V září škola září

Někdy si říkám, že by bylo nejlépe, abych byla mrtvá – alespoň po tu dobu, co moje dítě bude absolvovat základní školní docházku.

 

Nemůžu usnout. Budím se nočními můrami a ráno zvracím. Ne, nejsem těhotná. Jenom prázdniny se překulily do svojí druhé půlky a neodvratně se blíží den, kdy si i moje dítě nahodí na záda školní brašnu a vydá se via základní škola dobývati se k základnímu školnímu vzdělání.
Poprvé se to stalo před dvěma roky, když dcera nastoupila do první třídy ( z čehož plyne, že teď jde do třetí a se základní školní docházkou nejsme ani v půli). „Nechci do školy, nenávidím ji. Kéž bych byla mrtvá. Proč jsi mne porodila, já jsem se tě o to neprosila.....“ to jsou slova, která slýchám od své dcery takřka denně, když ji jdu ráno budit. Pakliže se mi ji podaří do vzdělávacího ústavu dostrkat – a všechny úhybné manévry jsou dítkem uplatňovány tak, že míra naších pozdních příchodů musela být řešena v ředitelně – s jistotou očekávám třeskuhbitý úprk domů v nejbližším možném termínu po skončení vyučování, úprk za maminkou s jediným požadavkem: „mami, říkej mi něco, pojď už k o n e č n ě něco dělat“.

Tím děláním se pochopitelně nemyslí školní úlohy, které jsou i nadále buleny, zapomínány včetně svého zadání, posléze přeškrtány, roztrhány a zadupány do koberce s výkřiky „blbost, blbost, blbost...“ Tím se myslí účast na jednání v bankách a s význačnými klienty, včetně urputné snahy porozumět podstatě problému. Tím se myslí posedlost morfologií slov včetně srovnávací lingvistiky (proč se škola jmenuje škola, proč sopka sopka, a jak se to řekne v angličtině, němčině, ruštině, romštině a jaké jsou ještě další jazyky... uffff.....), tím se myslí odpovědi na miliony dotazů „ a proč“. Relativního krátkodobého klidu lze docílit podstrčením četby časopisu Vesmír, v dobách intelektuálního útlumu si osmiletá dcerka přečte Katku a Týnu, které si samostatně zakoupila v trafice. Dále zbožňuje „Svět motoru“ (či jak se všechny ty motoristické časopisy jmenují), takže před prodejnou vozů Aston – Martin, na kterou jsme náhodou narazily v Paříži, mi mohla dát ucelený výklad o rozdílech... už jsem zapomněla mezi čím a čím. Když vylovila z mojí knihovny poezie Bezručovy Slezské písně, řekla „ještě“ a slova pohrdání, že nic dalšího nenapsal, přešla četbou Erbenovy Kytice a Nerudových balad. Posledním hitem je Máchův Máj. K lyrice zatím ještě nedospěla, takže Cvetajeva, Rimbaud, Holan a Otčenášek zůstávají okrajů upatlaných od marmošky ještě chvíli ušetřeni.

Ve snaze dobrat se jádra problému a důvodu tak osobní a zarputilé nenávisti ke škole, která je dle mého názoru výborná, a s učitelkou, která je dle mého názoru naprosto jedinečná, jsem svoje dítko podrobila křížovému psychologickému výslechu a obsáhlému testování.

Výsledek psychologického znaleckého zkoumání absolvovaného v polovině první třídy byl zhruba tento:
Celkové IQ ve věku 6 a čtvrt roku odpovídá věku 10 let, 11 měsíců (vývojový kvocient 153) Mimořádné nadání (percentil 99 a vyšší) má v oblastech: schopnost se učit, získávat informace, schopnost abstraktního myšlení, pružnost myšlení, schopnost analogie, logického úsudku, chápání reality, sociální inteligence, jazykové/řečové schopnosti, verbální fluence, dlouhodobé paměti, krátkodobé paměti a vizuální paměti. Rychlost zpracování je ovšem na dolní hranici průměru. V podprůměru je výdrž pozornosti: snadná unavitelnost, pomalejší psychomotorické tempo. Slabší jsou počtářské schopnosti (evidentně po mamince a tatínek mezi námi děvčaty taky nic moc).

Řečeno lidsky, geniální dítko, které se ovšem narodilo ve 33 týdnu těhotenství, a i když se zdá, že to už dávno není vidět, tak to vidět JE. Cokoliv se děje pod časovým tlakem, děje se špatně. Cokoliv má udělat honem, není schopna udělat vůbec, protože se z toho sesype. Centrální mozková soustava prostě zraje pomaleji a až dozraje, k čemuž dojde definitivně kolem jednadvacátého roku věku, bude vše O.K.

Chvilku jsem čekala, jestli si to „nesedne“ a v polovině druhé třídy jsem se dostavila do státní pedagogicko-psychologické poradny pro papír, který by dceři umožňoval individuální plán, takže její nenasytnost po informacích by byla mohla být alespoň částečně nasycena již ve škole, a to tempem, které by jí samo vyhovovalo.

Ajta krajta – padla kosa na kámen: paní státní psycholožka během hodiny a půl učinila dceři psychologickou diagnózu, z níž vyplynulo, že za necelý rok školní docházky spadlo dítěti IQ o bratru víc jak 30 bodů, tudíž je v podstatě na slabším průměru a na individuální plán nemá nárok. Státní pedagogická poradna změřila přesně to, co soudní znalec s třicetiletou praxí diagnostikoval jako mimointelektovou poruchu, determinovanou na úrovni neurofyziologie – změřila zvýšenou únavnost, neúměrnou námahu na soustředění v těch oblastech, které nejsou dceřinými nejsilnějšími stránkami a pomalé psychomotorické tempo a prohlásila ji za intelekt. Aha, takhle se vyrábějí debilové, řekla jsem si a spolu s celou rodinou jsem začala dceru tahat z těžké deprese do které upadla poté, co byla coby blbeček oficiálně diagnostikována..... Z toho, co si sama nadefinovala jako „prohru“, z toho, že nedostala individuální školní plán alespoň v té oblasti, která ji eminentně zajímá, totiž v jazykovědě