nesměje a neříká se jim, že si za to mohou sami… (Mimochodem, od BMI 40 je operace žaludeční by-pas hrazen pojišťovnou, protože i naše slovutné pojišťovací ústavy dospěly k závěru, že obezita je nemoc, kterou je třeba léčit – berte to jako maximální důkaz o tom, že obezita je choroba: vždyť přesvědčila pojišťovnu…)

Po roce jsem měla 57 kg. Vypadaly mi téměř všechny vlasy, takže jsem musela jít – podruhé v životě, když poprvé to bylo z téhož důvodu v těhotenství – úplně nakrátko. Ale byla jsem to JÁ. Žaludeční obtíže, utlumované v průběhu hubnoucího roku Ranisanem (bez předpisu, cca 40,-Kč/balení), živočišným uhlím (však víte kolik) a Helicidem (na předpis, cca 80,-Kč/balení), ustaly.

rodinný i společenský život se zlepšil
v únoru 2006, tedy 10 měsíců po operaci, jdeme s manželem na ples

Jím tak čtvrtinové porce. Změnila se mi chuť – nejsem schopna požít věci, které by eventuálně mohly být ne zcela úplně čerstvé. Čich mám jak protidrogový pes a věci nečerstvé vyčuchám v regálu sámošky, aniž bych se dívala na data projití. Jím všechno, ale neutluču se po smaženém. Problémem je víno – příliš mnoho ovocných kyselin, více než 2 dcl mi nedělají dobře: ale jak říkal již Hemingway, v mládí do sebe nalejete kde co, stáří přináší afinitu ke kvalitě. Skutečný problém měla moje dcera: nemohla si zvyknout, že maminka není ta hora, která byla vždycky maminka, ale éterické stvoření, které už dnes ona sama uzvedne.

Se 103 kily bez výzbroje utrhnete spolehlivě celý svah. S 65 kily s výzbrojí utrhnete spolehlivě sebe. Zapřela jsem se do patek, hodila hodiny a ....ústa. Musela jsem se znovu učit jezdit a koupit si nové podstatně tvrdší lyže. Skvělou učitelkou mi byla Darinka. (březen 2006 - 11 měsíců po operaci)

Byla to strašná léta, která jsem si prožila jako beznadějně tlustá a skoro stejně strašný byl ten hubnoucí rok. Výsledek je však tak skvělý, že si myslím, že to stálo za to. Jsem zdravá a raduji se z života. A ještě jedna věc: i když jsem měla těch 103 kilo, i když jsem šílela s hubnutím, i teď, můj muž stál vedle mě a mlčel….. nerejpnul ani jednou, občas donesl mokrý hadr abych se utřela, když jsem to nestihla a blitky skončily na roláčku. Myslím, že TOHLE je to, co mi může legitimně závidět každý. Je to lepší, než to zhubnutí….

léto 2007. Zatím to vydrželo, teď mám o cca 3 kg více než na této fotce.
Asi s tím budu muset začít něco dělat:-)

Doufám, že jste také ocenili můj první fotoblog!!
Zdravím - a hubněte. KVS

 

Komentáře

Příspěvky do diskuse se musejí týkat tématu. Vulgární příspěvky a příspěvky, které nemají nic společného s tématem, budou vymazány.

Mirka napsal(a):

Páni, to je fakt síla!!! Tedy paní Veselá, Vy jste hlavně o mnoho let omládla. Jsem 2 roky po porodu, mám 6 kg navíc a dost mě to štve.

20.07.2008 12:28:31

Charlie napsal(a):

paní K.Veselá Samková

klobouk dolu :-)

zdravím

20.07.2008 12:40:35

bigjirka napsal(a):

Dobrý.. taky bych potřeboval 20 dolů... BMI 30,7 :-(

20.07.2008 12:51:55

Ročník 53 napsal(a):

Máte pravdu paní Samková. O tom ví své paní Benešová, které musel dát za pravdu až soud.

Zhubnutí po těhotenství je obtížné. Také vím jak je to těžké. Před 25 lety manželka porodila dceru a já jsem už nikdy nezhubl! :))

20.07.2008 12:52:40

Lida V. napsal(a):

Hluboce obdivuji takhle odhodlané lidi. Na vysoké škole jsme slyšely (opravdu Y - neboť se to týkalo výhradně dívek), jak jsme tlusté. Zkoušely jsme neúspěšně všechno možné. V dalších letech se cosi stalo a já zatím nepotřebuji hubnout -je mi už 55let( a to ani těhotenství se mnou nic neudělalo). A děsím se momentu, až to nastane. Opravdu - klobouk dolů!!!

20.07.2008 13:04:57

Selen napsal(a):

Ehm...takhle otevřený a upřímný článek...to se pak prakticky nedá nic namítat bez toho, že by člověk vypadal jako hnusnej nepřející šupák.

Já ale stejně musím. Obezita je nemoc, ano, ale v uvozovkách. To nemoc se k ní připojuje proto, že má mnohé následky, o kterých tu píšete. Obezita je nemoc stejně jako kouření cigaret. Rozhodně se na obezitu ale nedá pohlížet jako na něco neovlivnitelného, za co člověk nemůže a s čímž sám nic nenadělá. To si jenom namlouváte sama sobě.

Abych jenom nekritizoval, já zase kouřím a nemůžu přestat. Vždycky jsem si myslel, že mám vůli na cokoli, že až budu chtít, tak s tim seknu, ale nyní vidím, že tomu tak není. Neumím přestat kouřit, a zatím nevím jak se k tomu postavit. Drahé nikotinové žvýkačky a náplasti jsou výsměch stejně jako léky proti obezitě.

Už jste to všechno podstupila, tak se nedá nic dělat, ale je třeba jasně říct, že se netloustne ze vzduchu. Ani hormonální léčba, ani těhotenství není důvod, byť tomu napomůžou. Přibírací anabáze je nedostatek výdeje a nadbytek příjmu energie, nic jiného a ano, člověk si za to může sám. Vždycky existuje lepší řešení než chirurgické výkony, ty jsou snad vhodné jenom pro morbidně obézní poloinvalidy, kteří už se samotní nehnou.

Ale znovu opakuji, článek je to neobyčejne upřímný a z toho hlediska hodný následování a vážím si Vás, že jste ho publikovala.

20.07.2008 13:09:07

klaaarka napsal(a):

KVS: Tedy ty fotky, to bere dech! Že Vám to teď moc sluší, to už jsem věděla dřív, ale na fotkách "před" bych Vás asi nikdy nepoznala. Přeju Vám, ať si to udržíte bez námahy :-)

Ročník 53: dost dobrý :-)))

20.07.2008 13:09:48

klaaarka napsal(a):

Selen: Jak můžete toto napsat poté, co jste si přečetl ten článek? Jasně, většina lidí s nadváhou se prostě jen nechce vzdát dobrot a začít cvičit. Ale jsou i případy jako tady paní doktorka, nebo jiní lidé kteří mají např. nemocnou štítnou žlázu nebo jiné poruchy. Narozdíl od kouření, které nikdo nezačne bez svého přičinění. Ale vy jste samozřejmě nejchytřejší. Příště byste nám sem mohl napsat něco o tom, jak na premenstruační potíže.

20.07.2008 13:13:07

bay napsal(a):

kdybych byla před obědem, tak mě váš text motivuje; jelikož jsem po pořádném obědě, tak mě nadeptal :-)

Každopádně vám děkuji za zajímavý blog :-)

20.07.2008 13:23:23

Petr Klan napsal(a):

Obdivuji. Omlouvam se, ze poklidne pisi o robustnosti. Ta, o ktere pisi, vsak s vahou cloveka nesouvisi. Nebo tak, ze robustni clovek je nerobustni. S pochopenim pek.

20.07.2008 13:26:50

tata napsal(a):

milá paní K.Veselá Samková

Plně vás chápu,já bojuji celý život ,už od dětství byl tento fenomen vypěstován kultem jídla.Celý život držím diety ale po skončení opět přiberu.5 krát sem shodil okolo 40 kilo o úbytcích do 20 kilo nemluvím těch bylo nespočet.Mam vypěstován jojo efekt.Teď mam index 48 .Byl sem za doktorem kvůli zašití žaludku,ale opět musím držet dietu pak se prý uvidí.Těžko někomu vysvětlíte ,že je člověk jídlem závislý jako na droze,shodit to s vypětím sil ještě de ale udržet to.KDO TO NEZAŽIL TAK TO NEPOCHOPÍ.Mám radost že aspoň někdo se toho dokázal zbavit.Já ten boj zatím prohrávám.

20.07.2008 13:35:07

stejskal napsal(a):

Pche, sto tři kilo, co bych za to dal ;-)

Pane vlku, co říkáte? Jste tu někde? ;-)

:-) :-) :-) :-) :-) :-)

Libor Stejskal

20.07.2008 13:44:57

tata napsal(a):

pane Selen

Samozřejmě až na vy jímky si zato každý muže sám,To stoe nám neřekl žádnou novinu.Je to droga,lehko se otom mluví hůř se jedná když jste stím postižen.SOU to většinou rodové dispozice a způsob který vám vtiskli od mala.To co vám otom říká okolí dobře víte.Bojovat stím už težko Vy pochopíte.

20.07.2008 13:49:00

jap napsal(a):

Mnohokrát jste mi udělala radost,
konečně Vám děkuji.

20.07.2008 13:56:16

JH napsal(a):

Paní Kláry Veselé Samkové sem si vážil pro její postoje, které uplatňuje i při výkonu své profese. Její předchozí blogy na jiná témata sem rád četl, ale po video blogu (výborný nápad pane Stejskale) a tomto aktuálním fotoblogu smekám před paní Klárou.
Když už jsme se od názorových střetů dostaly k osobním kvalitám a přes foto paní Samkové i vzhledu a váze blogerů, je pro mne celý blog zajímavější a mám pocit, že komunikace zde v diskuzi a s blogery není pak tak anonymní, za řádky na monitoru se mi nyní více rýsuje člověk z masa, kostí i tváří a to mi vyhovuje.
Super, děkuji paní Kláře i panu Stejskalovi.

PS: Paní Kláro, moc Vám to na aktuálních fotkách sluší...
A pane Stejskale, máte pravdu, 103kg je opravdu taková střední váha, jsem obklopen lidmi, jejichž hmotnost se pohybuje od 115kg, dva dobří kamarádi nyní útočí na hranici 145kg a při tom sportují!!! a ve spoustě ohledech celkem stíhají mne vyschlého 75kg vážícího v pohodě, samozřejmě v silových disciplínách jsem zcela zastíněn, samozřejmě běhavé sporty jsou pro tyto mastodonty těžší oříšek...

Přeji všem pěkný zbytek neděle...
Zdravím všechny

20.07.2008 14:03:54

klára veselá samková napsal(a):

Tato, seberte se a mazejte na Homolku!! Nevím, u koho jste byl dříve, ale doporučuji se sebrat a jít na tenhle odkaz:
http://www.homolka.cz/cz/vs...
(nechci, aby to vypadalo, že dělám Homolce propagaci, ale myslím, že potřebujete změnit přístup...tedy přístup lékaře.)

Selene: jistěže máte z velké části pravdu. Jenže člověk je člověk a některé věi vůlí prostě ovládnout nelze. Ostatně se zdá, že na vznik obezity mají někteří jedinci aktivovaný nějaký gen, stejně jako na závislost na nikotinu. Mimochodem, manžel rovněž bojuje s těžkou závislostí na cigaretéch, stejně jako Vy marně.... Jsou to běhy na dlouhou trať.

20.07.2008 14:09:33

Renata Vostrovská napsal(a):

Milá paní Kláro,
vážím si Vás už dlouho, bez ohledu na váhu.
Můj obdiv a uznání má za svúj postoj a chování i Váš manžel.
A že se nelze od Romů učit! Nemáte náhodou počty romských důchodců v domovech důchodců? Myslím, že se Romové o své blízké lépe starají.
Hezký zbytek dne všem. RV

20.07.2008 14:13:21

Sedmikráska napsal(a):

Váš článek na mě opravdu zapůsobil. Nedokážu si představit, co bych udělala já, kdyby se mi stalo něco podobného jako Vám. Jsem mladá, dítě teprve mít budu - snad. Bohužel dnešní svět vysokoškolsky vzdělanou ženu skoro nutí mít děti až později, po třicítce, takže si nemůžu být jistá, jestli to půjde přirozenou cestou. Nikdy v životě jsem nebyla hubená,ale nedokážu si představit, že bych byla vyloženě tlustá. Obdivuju Vaši sílu žít dál a bojovat proti tomu. A obdivuji Vašeho manžela, patřil by vyvážit zlatem. Váš případ je opravdu z kategorie, kdy je obezita nemoc. Přeju Vám ať už se s ní nikdy nepotkáte.

20.07.2008 14:17:54

Selen napsal(a):

klaaarka, tata:

Věděl jsem, že to nebude snadné. Štítná žláza je jedna z vůbec nejčastějších výmluv, kterak si za to člověk nemůže sám. Znáte osobně někoho s hypotyreózou? Jestli ano, tak si ověřte, že bere L-thyroxin. Jistě ano a potom tahle příčina padá.

Rodové dispozice, genetika. Je zajímavé, že v podmínkách hmotné nouze neexistují obézní lidé.

Hergot, já chápu, že ten článek leckoho dojal, ale liposukce a bandáž žaludku není cesta. Paní autorka svůj problém prostě obešla zkratkou (nebo nenapsala všechny informace). Ten článek má hodnotu, kterou uznávám, ale ta není v informačním hledisku.

No radši se sem už nebudu vracet, protože vypadám, přesně jak jsem čekal, jako nějaký blbý kritizér za každou cenu. A takovou nálepku opravdu nechci.

20.07.2008 14:23:48

bezvýznamnýbambula napsal(a):

({8^O)..., pááááááni, ...no to snad nééééé!!!

Tééééééda, taková zázračná proměna, teď Vám to paní Kláro opravdu maximálně sluší, hmmmmm, no fakt, páni, to je tedy něco, ...také jsem si všiml, jakou máte skvělou, nádhernou, kvalitní a obdivuhodně pružnou, mladistvou, rozzářenou pleť!!! ...Ta fotografie na konci blogu mi doslova vyrazila dech, jaká to krásná nymfa se nám to tu vyloupla z té nešťastné, nemocné osoby nahoře, ...tedy opravdu, řeknu Vám, kéž by toto bylo dopřáno opravdu každé ženě stižené takovým strašným problémem, jako je nemoc endokrinních žláz, ...a teď si uvědomte, že drtivá většina lidí (alespoň dle mého názoru, či spíše laického odhadu) má pouze takzvaně "nadváhu" a nikoli obezitu indikovanou jako med. diagnosu, tudíž by jim jenom k maximálnímu štěstí stačilo nepodléhat tolik této moderní době, vrátit se, né moc, samozřejmě, ale přece jenom trochu zpět, do poněkud klidnějších vod, tedy pokud by se vrátili do oné klidnější nálady duše, tak by si samosebou i jinak vařili, chovali se, mysleli i vypadali.

Obecně totiž asi opravdu platí to staré pořekadlo, že totiž: "Jsme to, co jíme.", a to i svými výslednými tvary vnějšími i tvary psychickými. Pokud někdo má rád čuníky a vepřové sádlínko, začne se po čase čuníkům samosebou podobat. ...A rovněž tak naopak, pokud to někdo přehání s kukuřičnými lupínky a jinak nic, začne po čase vypadat, jako suchý, vyzrálý, šedožlutý, kukuřičný stvol.

Tedy dva extrémy v symetrii vah, kdy každý výkyv něco nového přinese. Ovšem maximální výkyvy na doraz, to máte naprostou pravdu, oboustranně, ty většinou váhu takzvaně vyhodí z pantů, resp. z nožových ložisek, a je třeba pro obnovení správné funkce rameno pomoci odborně nasadit zpět. ...A doufat, že ložiska nebyla předchozími, ještě navíc zatajenými a periodickými flák-flák výkyvy poškozena natolik, že výsledkem bude spíše horší kompromis, než to, co se podařilo Vám. To tedy hluboce smekám, :-), ...já bych naopak potřeboval nějakých pět až šest kilogramů masa přibrat, sportuji, jím jak se patří, nejsem vegan, nebo vegetarián, ale ani masofil a stále nic, stále ne a ne zesílit, pouze kilíčko sem, kilíčko tam..., ...ostatně, ono, zkuste si to představit, složit valník písku lopatou na zem je vždy o něco snazší, než pár kubíků opět naházet nahoru:-), že? ...Tedy mluvím o svalovině, samosebou, nikoli o tuku, který, jak se zdá, porušuje přírodní zákon o gravitaci a lépe se mu šplhá naopak nahoru, na ložnou plochu a špatně dolů, zdá se, cha, cha, ...no tak vida, tak Vy jste ten gravitační zákon tuku pokořila, obrátila zcela naruby, jako nějaký alchymista, zcela jste se přetvořila v sebe sama si vážící odlesk pravdy, tedy Boha, či jinak: Spokojeného člověka nepohrdajícího zdravím.

Tak to Vám palce držím a rozkvétám, při pohledu na ženu, jenž ruce do klína, skládati nehodlá, jen tak si osudu, jenž spoluvytvořila. ...To by byl zločin a spoluvina, podílet se na díle tak barbarském, kdy chrámu do tří dnů postaveném, kdosi vepřovými jaterničkami zdravý základ pískovcový, či dokonce žulový snad(?), podkopává, udolán, hlad, mír, svátost, či teskno, ano, ano, teď rozumím, je Vám tak lehko, tak lehko...

...krásně a hezky.

Gratuluji!

:-)

...jste ohromná šťabajzna, že to tak musím říci, manžel jistě promine, jakpak by ne, jistě jako polední slunce štěstím Vám září, že jeho milá tváří v tvář tváři zákeřné chorobě se ubránila, že se mu zázrakem uzdravila. Tak ať se daří, mějte se moc hezky a zase něco povzbuzujícího napište. Ale pokud by Vás to mělo omezovat v práci, tak opatrně! Pamatujte, stres a duševní hlad po nedosažitelném výsledku produkuje depresi a touhu se přecpat ze vzteku, věřte mi, znám to také..., ...hlavně televize, co ta toho zkonzumuje, potvora, stále jednoho posílá pro nové a nové porce, ...nespokojena. Je to psychopatická masturbace neviditelna, neustálé centrální nám roubování zmaru, vražd, a hnisu, do hlavy citově zkroušeného obecenstva, ...mimochocem, čokoláda, je tajný, a dosud neodhalený čichový substitut speciálního, jemného, vzácného, voňavého pyžma (...zrovna tak káva!!!), kterým člověk na kratičkou chvilku toho druhého obdarovává, je-li uspokojena - jeho základní potřeba spočinout v náručí miláčka svého a nic víc dál už nechtít, ...alespoň prozatím...,

...takže jistě chápete, co vlastně je za tím...

...vším...

:-)

"Spokojenost nesmírná, pokud prochvívá, tak Je..., ...ostatní nazvěme Světem."

Tak a to je celé, mějte se, zase někdy, a já končím! :-D

Kveťte!!!

20.07.2008 14:24:37

klára veselá samková napsal(a):

Milá paní Renato Vostrovská,
počty romských důchodců v domovech důchodců jsou všeobecně známy: limitně konvergují k nule... Aby to však nebylo jenom tak optimistické, je nutno přiznat, že na tomto faktu se také podepisuje skutečnost, že Romové mají zhruba o patnáct let (!!!!!) kratší průměrný věk než má majoritní společnost. Šedesátník je v klasické romské komunitě skutečně ctihodný stařec.
Nu a podpora manžela: víte, Romové si berou ženy proto, aby s nimi žili, ne aby je hodnotili, jestli jsou štíhlé nebo tlusté. Obezita je navíc mezi Romy velmi rozšířená, takže se nebere jako zásadní handicap. To bychom se ale dostali ke kapitole Romové a nemocnost a to by byla hodně smutná kapitola - včetně toho, že základní výzkum na tomto poli povětšinou chybí... KVS

20.07.2008 14:25:44

Yann napsal(a):

to Renata Vostrovská
Proboha, netahejte to sem. Pan Veselý se zachoval tak, jak se zachoval, protože je to správnej chlap a ne proto, že je to Rom, Čech, Pačuánec, nebo Američan. Toto pravidlo platí i naopak, tedy i v případech, kdy se řeší "romská" kriminalita..
Autorce blogu, paní Veselé, bych chtěl poděkovat za upřímné vyznání. Často s vámi nesouhlasím, ale ať už píšete o čemkoliv, vždy z vás vyzařuje velké odhodlání a zároveň lidskost bez hranic.
Respect :-)

20.07.2008 14:31:44

Renata Vostrovská napsal(a):

to Yann
Podle mě všechno souvisí se vším, správní chlapi se najdou všude, "romská" kriminalita zahrnuje povětšinou krádeže, nikoliv vraždy... Navíc jsem se od autorky blogu dozvěděla spoustu pro mě nových, bohužel smutných faktů.
Pan Veselý se zachoval jako správný chlap a je Rom. Komu čest, tomu čest :-)

20.07.2008 14:46:30

Petr186 napsal(a):

No prima, Vy byste mohla dělat reklamu prostředkům na hubnutí, fotky také máte "před a po". Taková Halina P. mám dojem, že nezhubla ani o deko, spíš přibrala po těch reklamách, ještě by ji měli žalovat ti, co se nechali nachytat.

20.07.2008 15:09:06

alena-m napsal(a):

Pekne ,
napiste take neco k akt. problemum EU,smernicim a implemetace evrop.prava

20.07.2008 15:18:32

bigjirka napsal(a):

Sakrblé, nemíchejte do všeho nějaké etnické problémy! Školní docházka je povinná, informace dostupné, kdo se opravdu chce ze sociálního dna vymanit, tak se vymaní! Jsme zase zpátky u toho, co jsem řekl už mockrát ..MOTIVACE... chtít a být ochoten pro věc něco udělat.

20.07.2008 15:19:20

klaaarka napsal(a):

Selen: "Rodové dispozice, genetika. Je zajímavé, že v podmínkách hmotné nouze neexistují obézní lidé."

Jasně, i tlustý člověk nejdřív zhubne a pak teprve zemře hlady. Ale tyhle extrémy jsem na mysli neměla.

Kromě toho paní doktorka píše, že několik měsíců jedla "dietku", denně sportovala a zhula 3,5 kg totálně vyčerpaná. Tak co byste jí býval doporučil vy, jako lepší odborník na hubnutí než jsou lékaři na Homolce?

20.07.2008 15:20:54

klára veselá samková napsal(a):

Selene, nejste žádný blbý kritizér, máte názor, který je zcela pochopitelný, ale nyní se zeptám já Vás: kolik znáte OSOBNĚ lidí v hmotné nouzi??? Já jich znám opravdu dost, a osobně. Jestli ale nemáte dostatečný vzorek, podívejte se na pražské bezdomovce: ano, uvidíte správně: většina z nich je OBÉZNÍCH!!! Hubenost není zna¨kem hmotné nouze, znakem hmotné nouze je OBEZITA. Velmi jednoduše: co vyjde levněji: dietní salátek a vyvážená strava nebo štrycla chleba se škvarkama?? odpověď je nasnadě. Vaše hypotéza plně platila v 19. století, teď se nám to akosi zesložitělo... v každém případě jsme evolučně nastaveni a naprogramováni určitým způsobem: na dlouhá období hladovění a následná krátká období přesycování. Jelikož došlo ke změně životních podmínek (alespoň ve valné části euroamerické společnosti) nesmírně rychle, nemáme samozřejmě čas se geneticky nové skutečnosti přizpůsobit. Evoluce pro nás pracuje příliš pomalu, proto ji obcházíme a urychlujeme nástroji kulturní evoluce - na příklad lékařskými zákroky. Faktem je, že obezita má dnes charakter epidemie a lidstvo se s ní bude muset naučit vyrovnat. Předpokládám, že nepůjde cestou evoluce, která byla i s ohledem na zažívací zvyky využita různě. Na příklad v jižní Indii mají některé populace místních obyvatel o cca půl metru delší tenké střevo, než je zvykem nejen v Evropě, ale i v Indii severní. Jedná se o důsledek skutečnosti, že tyto místní komunity se živily výhradně vegetariánskou stravou chudou na živiny, kterou je nutno co nejlépe vyzužitkovat. Je nasnadě, že že jakmile se zde stravovací zvyklosti byť jen nepatrně zlepší - dojde ke zkvalitnění potravy, což určitě v rámci rozvoje dojde - nastane tam pandemie obezity. Nemůže tomu prostě být jinak.... Jistěže ti lidé se budou vlastně přejídat - ovšem budou se přejídat ve srovnání ke svým dosavadním evolučním limitům.
Ovšem našim evolučním limitům čelíme a posouváme je každodenně nesčíselnými směry: jinak bychom chodili pěšky, do nebe koukali okem prostým etc.etc. etc.... Můžeme si klást otázku po oprávněnosti našich zásahů do nějak přírodou a miliony let naprogramovaného organizmu a uspořádání našeho druhu. To je však otázka na zcela odlišnou debatu. Zde je podle mého názoru možno pouze usilovat o systémové řešení: berem VŠECHNO co nám progres doby přináší?? Nebo někde je nutno říci ne?? Přemýšlejme o tom a hledejme alternativní řešení ( a ne abste se zdejchnul zbaběle z diskuse... :-) KVS

20.07.2008 15:24:40

klára veselá samková napsal(a):

aleno-m- proboha, ušetřete mne... implementace směrnic EU.. právě nyní též na příklad ohledně odpadového hospodářství.. tůůůhle se mi udělal nad tím obzvláště nevolno, když jsem četla novou sbírku zákonů!!! Dyk by mě pan Stejskal celou vymazal!! :-)

20.07.2008 15:27:17

alena-m napsal(a):

to Klara -*Osobne bych chtela lobovat za zjednoduseni a upravy snad i pro ty ostatni nebozaky co s tim musi delat.Je to opravdu tak strasne ze k nevolnosti dochazi! Mame s tim problemy vsichni a je potreba celospolecenska
diskuze.. diky!

20.07.2008 15:36:19

Tomáš napsal(a):

Musím uznat, že vypadádáte tělesně diametrálně lépe než onehdy. Je z Vás navíc cítit větší respekt a empatie.

20.07.2008 15:47:04

Jana Mihovičová napsal(a):

Kláro, gratuluju, vypadáte úžasně.

20.07.2008 15:59:21

UmKab napsal(a):

Taková odysea a přitom stačí "mín žrát víc se hejbat" Na 1kg přibranýho tuku se musí sníst 2kg tuku nebo 4kg cukru a to je sakra hromada jídla.Při ztrátě(přibírání) 1kg denně(to snad ani nejde) ste nevyhnutelně musela mít pernametní nauseu , ležet na zádech a koukat do stropu. Rozumnější by i přes radost z ubejvajících kg bylo fedrovat do sebe cukr katabolismus zmírnit na 0,3-0,5max kg/den .Příště až budete hubnout si místo mrzačení vnitřností zkuste 1hod denně běžet do kopce při čemž hrozí jen euforie ,špičková kondice, poranění kolene a že příště budete psát o problémech s nabíráním váhy.

20.07.2008 16:26:23

stejskal napsal(a):

Pane BB,

kde jste byl? Už jsem si říkal, kam jste se ztratil.

Vítejte zpátky, moc rád Vás tu zase vidím.

Libor Stejskal

20.07.2008 16:39:15

rejpalka napsal(a):

To Yann:"Toto pravidlo platí i naopak, tedy i v případech, kdy se řeší "romská" kriminalita." - mělo by platit, ale neplatí. Proto mi vůbec nevadí, když paní Vostrovská poukáže na romství i v pozitivních souvislostech, nejenom v negativních - jak se to obvykle děje.
To Selen: jasně že obézní jsou ti, co přijímají víc energie než vydají. Ale co je nutí k tomu příjmu? Co způsobuje, že někdo má velkou chuť do jídla, a někdo si na jídlo sotva vzpomene? Mám dvě děti - jedno hubené, jedno tlusté. Jedno mělo odjakživa obrovský apetít - a i když nedostávalo sladkosti a smažená jídla, dohnalo to kvantitou. A utrhujte děcku u huby - a to ještě děcku, které vyrůstá na venkově a je furt v pohybu (žádné vysedávání u televize...). To hubené dítě prostě takovou chuť do jídla nemá. Jak k tomu to tlusté příjde, že se narodilo s obrovskou chutí do jídla? To přece nebyla jeho volba. Jehov volba pak bude akorát to, kolik bude ochoten vynaložit energie na dosažení váhy, kterou jiní mají, aniž se jakkoliv snaží. Proto se mi zdá od těch hubených, co jsou hubení, aniž pro to musí vyvíjet sebemenší úsilí celkem bezohledný, když se tváří, že tlustí jsou tlustí jenom proto, že jsou líní.

20.07.2008 16:59:49

klára veselá samková napsal(a):

Milý UmKabe, s tím běháním a ještě více jsem to zkoušela, a to po dobu delší než krátkou :-) Výsledek jsem popsala shora. Jinak problému hypo- a hyperglykémie jsem si velmi dobře vědoma a cukrových bomb i cukrové abstinence se vyvarovávám, neboť vskutnu působí velmi neblaze (točení hlavy z obého znám). Nicméně Vaše rada o zajídání hubnutí cukrem a tukem mi přijde jako vyšitá ze Šimka a Grossmana, totiž, že "tělo musí hodně jíst a hodně spát, aby se mohlo obezitě bránit". Asi jsem Vás pochopila blbě, ale v tom případě je, obávám se, i chyba na vysílači. Takže pusťte hravá koťata a trochu svoji ideu pro nás, nechápavé, rozveďte..... vypadá totiž VELMI lákavě....

Jo, dělenou stravu jsem zkusila taky, to ještě tak fungovalo nejlíp.... ovšem přiznávám, že dodržet ji při masožravém manželovi a kašičkové princezně bylo nad moje síly. Jsem totiž velmi špatná kuchařka a při vaření musím ochutnávat, zda rodině předkládaná krmě je v poživatelném stavu....

20.07.2008 17:20:55

ija napsal(a):

att: lidem, kteří když nezažili, nevěří

Mám potíže jaké měla paní KVS a věřte, že kouřit jsem kdysi přestala, takže s ovládáním se takový problém nemám.
Víte, kdy začali moje problémy? Když se velmi zhoršila má finanční situace po rozvodu, k tomu jsem onemocněla a po operačních komplikacích jsem byla 10 měsíců na nemocenské - příjem 6 tisíc (tehdy maximum), v té době za byt 6500,-. Soudnému člověku asi není třeba vysvětlovat, že na přejídání peníze opravdu nebyly. Pravda je , že v té době jsem neztloustla, ale ANI nezhubla, přestože jsem vlastně držela něco co se blížilo hladovce (sem tam kousek chleba, jablko..). Nemohla jsem se z finančního propadu dlouho dostat, takže moje "dieta" trvala 3 roky a jako anorektička jsem rozhodně nevypadala, spíš tak normálně – ani hubená ani tlustá. Ptám se JAKTO?, když se tvrdí, že je to o množství potravy, kterou každý silný člověk prý musí sníst, protože ze vzduchu se netloustne? Tak to bych podle této logiky přece měla hodně zhubnout za ty tři roky, že?
Začala jsem se "vyhrabávat" ze dna - práce, druhá práce … Stále nebylo dost peněz a nadbytek nemám dodnes, ale musela jsem mít především pro dítě – syn se dobře a rád učil, odmala měl plány co chce dělat, sport taky něco stojí, oblečení… – zkrátka člověk chce, aby jeho dítě mělo v rámci možností to, po čem touží a mohlo projít normálním vývojem jako jiné děti (zájmy, sport..), proč má doplácet na to, že se jeho rodiče rozvedli? Mimochodem, smysl to mělo, mám zdravého, hodného, dnes již dospělého syna, nyní studenta VŠ.
Najednou jsem začala mít potíže – nebudu je vyjmenovávat- trvaly tak asi dva měsíce . Tehdy jsem byla u lékaře pro jakési potvrzení a když jsem k němu šla za měsíc a půl se zdravotním problémy, měla jsem „nahoře“ 27 kg!!! , za měsíc a půl! Lékaře to vyděsilo, protože 27 kilo prý snad ani jídlem nejde za tu dobu přibrat, a navíc sám viděl, že to tak skutečně bylo – za 6 týdnů… Od té doby se léčím již mnoho let na endokrinologii a můj stav se nezlepšuje. Věřte, že v mnoha případech člověk nemá jen hypofunkci štítné žlázy, jsou tu i další komplikace - rozhození hladiny dalších hormonů a další a další zdravotní komplikace, často „jen z vyčerpání“. Taky nejsme stroje, takže to, co pomůže třeba stovce, tisícovce lidí, nemusí pomoci tomu sto prvnímu, tisíci prvnímu…
V životě mnoha lidí je to tak, že když sami něco nezažili, tak to není možné a vždy najdou hromadu možností proč si za to dotyčný může sám. Mnoho lidí velmi rádo soudí , cítí se pak tak nějak větší a schopnější a mají hned „navrch“, a odsuzují, aniž by znali fakta.
Tvrzení „za to si můžeš sám“ mi připadá úplně úděsné - dalo by se vymodelovat mnoho cest, jak se dostat do problémů a častokrát stačí jen mít obyčejnou smůlu.
Jistě znáte citát: „není hanba upadnout , ale příliš dlouho ležet“. Někdo prostě vstává celý život a občas už je tím zvedáním se unaven a vykašle se na to a nevstane. Chcete ho za to soudit? Znám lidi, kteří zažili maléry, které by s mnoha takovými „soudci“ více než zamávali (jeden příklad: manžel zemřel, jedna dcera se zabila při autoněhodě, druhá byla zavražděna a k tomu další problémy se zdravím, financemi - a už to jede.. Jak si za to dotyčná sama může? A znám mnoho dalších příběhů). Někteří lidé jsou problémy schopni přestát a někteří ne bez problémů (drogy, alkohol, sebevraždy..), takový je život a tací jsme my lidé.
Tak prosím nesuďte a občas se snažte lidem, kteří jsou na dně podat ruku, aby se jim lépe zvedalo….
Paní KVS, Váš manžel je evidentně MUŽ, máte moc hezkou rodinu.

20.07.2008 17:27:23

Yann napsal(a):

to rejpalka
Já si na rozdíl od vás nemyslím, že je v pořádku, aby se proti hloupému klišé bojovalo použitím jiného, stejně hloupého klišé.

20.07.2008 17:46:09

ija napsal(a):

att rejpalka
Znám taky takovou rodinu, mají dvě dcery, jedna je hubená a druhá silná, fakt úplně odmalička. Obě děvčata jsou hezká , milá , příjemná, obě se stravují odmala stejně.... teď už ne, teď ta silná jí polovinu toho , co ta hubená a je pořád silná...
Takže souhlasím s Vámi, že když se lidé povyšují něčím, co ani není jejich zasluha, je to trapné. Já přibrala v plné dospělosti, ale takové dítě pak má asi pořádné mindráky, když vlastně pořád slyší, jak je nemožné, líné, když mu nezhubne.
Tím opravdu nechci zavrhovat pohyb a dobrou výživu (na slovo zdravou už mám alergii). Můj syn například vyrostl na stejné stravě, kterou jím i já a jedlo se tak i v mé rodině- tj. hlavně ryby, zelenina , ovoce, tvaroh, jogurty, luštěniny, k pití voda, bylinkové i ostatní čaje....a že to před 20-30 lety nebylo módní - např. lidé, kteří mi tehdy říkali, že chudákovi synovi nedám pořádně najíst - rozuměj: guláš s knedlíkama- tak ti mi dnes chtějí radit, že mám jíst ryby, zeleninu.... I s pohybem souhlasím, k tomu vedu syna od mala (a že jsem si já musela hodně odpustit, aby sportovat mohl)a sportuje hodně, navíc jsme nikdy neměli ani auto, takže opravdu stále na nohách.
Stává se taky, že někdo sportovat nemůže nebo opravdu jen přiměřeně chodit, a to často k pořádnému výdeji energie nestačí...

20.07.2008 17:50:21

klára veselá samková napsal(a):

AD ija: díky.... tento blog jsem primárně napsala kvůli těm, kteří leží na zemi a neví, jestli mají dost síly se zvednout. KVS

20.07.2008 17:58:20

ruda napsal(a):

Smekám

20.07.2008 18:00:26

Imhotep napsal(a):

Paní Kláro, musím učinit hlubokou poklonu Vám za Vaši otevřenost v předávání zkušeností a Vašemu manželovi za toleranci a nezištnou pomoc svojí ženě v těžkých chvílích :)
Velmi si také cením Vaší zmínky o detoxikaci. Když jsem přestal jíst maso, bylo to hrozné. Naštěstí mě tímto obdobím provázel člověk, který dobře věděl, co se děje, a tak mi řekl téměř přesně to, co jste napsala Vy.

20.07.2008 18:07:56

ija napsal(a):

Ano, ano, já jsem to tak pochopila, i proto mi připadáte taková opravdová, ať už vyjadřujete názor, s kterým souhlasím nebo názor, za který bych se nepostavila. Když je názor takový, že s ním nesouhlasím, ale je vyjádřen opravdově (není to jen snůška odposlouchaných a převzatých vět, což odlišit je přiznávám velmi subjektivní), stojí za ním zkušenost, často niterní zkušenost, tak se nad ním ráda alespoň zamyslím, i když ho třeba nepřijmu, a třeba taky ano, dnes ,zítra, za rok , za 20 let. Věřte, nerada vyjadřuji cokoli ze svého života, udělala jsem výjimku (asi i proto že je to anonymní), a přispěchala s podporou právě pro ty, kteří jsou nešťastní, leží na té zemi a kolem je mnoho takových , kteří je "rádi" přišlápnou - snad pro ten pocit nadřazenosti , snad proto, že tím odhání možnost, že se jim také může něco stát, a ne vlastní vinou....
Častokrát člověk dělá co může a nejde to, prostě to nejde, a když je na té zmíněné zemi, tak ta neustálá, nekonstruktivní kritika strašně bolí, zvlášť když není nikdo, kdo by obejmul...

20.07.2008 18:17:08

ija napsal(a):

příspěvek 18:17:08 ija je určen paníKVS

20.07.2008 18:18:39

klára veselá samková napsal(a):

Ija: já jsem to tak pochopila, díky.... ale profitovat z něj snad mohou i ostatní, ne?? KVS

Imhotep - safra, to maso.. to mne asi teprve čeká.... KVS

20.07.2008 18:27:17

ija napsal(a):

KVS:
Netvrdím,že z příspěvku ostatní nemohou profitovat...
Končím, jdu pracovat.
Přeji všem hezký den.

20.07.2008 18:39:47

Michal J napsal(a):

Pridavam se ke gratulacim! A taky ocenuji, ze jste se s tim podelila takto verejne, snad to doda odhodlani spouste lidi v podobne situaci.

20.07.2008 19:11:10

xxx napsal(a):

Paní Samková-Veselá,
ne vždy s Vámi (Vašimi blogy) souhlasím.

Ale musím přiznat, že tímto jste mě dostala. Fakt.

Paní Moserová by z Vás měla radost. Jste na dobré cestě :-))

Hezký den

20.07.2008 19:20:00

mirek napsal(a):

Děkujeme za pěkný článek.

20.07.2008 19:39:26

Iva2 napsal(a):

Máte můj nehynoucí obdiv :).....dokážu si představit, jakou vůli to chtělo...

20.07.2008 19:51:22

ivan napsal(a):

Paní Samková-Veselá,

Take vam blahopreji. A clanek je velmi zajimavy, ale nesouhlasim s nim uplne.

Bude mi 70 let a ackoliv jsem nikdy nebyl obezni, ani pres hranici BMI, moje vaha se dost menila. Nakonec jsem dospel k nazoru, ze hlavni faktor je co a hlavne kolik clovek ji. To ze cvici je dobre a zlepsuje to kondici, ale k hubnuti to podle me zkusenosti moc neprispiva (a nekdy naopak).

Me presvedceni je, ze omezenim spotreby muze zhubnout kazdy - i kdyz zrejme nekdo snaze a nekdo obtizneji. Mam aspon dva argumenty:

1. Neni mozne, aby clovek tloustl ze vzduchu. Tloustnuti tedy znamena, ze prisunu je vice nez odsunu.
2. Trochu dramaticky: Nevidel jsem nikoho kdo vysel z koncentraku tlusty.

Preji vam zdravi a abyste si zachovala svuj pritazlivy zjev :-) A gratuluji panu manzelovi, ktery si podle vaseho popisu zaslouzi manzelku se kterou se muze vytahovat ve spolecnosti :-)

20.07.2008 20:18:15

klára veselá samková napsal(a):

Milý Ivane,
zákon zachování energie platí zcela bezpečně, to tedy máte 100% pravdu.... jde ovšem o to rozložení v čase.... myslím, že spousta lidí má oprávněné podezření, že když vezmete x-ovou osu: čas a y-ovou osu váhu, tak nedostanete logicky předvídatelnou pozvolna klesající přímku, ale přímku, držící se limitně na x- ové ose v nekonečnu na maximální y-ové hodnotě a pak (možná, prý, snad) náhle nelogicky klesající.... tož tak :-)
zdravím, KVS

20.07.2008 20:47:43

UmKab napsal(a):

Při trávení tuku je člověku blbě , zkuste sníst máslo (za chvíli bude venku). Máte li katabolismus 1kg tuku(4xmáslo=otrava) denně tak příjmem cukru to snížíte, protože cukr v břiše má přednost před špekama a neni z něho nausea.Efekt je tedy že váha klesá pomaleji a člověk muže dělat víc než jen apaticky čumět na dno kýblu.

Běháte li můžete jíst co chcete a stejně budete hubnout tolik toho totiž nesníte.Jedinej větší problém je že vám manžel po určitý době asi nebude "stačit" a bude se bát chodit domu.

20.07.2008 20:53:00

Evelyn napsal(a):

Já totéž prožívám s vlasy. Je to stejná odyssea jako s tloušťkou tohoto typu. Když začne pohledná žena plešatět, většinou se dozví, že se nemá stresovat a má jíst víc vitamínu B. Pak přijdou na řadu povzbuzující tonika, mazání, bylinkové čaje, pak hormonální vyšetření, vyšetření imunity, hormonální medikace - a jestliže nic z toho nestihlo zabrat, následuje sestřih do hola, případně paruka.
Houby vám pomůžou řeči typu "to je stresem" nebo "vyrovnej si hladinu hormonů". Ani sebepečlivější polykání hormonů vám hladinu dokonale nevyrovná a stresu se v dnešní době nezbavíte, ani kdybyste dosáhli zlatého diplomu v meditaci.
Ale mít vedle sebe muže, který vás objímá, když brečíte před zrcadlem, který si vás plešatou klidně odvede na radnici a který to s vámi absolvuje bez reptání znovu, když vám vlasy vypadají podruhé a potřetí, to je poklad století.

20.07.2008 20:56:21

RUMCAJS napsal(a):

První a poslední fotka, to je fakt bomba.I když bez urážky, na té první fotce vypadáte jak standartní Rómka po třicítce. No a na tý poslední .... zastavuje se mi dech úžasem.

Jinak budu muset taky zhubnout aspoň na 95 kg, protože jinak je po mě.Manka se zbláznila a nutí mě jézdit na kole.Dneska mě vytáhla na výlet, který se vyznačoval tím, že jsme stále jeli do kopce, i když cíl byl v místě startu. Neumím si to vysvětlit.

20.07.2008 21:05:27

bigjirka napsal(a):

Není to tak úplně jednoduché, ještě je v tom hospodaření organismu s vodou. Takže část těch špeků mohou být vlastně otoky. ale to by měl felčar poznat.

20.07.2008 21:07:59

ruda napsal(a):

UmKab:

napsal jste:"Běháte li můžete jíst co chcete a stejně budete hubnout tolik toho totiž nesníte."

Větší blbost jsem nečetl.
Hezký večer.

20.07.2008 21:25:32

Lojza napsal(a):

Pani KVS,nečekal jsem,že svůj slib splníte tak rychle.U těch prvních dvou fotek jsem se trochu chechtal,ne škodolibě,nějak tak nevěřícně. Ta proměna je ohromná, taky k nevíře.

Já má dnes nad váhu asi 12 +,- 2kg. Vždy jsem byl štíhlý, sportoval jsem a jedl(a stále jím)poměrně hodně masa a zeleniny. Ale člověk nemládne, sportuje se míň, chutná ovšem stejně.Ke všemu mi už chutná všechno, i sladký, no, jak bych to řekl, prostě žeru všechno. Zjistil jsem, že pomáhá změna prostředí. V zimě jsem byl pět neděl v lázních a i bez omezování jsem přišel o pět kilo. Bylo to úžasné, ta změna prostředí. PĚT NEDĚL JSEM SE DÍVAL NA JINÉ OBLIČEJE!

Milý tato, i já jsem na jídle asi závislý. Já kdybych nejedl, tak bych snad i umřel :))
Ale vážně, je to problém. Každý den mi do schránky nastrkají tolik dobrot, jak to má jeden vydržet.

Pani Klárko, děkujeme.

20.07.2008 21:41:50

Lila napsal(a):

Paní Kláro,
úžasná proměna, rozhodně to trápení stálo za to.

Já jsem taková ta třiapadesátikilová cukřenka celý život, zřejmě za to vděčím své úzkostné mamince, která mě v dětství honila s talířem a vařečkou po zahradě tak dlouho, až mi vypěstovala nechutenství. No a dorazila to ozdravovna pro podvyživené děti, kam mě přes protesty dětské lékařky maminka procpala.
V pubertě jsem měla ze své drobné (rozhodně ne hubené) postavy celkem slušný mindrák. Dneska už to naštěstí vidím jinak...
Jen mě překvapilo, že to mám nastavené nějak podobně jako Vy, po té omlazovací kúře - rovněž disponuji čichem, který by mi mohl závidět i protidrogový pes, jsem vyloženě vysazená na čerstvé potraviny, smažené také nemusím a víno už vůbec ne. No, jak jsem v poslední době zjistila, portské mi až tolik nevadí. (Doporučuji vyzkoušet.)

20.07.2008 22:13:48

UmKab napsal(a):

To Ruda
Utíkej hodinu do kopce a pak sněz 35 000 KJ v jiný podobě než hroznovej cukr ve vodě :)) , druhej den už to neuděláš.

20.07.2008 22:16:32

skeptický napsal(a):

Úžasná přeměna v krásného motýla.
Ten titulek by se dal parafrázovat : Zhebni,a budeš mít pokoj.

20.07.2008 22:25:15

skeptický napsal(a):

Úžasná přeměna v krásného motýla.
Ten titulek by se dal parafrázovat : Zhebni,a budeš mít pokoj.

20.07.2008 22:25:52

Holi napsal(a):

Paní doktorko, děkuji za Váš článek ( vlastně jsem si tak trochu o tuhle krásnou a upřímnou,i když místy hodně těžkou zpověď řekla včerejším příspěvkem pod jiným článkem ).Klobouk dolů před Vámi i Vaším manželem,máte můj obdiv. Budiž Vám zadostiučiněním po roce útrap i moje konstatování, že vypadáte prostě úžasně, dokonce lépe než ve 20.,kdy jsem Vás měla možnost vídávat na fakultě.Držím Vám palce a přeji vše dobré.

20.07.2008 22:26:57

ivan napsal(a):

Paní Samková-Veselá,

Dekuji za odpoved.

Jak jsem jiz drive poznamenal, uznavam, ze pro ruzne lidi je ta 'krivka' ruzna, nektera klesa rychleji a nektera mene rychle. Moje stanovisko je asi reakce na neprijemny jev, ktery pozoruji celkem vsude na svete - sebeobrana tim, ze 'za to nemuzu, to jsou me geny, s tim se neda nic delat'.

Jiste maji geny a ostatni biologicke faktory nejakou roli, ale zbavovat se zodpovednosti za sebe, svadeni nedostatku na faktory mimo mou kontrolu, a ocekavani, ze to vyresi nejaky zazracny zakrok uz myslim casto jde prilis daleko. A v prvni rade se to projevuje u stanovisek k tloustce, kde se ty neovlivnitelne faktory nejak zazracne zacaly projevovat teprve v poslednich desetiletich, ackoliv geny a vse ostatni existuji od nepameti a pokud mohu soudit, masova obezita je jev moderni.

Ivan

20.07.2008 22:54:52

bety napsal(a):

Vy si asi dělate srandu, že?

20.07.2008 23:06:14

fudoshin napsal(a):

vypadáte dobře! ;-) škoda jen,že jste přišla jak na to až po takových šílených kotrmelcích a hlavně experimentech s medikamenty a operacemi, které já hodnotím velmi negativně.no škoda,v těchto věcech se docela vyznám, mohlo to být bez průjmu jednojakého... :o) tak ať vám to vydrží!

20.07.2008 23:28:08

Saliven napsal(a):

Jako člověk mající soukromý vztah s paní doktorku musím obdivně zatlaskat. No já bych vlastně zatleskal i kdybych ho neměl, protože to je perfektní blog, který určitě může mnohým lidem s podobným problémem výrazně pomoci. Děkuji paní doktorko, jste třída. :-)

PS: Na té svatební fotce i na té fotce v černých šatech vypadáte skvěle. :-)

21.07.2008 00:02:19

Saliven napsal(a):

Tak jen plesová, ne svatební. :-)

21.07.2008 00:04:03

zakon zachovani energie napsal(a):

Tento clanek povazuji za skrytou reklamu. Pokud dostatecne snizite prisun, tak proste musite zacit hubnout. Zakon zachovani energie prolomit nelze, to neni ceska ustava.
A ani zakon zachovani hmoty - z neceho musite ty tkane budovat.

21.07.2008 01:48:06

klaravesela napsal(a):

Milý fudoshine, každý dělá, co může.... kdybych bývala měla měla gynekologa, který by mi býval řekla: ták, a teď budete půl roku cvičit Vojtovu metodu... a kdybych se dříve setkala s MUDr. Mohrbachem a jeho akupunkturními jehlami... a kdybych... akdybych... a kdybych.... bohužel to je věc časové posloupnosti a situaci řešíte vždy na úrovni těch vědomostí, které v daný okamžik máte, tedy nejlím, jak v tu chvíli dovedete. Což bohužel vůbec neznamená, že ji řešíte dobře..... I když informací je spousta, jsou porvory ukryté v tom informačním oceánu a blbě se z něj vydloubávají. Takže také jde o to je nějak zhustit do menšího prostoru, aby byly lépe k vylovení - což se mimo jiné snažím i zde. Pokud máte praktické tipy a návody - sem s nimi, ať se národ vzdělá a zbytečně netrpí.... zdravím, KVS

21.07.2008 07:12:36

klaravesela napsal(a):

Ivane,
nést odpovědnost sám za sebe je ten jediný úkol, kterému musíme skutečně v životě dostát. To ostatní jsou podružnosti. Jenže prostě někdy i to nesení odpovědnosti za sebe samého jde obtížně, s oklikami, ba obchvaty, neb takový už, sviňa jedna svinulá, ten život je... zpříma nejde snad vůbec nic... ale snažit se je třeba. Zdravím, KVS

21.07.2008 07:14:25

acotahle napsal(a):

Milá Kláro, zrovna teď Tě obdivuju , závidím a brečím.... mých 103 už díky dalším omezením vyšplhalo na 108.... operaci žaludku o které mluvíš jsem si důkladně nastudovala a protože jsem se dočetla o rizicích, tkerá ji provází... nešla jsem. Díky spinigu jsem netlousla, ale ted mám problém s krční páteří a je po kole... no a já jdu nahoru. Je mi 42 a připadám si jako na konci života i sil... ještě mám před sebou poslední šanci. nějakého docenta přes hubnutí v HK, který mi prý vysvětlí proč stále tlousnu... bojím se ale , že to vím i bez něj. Vařím ochutnávám a občas prostě jím a jím... rady typu nežer opravdu miluju a jsem u konce se sílou. Za svůj život jsem už dvakrát shodila téměř dvacet kilo... do roka a do dne ale byly zpět. Moc Ti to přeju a snad můžu i přiznat, že i hrozně závidím. Ahoj E.

21.07.2008 08:19:28

Tom Tyl napsal(a):

ALL
and to KVS

Znal jsem Kláru osobně PŘED, BĚHEM i PO sérii dosti drastických snah o hubnutí a i u toho posledního jsem si říkal něco jako "hm, další pokus, těch jsem už viděl..." (jen "jít pod kudlu" se mi zdálo "fakt soda"). Pravdou je, Kláro, že jsem byl z tvého stavu PŘED i BĚHEM snah o hubnutí značně znepokojen - advokát přicházející do kanceláře primárně proto, aby si sednul... - měl jsem o Tebe po jistý (svůj praktikantsky životní) časový úsek strach. Ten časový úsek nebyl zase až tak krátký (3-4 roky, co jsme se střídavě setkávali). Pak došel bod zlomu - a já nebyl pln optimismu a pokud si vzpomínám, koukal jsem na tvé informace o "sešití žaludku" jako tele na nový vrata... Ovšem jsi člověk, co nedělá kompromisy - a tak jsem začal tušit, že si ze mne neděláš legraci (nevím, která verze mne děsila víc). Rozhodně, když už tak mluvíme o tom "comming outu" - nejsou tady fotky z období drastického hubnutí po zákroku, kdy úprava všech proporcí (a to včetně obličeje) chviličku trvala (nejprve jsem měl strach, zda nejsi vážně nemocná). Musím konstatovat, že již na loňském "Právníku roku" se ke mně přiblížila prudce elegantní osoba (ale ještě tomu něco málo chybělo). Myslím, že to byla ta 3 kila navíc ;-) Zajímavé je, jak se po necelém roce vše upravilo (zvláště v obličeji je to patrné na první pohled) - a jistě k velké závisti řady kolegyň (jen počkejte, slečny právničky, jak to s Vámi za pár let zamává - toto povolání se podepisuje nejen na psychice). Well - čiže: Klára nekecá, ale chce to silnou vůli (kromě toho skalpelu), čímž bych rád zmírnil dojem, že operace vše vyřeší. Nicméně - pokud jste jako Klára (kvalitativně, nikoliv kvantitativně ;-) - good luck! A tobě Kláro, gratulace (ale ty to stejně víš). :-) TT.

21.07.2008 08:24:29

Zach napsal(a):

Waaaaaaaaaau!!!

21.07.2008 08:49:43

sluníčko napsal(a):

Rovnice omez potravu = určitě zhubneš. Určitě neplatí.

Zářným příkladem je má mamča, poté, co jí diagnostikovali astma a začala se léčit kortikosteroidy, vyletěla jí váha z 65 na 85 během krátké chvíle. Podotýkám, že mamča nemá sedavé zaměstnání navíc miluje pohyb - kolo, hory, plavání(bývala závodní plavkyně) a pohyb omezila s ohledem na své zdraví jen nepatrně a stejně trvalo několik!!! let, než si tělo zvyklo na přísun cizích hormonů. Po jedné šlené dovolené, kdy vyloženě potila krev zase zhubla na 60, to bylo před cca dvěmi lety, teď říká, že zase přibrala na 66-67, ale do toho je tu taky menopauza a zdraví se celkově sype. když může, hýbe se, když nemůže, zajde alespoň na lymfodrenáže.
kdo nezažil neuvěří.

Paní KVS upřímně Vám přeji, ať se do války s vlastním tělem nedostanete znovu.

21.07.2008 09:19:00

ZdeněkJ. napsal(a):

Sluníčko
promiňte mi sarkasmus, Vaše maminka je skutečně zářným příkladem, ale toho, že jednou jsou "příčinou" nadváhy kortikoidy, podruhé štítná žláza atd., ale nikdy nadměrný přísun potravy. Aneb - kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

21.07.2008 10:13:47

MUDr, Pavel Poštulka napsal(a):

Zdravím. Díky za dobrý blog. K léčbě obezity se nebudu vyjadřovat. Ale proběhlo tady několik poznámek na téma závislosti na tabáku. Nevím, do jaké míry je Vám známo, že existuje účinná léčba závislosti pomocí léku, jehož chem. podstatou je látka vareniclin. Fy název neuvádím abych nebyl nařčen z reklamy. Na internetu lze lék snadno vyhledat. Jeho užívání pomáhá v překonání závislosti až 45% těch, kteří jeho pomocí odvykají. Vůlí to zvládá cca 2-3% lidí. Vřele doporučuji

21.07.2008 10:15:50

sluníčko napsal(a):

ZdeněkJ.
Vy si opravdu myslíte, že když člověk celý život sportuje, má od mládí téměř stejnou váhu porody neporody a dbá na zdravou výživu a pak po hromonální léčbě přibírá na váze snad i ze vzduchu, že to není cizími hormony, že je to jen otázka příjmu potravy?
Když to vztáhnu na svůj příklad (ale lidí s podobnou zkušeností s kortikosteroidy jsou mraky) - Vy snad znáte mou mamču lépe než já? Tak mi řekněte, co jiného bylo u ní tou ,,příčinou" ? Možná jste nejenom geniální diagnostik ale i léčitel, pak Vás prosím pošlete mi trošku pozitivní energie přes internet :-).

21.07.2008 11:00:12

abc napsal(a):

Malá technická k nepodstatnosti: ten "lyžařský" text u jedné z fotek tak, jak je napsaný, nedává smysl.

21.07.2008 11:31:52

Zdena napsal(a):

Vážená paní Kláro,
tento Váš comming out mi vyrazil dech.
tlustej=blbej, jo,to znám! Také jsem tak smýšlela.Do té doby,než jsem ztloustla také.Vím,jak krutě svět smýšlí o tlustých.Pak jsem nějak zhubla,ani nevím proč,teď mám BMI 20. Ale vím,že se to může zhoupnout.Jako cokoliv jiného.Moc Vám přeji zdraví.

21.07.2008 11:37:11

bigjirka napsal(a):

určitě to není tak jednoduché příjem -> výdej. Faktorů je víc: hormony, voda, psychika, autoregulační mechanismy těla - když se míň žere, tělo spaluje účinněji a má větší chuť ukládat na horší časy... není to trivčo.

21.07.2008 12:05:57

skeptický napsal(a):

Nejhorší je prý bílý sex.S ledničkou.Ale zase často lacinější.

21.07.2008 12:19:18

bezvýznamnýbambula napsal(a):

Dobrý den všem!

Zdravím pana Stejskala (...bohužel, p. Stejskale, již nemám tolik času jako onehdy, to bych zůstal doslova o hladu, což jak uvádím výše, by mne mohlo stát i ty poslední zbytky svalových vláken, co tam na těch kostech mám:-D ), zdravím samosebou rovněž i paní Kláru, také Janu M., jakož i pana Bigjirku!!!

Ahoj!

Vracím se ještě jednou naposledy na místo činu, omlouvám se za předchozí básnický výlev, nyní tedy již věcně, či-li to, co jsem měl na mysli (paradoxní hlad), lze zjednodušeně každému k pochopení nalézt zde:

http://www.sarpa.cz/cz/clan...

...a principy tam popsané jsou rozvedeny poněkud obšírněji zde:

http://www.tantrajoga.cz/hl...

http://www.tantrajoga.cz/hl...

No a to je již opravdu všechno, s diskusemi musím bohužel opravdu definitivně skončit, to bych prostě za celý den nic neudělal, jistě chápete.

Tak se tady mějte všichni hezky, hodně zdraví a hlavně žádný stres, nashledanou, výborně se mi tady s vámi se všemi povídalo, to myslím naprosto vážně, ten servr je veden skutečně ojedinělým, seriózním stylem, takže jen tak dál a jistě se sem někdy mrknu, abych si něco zajímavého opět přečetl.

B.

...mimochodem, tohle už jste viděli?

http://www.youtube.com/watc...

21.07.2008 12:34:03

ZdeněkJ. napsal(a):

Sluníčko
samozřejmě, že je to otázka příjmu potravy, pokud vidím, že při užívání léku začínám tloustnout (a nechci či není mi to jedno), pak musím nutně ubrat potravy (nebo zvýšit fyzickou aktivitu), jiná možnost není. Pokud by platilo to, co uvádíte, že příčinou jsou cizí hormony a nikoliv nadměrný příjem potravy(a věří v to v různých obměnách řada lidí), pak by musela Vaše maminka přibrat 25kg i v případě, že by vůbec nejedla. Odvažuji se tvrdit, že základní fyzikální principy platí i v případě Vaší maminky.
Samozřejmě, jak napsal bigjirka, u různých lidí může působit řada různých faktorů, které ovlivňují vztah příjem-výdaj, ale pokud člověk nechce tloustnout, musí příjem nebo výdaj přizpůsobit specifickým podmínkám svého organismu včetně užívání léků.

21.07.2008 12:41:53

bigvilik napsal(a):

Zdravím Vás, úžasná KVS!

Byv druhdy o hodně tlustší než dnes, všichni si šeptali, že "moc chlastám a moc žeru..."

Postupně jsem ze 125 zhubnul na cca 92, a snažím se jet dál, a hádejte, co dnes šeptaj? Jasně: "moc chlastám a moc droguju."

Ať se Vám daří!

P.S.: bacha na Xenical, kdysi jsem ho taky měl předepsaný, ale dneska už se ví, že schopnost přijímat tuky omezuje natrvalo. U mě mu to bohužel zafungovalo. Čili i po 1letech si dáte mastné vepřové a po...

Což je jaksi ambivalentě příjemné. Občas potěší, občas na... Záleží na konstelaci, situaci, místě a doběhu.

21.07.2008 13:03:48

sluníčko napsal(a):

ZdeněkJ,
takže žádný geniální diagostik a léčitel, ale vtělení toho doktora, který ve Švejkovi na každý neduh ordinoval klystýr a chinín - ono to ty simulanty prostě jednou přejde, přestanou se přežírat a všichni budeme jako proutek :-).

21.07.2008 13:55:31

klára veselá samková napsal(a):

Milý bezvýznamný bambulo, prosím, neodcházejte, já to mám s prací kvůli diskusím taky nahnutý...
Z odkazů: z charakteristiky, že únava je v podstatě energetická zácpa, jsem nadšená. Nikdy mne nenapadlo pohlížet na to z tohoto úhlu pohledu, A jje faktt, že čím tlustší, tím unavenější...

A ty mobily pražící kukuřici jsou fakt síla... a že nám pořád říkají, jak jsou ty monily nevinný, že?? KVS

21.07.2008 14:07:21

buldatra napsal(a):

To KVS:

Při jednom rozhovoru s kamarádem o hladomoru,se na mě můj kulaťoučký kamarád opovržlivě podíval a řekl: „až my budeme hubení,vy budete studení“.
Od té doby se bojím hladomoru a zejména možnosti,že bych nemohl dnes a denně žrát a žrát.Ta představa mě děsí.
Když po převratu vstoupila na náš ranně kapitalistický trh bylinná pilulka Herbalife,řekl jsem si,že alespoň okoštuju.Zakoupil jsem přípravek a požil.Od té doby děkuji pánubohu za svou tasemnici a aby neumřela hladem,poctivě ji krmím nejméně 5x denně.
Lidem s tělem poněkud kulatějším jejich vnější známku blahobytu nezávidím.Obdivuji na nich statečnost,se kterou podstupují dietu,jejich vůle je pro mě stěží pochopitelná.Já si dám flákotu pěkně prorostlého bůčku se zelím a bramborovým knedlíkem a hubnoucí člověk nic.Jen pilulku,popř.listí jakési,nebo nějakou lahvičku podezřelého nápoje.Tím se stává v mých očích hrdinou.
A hrdinů je nám třeba.
Hubnoucí proces u mužů je mi vcelku lhostejný.Ne tak u žen.Ženy štíhlé,nebo oplácané na místech okulibých,vídám a potkávám rád.V jejich přítomnosti se cítím lépe,jak v jejich nepřítomnosti.
Takže,paní Kláro,sluší Vám to.Soudě dle fotografií.Přeji Vám i do budoucna pěknou figuru.

21.07.2008 14:44:10

bigjirka napsal(a):

já bych byl taky rád kdyby bambulka zůstal.. co je to za čerchmanta s mobily pražícími kukuřici mi povíte až po dovče...

21.07.2008 14:45:32

Ivan napsal(a):

Hluboká poklona a gratuluji. Jen málokdo dovede pochopit úsilí jež jste musela do tohoto úspěchu vložit. Ano, disciplina a přísnost vede k úspěchu. Vím o čem mluvím, správně říkáte, nestačí jen operace, ale vědět a podle toho se chovat. U mne nejde o obezitu, ale o boj s nemocí a je to srovnatelné. Ještě jednou blahopřeji.

21.07.2008 15:09:32

ZdeněkJ. napsal(a):

Sluníčko
Abych pokračoval v intencích Vaší dikce-konečně jste to pochopila, vystihla jste to naprosto pregnantně.
Myslím, že v příspěvku Ivana z 15:09:32 je řečeno podstatné.

21.07.2008 15:41:15

Ondřej napsal(a):

Já zase celý život nemůžu přibrat... Je mi skoro 30, měřím dobře přes 190 a vážím 74 kg a ať jím, co jím, nejde s tím hnout. Ani kilčo nahoru. Právě jsem zpátky z tábora, kde jsme jedli 5x denně obří porce, já jako vedoucí žádný hrozný pohyb neprovozoval, taky celkem dost spánku... Výsledek: nula. To by se jeden picnul.

Takže celkem souzním s těmi, co chtějí zhubnout, jedí jak vrabci, běhají, dělají kde co a ručička na váze neklesá... Tělo má prostě svůj rozum a některé věci se jen tak neovlivní...

21.07.2008 16:50:42

Kritik napsal(a):

Krása těla - proč ne, když ji lze ovlivnit třeba životosprávou, přinejhorším ještě nějakou šminkou.

A když ne - koho chcete obvinit? Vždyť žádný z nás nedokáže rozdělit ani jednu buňku svého těla. Přesněji - nedokáže rozdělit k novému životu, tedy k dalšímu dělení. Komára dovede zabít každý, oživit se ho však nikomu nepodařilo.

Krása člověka však spočívá jinde: Člověk je živočich, jako každý jiný živočišný druh. Avšak co jej odlišuje od ostatních živočichů je to, se že může (tedy pokud chce) svou duší přiblížit Bohu. Jen tak se přiblíží k dokonalosti nezávisle na konstrukci a vzhledu hmoty, ze které je ztvárněn. Odliší se tak od zvířat. A pak je opravdu krásný, dokonale krásný.

P.S.
Slyšel jsem od historiků, že Jan Hus byl ve skutečnosti velmi obézní. Dokonce ho museli kvůli obezitě vozit do kopce na káře. A vidíte - je to mezi Čechy jeden z mála (bohužel), na kterého je hrdý téměř celý svět.
A zdalipak víte, že nejkrásnější osobou ve vesmíru je Satan (Ezechiel 28:12 - 19)?

21.07.2008 17:43:37

bezvýznamnýbambula 1. díl napsal(a):

:-), ...paní Kláro, s tou kukuřicí to nebude asi tak horké, ono na Jů-tůb je k vidění mnoho zaručených zázraků, nezkoušel jsem to ověřit, protože mobil nemám a ani ho nechci, natož abych měl čtyři, ovšem logika věci říká, že 4 x 4W = 16W, což už je poměrně dost, ale mám pocit, že na kukuřici je to stejně málo, :-), to by věděl spíše pan bigjirka, takže to byl jenom takový vtípek na závěr, když tak to seriózně prověřte a dejte vědět!
...Ovšem, myslím, že máte jistě mnohem hodnotnější a přínosnější věci na práci, než takové srandičky, no ale, co kdyby, že...? Červík stále vrtá, i u mne, ale jak jsem řekl, můj životní styl mne chrání před těmi největšími riziky zcela automaticky, takže mám spíše podobné problémy jako tady Ondřej, připadám si stále dost slabý na to, abych mohl dělat jisté věci zcela podle svého gusta, zkrátka dávkovat si práci musím uměrně k organismu, tedy ke své konstituci, a nikoli ke své psychické chuti tvořit, poněvadž tyto dvě věci jsou u mne v příkrém nepoměru, což mne dost omezuje.
Co se týče těch prvních dvou odkazů, tak tam jde bezpochyby o reálné mechanismy psychofyzikálních principů, neboť je dnes a denně ověřuje empirie každodenního života. Všimněte si například nápadného chování psů v zajetí, kteří, štěkajíce za ploty, jsou frustrováni nedostižným vetřelcem v jejich teritoriu kolikrát natolik, že se vzápětí vrhají na svou misku se suchary, nebo chlemtají vodu, aby se malým soustem uklidnili. ...Podobně se chová i člověk, sám na sobě kupříkladu pozoruji, že pokud mám nějaký závažnější, stresující rozhovor, tak podvědomě lačním po vodě a po chvíli do sebe začnu obracet sklenice vody jednu za druhou, to úměrně tomu, jak se situace komplikuje. V okamžiku, kdy je daný problém oním rozhovorem zdárně vyřešen a člověku se po těle rozlije ono teplo, blaho, neboli psychická potrava duše, a sice: štěstí, v tom okamžiku onen sací vodní reflex hasící v lidské psýché oheň situační nejistoty bleskurychle pomine jako kdyby nikdy nebyl. ...Existují dokonce nějaké studie, či teorie o souvislosti tzv. obřadu přijímání, neboli o tom, čemu se slangově říká: "kuřpauza", nebo také "kafepauza", kdy si dotyčný přepracovaný jedinec prostě zatouží oddechnout a případně pozřít něco sladkého, konejšivého, teplého, vnitřně výživného, pomalu srkaného, nebo ssaného, krásně plíce prohřívajícího, se slastným zadostiučiněním vyfouknutého a opět si ucucnutého, atd., atd., amplitudy mozkových vln mění své siločáry, mozek relaxuje a copa nám to všechno připomíná, no co!? ...Určitě si vzpomenete, neboť Vás jistě maminka také kojila, jako jiné, jenomže někdo holt prý kojen nebyl, nebo málo a nebo jeho apetit je zkrátka fixován na toto rané schéma a tyto ssací reflexy a potřeba každodenního rituálu sebenakojení se cigaretkou a kafíčkem mu zůstane až do dospělosti. Ono, tento rituál stejně nevyprchá zcela a úplně, také mu podléhám, také si občas udělám chvilku, uvařím zelený čaj, rozjímám, popíjím, přemítám, relaxuji, ovšem nečiním tak každý den mechanicky ve stejnou hodinu přesně na minuty jako kojenec.

21.07.2008 18:25:09

bezvýznamnýbambula 2. díl napsal(a):

Podobně se může tento psychický hlad po definitivním dosažení něčeho příjemného, tedy po "ukojení", promítnout do různých svačinek, přesnídávčiček, jednohubek, skočení si na panáka, atd. No a pokud tomu všemu ještě vládně i ona psýché prostřednictvím podvědomě uložených vzorců chování zděděných po předcích, tak se zapojí i hormony a metabolismus tyto naše příjmy potravy, které jsme zamýšleli přijmou pouze kvůli chuti na "psychicky uspokojující chvilku" samosebou také tak "chápe", no a šup s nimi do zásob. Jenomže pak existuje ještě cosi, čemu se říká somatotyp, tedy typ základního nastavení metabolismu, který má již přímou vazbu na geny rodu a nikoli na naše stravovací, nebo sebekojící se návyky, či kratochvíle. Někdo zkrátka neztloustne, protože má v informačním hologramu jeho tělesného projevu holt oblasti tukových zásob pomocí genů navrženy jinak, než ten druý. Pak se zkrátka dá očekávat, že mu bude stačit velmi málo přebytků energie, aby okamžitě začal nabírat. Proto je svět lidí tak různorodý, a proto máme každý svou specifickou postavu i svůj jedinečný tvar obličeje. Ale to už je opravdu poslední věta, jdu se před večeří ještě trochu projet na kole, trochu si provětrat hlavu na čerstvém vzduchu, je po dešti a příjemně, vás, co bydlíte v praze opravdu lituji, že nemáte téměř kam vyrazit za přírodou a za svou relaxační přestávkou v konzumaci života, neboť čím více si v toku života uděláte přestávek, tím déle vám ten život na jedno nadechnutí vydrží. Jeden pan doktor mi vyprávěl, jak za ním chodí špičkoví manažeři, kteří pracují obvykle i patnáct, dvacet hodin denně totálně vyčerpaní, třesoucí se jako ratlíci, s neustálým průjmem a neschopností cokoli pozřít, natož to udržet v žaludku. Nejsou nemocní, nic jim není, nemají anorexii, mají pouze strach!!!

...No nic, tak dobrou noc, ať se Vám daří, paní Kláro, mějte se krásně a děkuji za rozhovor.

B.

21.07.2008 18:25:48

vlk napsal(a):

KVS plus STejskalovi

ano opět náhodou a to dost nepříjemnou, tu jsem. Máte prvadu, tedy Vy pane Stejskale, 103, co bych za to dal, Nějaký body index vůbec neřeším....No asi začne řešit on mne.
Pro Dr. KVS

To co s e podařilo Vám paní Dr. KVS je úžasné. Až se vrátím zas na pevno do civilizace, asi si dovolím Vás kontaktovat osobně v té věci.
Protože jsem jiný případ než Vy. Klasický závislák n a bílém sexu. Zejména večer. A vůle s tím přestat žádná.
Člověk musí mít, konec konců, nějakou vášeň ne?

Ale to co se Vám podařilo je neskutečný skutečný zázrak.

Stejskalovi
mít Vaší figuru, jdu si koupit čerstvý chleba- asi večku větší velikosti a dám si ho večer s domácím sádlem. Nechápu, nad čím zoufáte stíhlý junáku vyzáblejší postavy.

21.07.2008 18:43:32

skeptický napsal(a):

Milá paní VKS,

Dala jste O a U dohromady,výsledek skvost.

Nebudu Vás napínat.

Z oko uzlující na okouzlující.

Prosil bych další kredit u p.Stejskala za autorství.

P.S.
K Vaši poznámce jinde : jen díky té demokratizaci,kdy se na net dostane ledaskdo,se Vám dostalo tak vtipné poklony.
Ani jako klient při rozvodu bych si Vás asi nemohl dovolit.
East is East,and West is West,and never the twain shall meet..

22.07.2008 12:31:27

skeptický napsal(a):

Když už jsme u toho jídla:

Ojevil jsem výtečný těžký chléb,jako by z oka vypadl chlebu mého mládí,jemně nakyslý.Vzhledově stejný,jako vypečená Šumava,vyryto na povrchu písmeno T.
Tuším,že se jmenuje Tanv.ldský,občas ho mají v B.lle,cena asi 25 Kč.

22.07.2008 12:54:32

klaravesela napsal(a):

Milý Kritiku, to je až trapný, jak na ty starozákonníky vždycky dojde.... "Pro tvou krásu se stalo tvé srdce domýšlivým, pro svou skvělost jsi zkazil svoji moudrost..." fakt dobrý....drahý bezvýznamný bambulo! A těch knih o psychosomatice... Rüdriger Dahlke i další by mohli vyprávět. Bohužel, i když VÍTE, co se s vámi děje, obtížne se to dá empiricky uchopit... ach jo. Díky, že jste zůstal... KVS

22.07.2008 14:01:21

ivanT napsal(a):

Pani Klaro,

Mozna, ze uz jste tady na neco podobneho nekde odpovedela, ale nevidim to.

Zajimaly by mne nejake odkazy na odbornou literaturu potvrzujici vase poznamky o toxicite. Uprimne receno se mi tezko prijimaji ale nejsem odbornik a rad bych si je nejak nezavisle overil.

Dekuji.

22.07.2008 15:41:27

bezvýznamnýbambula napsal(a):

(?:^/), ...paní Kláro, teď Vám, promiňte, asi trochu nerozumím, těmi starozákoníky reagujete na něco v mém příspěvku konkrétně, nebo spíše na to, že většinou ve svých reakcích vařím z vody a spíše přepisuji intuitivní, poetickou slinu z jazyka, než abych něco objektivně dokladoval, či odkazoval, neřkuli mluvil k věci...? No ano, měl jsem zkrátka jenom na mysli, že spousta lidí tady má pravdu v tom, že někdo holt přibere ani neví jak, někdo naopak vůbec, někdo je svalnáč od přírody a někomu to zkrátka vypadne svým vlastním, nebo cizím zásahem z pantů jako Vám, pokud jsem tedy četl Váš blog pozorně, neboť mluvíte o hormonální léčbě a jinak se Vaše celoživotní váha vždy prý držela na naprosto normální úrovni.
Co se týče empirie a způsobů úchopu "neuchopitelna", dovolím si Vás odkázat na tento pdf soubor ke stažení:
http://www.quantum-psyche.c...

, který snad k hodně věcem napoví více, ne-li dokonale, neboť se s oním autorem v jeho závěrech plně ztotožňuji, a tak by bylo jistě chybou, to máte pravdu a i mne samotného to již trklo také, zde dále diskusi plevelit planým opakováním nepraktického neuchopitelna.
Nuže, pokud chcete, tak si to stáhněte a máte představu o tom, jak jsem to vlastně všechno myslel, což bude jistě lepší, než to vše znovu laickým působem přepisovat, ...souhlasíte?

...No, a vidíte, opět jsem se chytil na návnadu, opět se houpu na háčku své ješitnosti. ...I Vy jedna rybářko(!), to jste mi dala, jen co je pravda, cha, cha, no dobře, dobře, vyplivuji tedy háček a už mlčím, ...tentokrát definitivně, vidíte sama, kam takové nepodložené fabulace nakonec vedou, lhát se zkrátka donekonečna opravdu nedá, ...ta stlačená energie chce prostě po čase někudy ven!
Ale to jistě znáte ze své praxe dokonale.

Mějte se krásně, paní Kláro a nezlobte se, že jsem obtěžoval, nashledanou!

:-)

B.

22.07.2008 18:44:39

klaravesela napsal(a):

milý Banbulo, nikoliv bezvýznamný, však neobtěžujete... a starozákníci byli pro nadkolegu Kritika....

Ivane, Něco bylo ve vesmíru, pokusím se dohledat....KVS

22.07.2008 20:34:13

bezvýznamnýbambula napsal(a):

:-D, AHA!, no tak to jsem to špatně pochopil, to se povedlo:-)), ale patří mi to, ještě k tomu poslednímu odkazu, velice pěkný je ten závěr, kdy autor plynule dochází ve své logické úvaze, jistěže již v zásadě nedoložitelné praktickým ověřením pokusy tak, jak je požaduje empirie vědy, však vnímavější a logickou intuicí obdařený člověk se v závěru musí místy až smát, jak vlastně všechno souvisí se vším již od kvantové úrovně, přes nukleony, elektrony, atomy, chemikálie až po ty, třebas abychom nechodili moc daleko od tématu, i ony zmiňované hormony a tukové faldíky způsobující nakonec i ony deprivace, či komplexy méňecennosti, a dochází tak ve své, v úvodu ryze vědecké logické úvaze vysokoškolsky vdělaného fyzika, až k nečekaným souvislostem běžného pouličního života, či k čistě filosofickým náhledům pravých podstat celospolečenských problémů. Ten text bych neváhal nazvat Sociologií v kostce na podkladě nauky o kvantové mechanice Vesmíru. Pokud se tím opravdu prokoušete až na konec (místy je to fakt síla!), tak jistě oceníte i možná odhalení pravých příčin zločinnosti, nebo třeba jen apatie života, či chuti k podvodu, atd., což z hlediska Vaší profese Vám může být k užitku. No, ale nic Vám nenutím, to jen tak na okraj.

Dobrou noc. Zítra musím už konečně začít něco dělat, dnes jsem si dal pauzu, za oknem tma jak v říjnu, teploty jakbysmet nachlup stejné, tak jsem to nehrotil a trochu povolil uzdu, však to znáte:-), ale co naplat, i Platón musel občas ze svého sudu ven, nebo to byl Sokrates? No, už je pozdě a začínám být lehce líný, nechce se mi to Gůglit, necháme to tedy na jindy, jak to bylo s tím sudem..., ...ale stejně, je to zvláštní, viďte, jak říkáte ve videu-reportáži o Blogerovi, je to nová forma komunikace, dva lidé si povídají, aniž by se třeba kdy setkali, stávají se klidně i přáteli, nebo nepřáteli, a kdo ví, kdyby se potkali v reálných životních situacích, tak by se vůbec neoslovili a žádná komunikace by nenastala. Zároveň ale máte naprostou pravdu v tom, že se tím člověk i dalším, dílčím, rozšiřujícím způsobem citově angažuje, že zkrátka otevírá své nitro dalšímu, naprosto cizímu člověku, tedy jako by přijímal, či adoptoval další členy rodiny, nebo dobré známé, atd., zkrátka se Vám může takový způsob komunikace dostat natolik pod kůži, nebo dokonce až nad hlavu, že Vás to pohltí, nebo začnete dokonce citově strádat, když Vás někdo slovně napadne, nebo nastane nějaké nedorozumění, překlep, či podobně, ...či-li, také z tohoto dalšího, druhotného důvodu jsem si řekl, že již jsem si popovídal dost, že přeci jen mám kolikrát velmi, velmi špatné svědomí, že jsem někomu buťto spílal, nebo ublížil aniž jsem snad chtěl a tak se tady pak nad tou klávesnicí trápím a tiše trpím co že jsem to zase někde načmáral za nesmysly, které někoho zvedly ze židle, či snad uvrhly na lůžko psychologovo, ne-li rovnou na psychiatrovo! :-D, no, jsem zkrátka bambula, kterej si s tím moc neví rady, takže jsem se to rozhodl omezit a citovou energii napřít oním přeci jen trochu reálnějším směrem, byť je realita v konečném důsledku vlastně stejně naprosto nereálná, ale budiž, tedy tím směrem, kdy komunikace probíhá nikoli po světlovodných vláknech, nebo po elektromagnetických pulzech, nýbrž prostřednictvím starých, dobrých, obyčejných lidských hlasivek na stlačený vzduch.

Dobrou.
:-)
B.

22.07.2008 22:19:02

Žaneta napsal(a):

Přeji dobrý den,
kdybych byla v situaci paní Samkové Veselé , tak bych jí v žádném případě neřešila takovými drastickými kroky, jako ona. Plastika břišní stěny, tři liposukce , žaludeční by-pass - to je příšerné!!!!!!! Nechápu, jak někdo rozumný může dobrovolně provést svému tělu něco podobného. Člověk musí myslet i na léta budoucí. Nevěřím, že operace, které prodělala paní Samková Veselá, můžou zůstat bez odezvi. Já mám jizvy po operaci tříselní kýly a po císařském řezu a občas (např. při změně počasí) se mi mršky připomenou a bolí.
Situaci bych řešila nejdřív detoxikací a potom dietou. Vlastně detoxikace je taky taková dieta. Uměle dodávané hormony do těla udělají hroznou paseku. Člověk s tím musí počítat. Moje kamarádka měla podobný problém jako paní Samková Veselá. Ta ovšem neprodělala hormonální léčbu nýbrž si pouze nechala dát hormonální antikoncepční injekci, která jí měla zaručit, že rok neotěhotní. Dobrá zpráva: Skutečně neotěhotněla. Špatná zpráva : asi 2,5 roku nemenstruovala a při tom hodně ztloustla, přestože skoro nejedla. Po nějakém čase se metabolizmus vrátil do normálu, ale musela si nějaký ten rok počkat. Naštěstí neměla dost peněz na plastiky, liposukce a by-pass, takže zůstává zdravým člověkem.
Mě paní Samková nepřišla, tak hrozná když měla 103 kg. Prostě silná sympatická žena. Žena nemusí mít míry jako miss, aby byla půvabná a přitažlivá. Myslím, že krása je psychická záležitost. Když člověk není na sebe přísný a i přestože nesplňuje normy posledního módního trendu, si o sobě myslí, že je krásný (krásná), tak bude krásný (krásná) i pro ostatní, protože tato krása z něj (ní) bude vyzařovat. Proto NEBUĎTE NA SEBE PŘÍSNÍ A CHRAŇTE SVÉ TĚLO ZDRAVOU STRAVOU! Tělo je to nejcennější co máte.

23.07.2008 06:58:24

klaravesela napsal(a):

Milá Žaneto, asi bych dnes už také věci řešila jinak ( i když jsemvyzkoušela, na co jsem přišla), ale jakjsem již uvedla výše, problém vždy řešíte na úrovni těch vědomostí, které máte v tu danou chvíli k disposici. I když si myslíte, že víte všechno, tak posléze se může velmi snadno ukázat, že vaše informace byly nedostatečné - inu, co dělat... srdečně, KVS

23.07.2008 09:04:44

Žaneta napsal(a):

to KVS

každý máme své drobné či větší prohřešky vůči svému tělu apod. Oceňuji vaši odvahu o nich psát veřejně a diskutovat o nich s anonymními diskutujícími.
Přeji krásný den.

23.07.2008 14:38:47

Lojza napsal(a):

Dobrý den paní Kláro. Nevím, zda se ještě vrátíte pod tento článek. Chtěl jsem se zeptat, zda ty úpravy žaludku a střeva zůstávají natrvalo. Pátrala jste trochu po tom jaký vztah to může mít k zlepšení čichu?

Já jsem měl výborný nos, dokonce podle pachu jsem neomylně poznal dvě sousedky na chodbě a snad jsem i mohl hledat lanýže. Uhnal jsem si ale chronickou rýmu, dlouhodobě foukal olynth a už mám čich o dost horší. Na chvíli se to zlepšilo po operaci nosní přepážky, ale zase je to v "normě". Chápu, že někdy horší čich může být výhoda, ale lepší má víc výhod, třeba u jídla. Zdravím

24.07.2008 12:57:49

Jean,Johanka napsal(a):

Skvělé paní Kláro,dnes jste se mi představila na videonahrávce a zaujala-chytrá,svérázná žena.Takže jsem poprvé v životě najela na blog - a koukám,píšete a dokumentujete fotografiemi- o kráse a nadváze a tak vtipně,že u toho vydržím i nad ránem.Jsem hrdá na to,že existujete.Jste žena cca v mých letech,výrazná osobnost.Těším se,že se dovím po odpočinku-spánku-od Vás víc.

25.07.2008 04:33:50

klaravesela napsal(a):

Lojzo - ano, už to tak zůstane... nevadí to pranic. Nepátrala jsem, jaký vztah to může mít ke zlepšení čichu... ony ty neurotransmitery jsou strašné potvory a neurologie, resp. chemie neurotransmiterů nebyla moje nejsilnější stránka... my to tak na těch právech až tak nebrali... :-)
KVS

25.07.2008 08:52:24

Matylda napsal(a):

Paní JUDr promiňte, ale číslovky jsou slova ohebná, z čehož pro průměrně vzdělaného člověka by mělo být jasné, že napsaná číslovka se čte ve tvaru příslušného pádu, a není tudíž třeba psat např. 8mi. Uznávám, že dnes tento nešvar hyzdí písemné projevy i např. novinářů, kde by znalost češtiny měla být víc než samozřejmá. Takže nic ve zlém.

26.07.2008 20:49:06

Karolína napsal(a):

No, změna to je ohromná a samozřejmě k lepšímu. Ale... píšete, že dnes jíte čtvrtinové porce. Myslíte, že kdybyste je jedla i předtím, že byste nezhubla?

26.07.2008 22:47:46

clay napsal(a):

kláro, nekecej, že jsi ztloustla až v manželství, už ve federálu jsi byla tlustá. Ale fandím ti, teď jsi kóča. Já sám jsem shodil za tři roky 30 kilo bez speciálních diet i operací - jde to, jen se musí vědět jak...čau Jirka

27.07.2008 16:06:20

kožíšek napsal(a):

Byla bych Vám, paní Samková, vděčná, kdybyste rozvedla, jak jste myslela ono HLAVNĚ DETOXIKUJTE. Mluví se tady o cecčems, ale o té důležité /když jste jí dala na samostatný řádek!/ detoxikaci nic...Fakt nevím, jak na to a budu Vám vděčná za event. odpověď. JK

27.07.2008 23:01:08

Nguyen Thi Thuy Duong napsal(a):

Mila pani doktorko,
Vas 1. fotoblog se vazne poved. Hlavne to pro me ted bylo takove male pohlazeni na dusi. Sedim v hanojske internetove kavarne a jsem vsude obklopena ctyricetikilovymi divkami.S 54 kily jsem v CR patrila k "normalnim" , tady je fakt problem nakupovat obleceni:( Proste BMI se vnima ruzne.
Muj obdiv a sympatii jste ziskala uz davno, ale tenhle blog se mi vazne moc libil! Dekuju a zdravim z Hanoi.
Thuy Duong

28.07.2008 07:34:17

elira napsal(a):

Několik z Vás vložilo do "pranice" otázku DETOXIKACE, která má předcházet dietám.

Začnu nejdříve příkladem. Já i moje sestra jsme četli knihu manželů z Ameriky o zdravém životním stylu. Princip stravování spočíval v cyklech 8-8-8. Jíst od 12 do 20 hodin. 20-04 se jídlo vstřebává (to spíme) a od 4-12 ho trávíme. Jíst tedy až od 12. Dopoledne pít neslazené nápoje nebo ovocné šťávy. Ze začátku dopoledne případně ovoce - obsahuje hodně čisté "buněčné" vody. Moje sestra se stravovala nezdravě. Ze zvědavosti tento styl skusila a málem ji to zabilo. Během TÝDNE při této stravě jí otekly a zhnisaly oči a měla i další problémy v důsledku zběsilé detoxikace. Inned přestala a její stav se zlepšil.

A teď k možnostem. Na stránce
prozdravi.­cz/det­oxikace/­ je mnoho zajímavých článků o příčinách toxicity organismu a o možnostech detoxikace.

Ukázka z jednoho z článků:
"Čistit organismus při jeho neustálém zanášení je asi stejně tak smysluplné, jako žít uprostřed prasečí farmy a chodit v bílých lakýrkách, které si budete každých deset minut krémovat. Je to vyčerpávající, neúčinné a drahé.

Propaguji očistu v tom smyslu, že si vydláždím cestu přes farmu a budu ji udržovat denně v čistotě – pak můžu chodit v lakýrkách i bílých kalhotách a jednou za čas boty otřít a kalhoty přeprat.

Očista těla znamená především vzít rozum do hrsti už na samotném výběru toho, co jíme a jak se stravujeme."

Tato stánka se zabývá otázkou celostní medicíny, jejíž hlavní centrum je v Praze. Jsou zde i odkazy na důležité a moudré knih y. Některé z nich jsem četla a i jiné, které zde nejsou uvedeny.

Jsou i velmi účinné chutné a jednoduché "diety", vlastně však jen změna stravovacích návyků.

Chce to jen zkusit a vytrvat.

Elira

28.07.2008 14:08:54

klaravesela napsal(a):

Eliro, díky mnohokráte za zodpovězení otázek ohledně detoxikace. Já jsem byla v situaci, kdy bylo nejdříve nutno Augiášův chlév vyčistit, potom vydláždit tu Vámi zmíněnou cestičku a potom následovat Vámi dále popsaný postup.... V každém případě detoxikovat bez změny jídelšíčku nemá smysl... Doufám, že to je jasné i z mého příběhu - jestli ne, omlouvám se za nezřetelně artikulované poselství. KVS

28.07.2008 21:06:30

klaravesela napsal(a):

Milý Jirko, alias Clayi.... nevím, do jaké mojí blízkosti jste se dostal v letech 1990 - 1992, ale v těch letech jsem měla okolo 60 kg, tedy totéž, co mám dnes. Fotograficky opakovaně zdokumentováno... takže nekecejte Vy. KVS

28.07.2008 21:10:18

Zdena napsal(a):

Ale Clay prece netvrdi,ze jste nevazila 60 kg! Proste mate pravdu oba.

29.07.2008 17:47:37

kacir napsal(a):

Milá Kláro,

tak jsem v tento čas při pohledu na ty zajímavé fotky dostal chuť na bílý sex...a jdu na to :))

Jinak blahopřeji, je vidět, že to máte v hlavě v pořádku, protože pokud obezita není způsobená jinou chorobou, tak je to věcí mozku. °;))

01.08.2008 02:40:34

Petr napsal(a):

Mam podobnou zkusenost. Drive jsem nemel problem s udrzovanim vahy, kterou jsem pokladal za zadouci, ale pak prisly psychicke problemy a antidepresiva a vse bylo jinak. Pribral jsem dvanact kilo oproti sve normalni vaze a dolu to neslo ani po snizeni prijmu potravy. Nevim proc. Pred tim to slo. Na pohled to vypada jednoduse. Urcita energie v potrave navic znamena kila navic a naopak. Vzdy mi to tak fungovalo a najednou to neplatilo. Muj doktor mi sdelil, ze pokud nepujde dolu muj cholesterol, rikam si o maler. Pak prisla operace zaludku kvuli zaludecnimu refluxu, ne kvuli zhubnuti, a ja po ni hubnul jedno kilo za pet dni a dostal jsem se na svou normalni vahu. A muj cholesterol je v poradku. Musim ted ale porad jist velmi malo, proze to co jsem driv potreboval k normalnimu zivotu mi ted pridava kila navic. Takze s temi pocty o prijatych kilojoulech a telesne hmotnosti to nebude zas az tak jednoduche.

01.08.2008 09:34:52

jentak šelkolem napsal(a):

Obezita jest jako alkohol neb není v silách člověka se z ní zcela vyléčit. Každý obézní jedinec, byť i vynaloživ značné úsilí k snížení své tělesné hmotnosti, dříve či později stal se opět a natrvalo tlustoprdem.

01.08.2008 11:29:45

skeptický napsal(a):

V každém tlustém člověku je hubeňour,který se snaží dostat ven,a vice versa.

01.08.2008 19:48:54

ZR napsal(a):

Paní doktorko,

měl jsem tu čest Vás poznat a něco málo s Vámi (jako interview pro hlas Ameriky) ve washingtonu dělat, pak nějaký čas komunikovat o reformě našeho právního prostředí atd.

SZnovu obdivuji Vaši lidskou statečnost, přímost, profesionalitu v tom, co jako advokátka, aktivní občan, stále děláte.

celá léta jsem navíc netušil, jaký zápas s s touto nemocí jste, ujevně zase vždy statečně a nakonec úspěšně, podstoupila.

Nepochybuji o tom, že tak, jako ve Vaší dlouholeté práci aktivního občana tak Vaše statečné, efektivně komunikované zápolení s nemocí pomůže více než pár obětem nemoce, stejně jako jejich nejbližším i celé společnosti (včetě pojištoven), kdy potřeba změny pohledu na věc je naléhavá.

Děkuji, hodně zrdraví, rodinného štěstí a ... o úspěchy v ostatních věcech se. rozhodně ve vašem případě, obávat nikdy nemusíme.

01.08.2008 22:22:46

Miloslava napsal(a):

Vážená paní,
vypadá, že to bude nadále dril a velké sebeovládání, abyste vydržela, možná ale, že i na to se zvyknout dá. Až se dostanete do stresu (velké tempo a lidi, co Vás naštvou), nebezpečí povyroste. Ale držím palce.
Znám Vás, milá paní, chodila jsem na knihovnickou školu v 66.roce na Vídeňku(Koněvku)v Brně. Za ruku Vás, tříletou, roztomilé okaté děvčátko, vodila maminka, krásná, exotická, s obrovskýma očima, co nás učila výtvarku. Vzpomínám na její rozvážnost, klid, dokonce vznešenost, co vyzařovala. Doprovázel ji ze školy náš nový učitel Vít Závodský (otec byl Artur) - velmi pozorně, obdivně - byl do ní jistě zamilovaný. Z její strany si vybavuju ale mírnou rezervovanost vůči němu. Bylo to hezké a vidím to jako dnes. Moc Vás zdravím.

02.08.2008 13:00:09

klaravesela napsal(a):

Milá paní Miloslavo, taky vzpomeňte, jak jsem v bílých šatičkách citovala - asi Vaší - třídě "Manon Lescaut"... já si na to dobře pamatuji, i na Víta Závodského. A víte, že s Vítem Závodským mne to nikdy nenapadlo?? :-)

ZR - zdravím srdečně do dob dávno minulých... s těmi úspěchy to nepřehánějte, já osobně budu považovat za úspěch, když přece jen nebudu muset stále přemýšlet o emigraci...nebo mi ji někdo nenaordinuje, jako za starých dobrých časů... KVS

03.08.2008 09:45:37

Miloslava napsal(a):

Tak naší třídě, milá paní Kláro, jste Manon nerecitovala. My byli starší, nástavba, 16-18 let (66-68) Jen vím, jak jsme se strkaly, holky, abychom si s Vámi chvilku mohly hrát, ponosit, vzít za ručku. Šatičky jste měla vždy, prostě výstavní dítě a taky, víte, co? Tehdy bylo Vaše jméno velmi vzácné, až extravantní bych řekla, takže už to jsme obdivovaly, tak jako třeba Vilma, takové románové. Závodský Vaši krásnou maminku miloval zcela určitě. Pamatuju, jak před školou běhával s Vámi právě, za tu ručku Vás drže. Jak je to dávno a přitom blízko.

03.08.2008 12:50:14

danny66 napsal(a):

gratuluji pani Klaro, bez prehaneni musim jen konstatovat, ze vam to ted velice slusi a ze jste velice atraktivni kikina ;-)

04.08.2008 04:43:56

Tess napsal(a):

Teda musím uznat že jste fakt kočka. Klobouk dolů. Také by se mi nějaké to kilo dolů hodilo :o) nemám sice tolik co vy na záčatku ale i tak by to chtělo něco pryč

04.08.2008 16:01:45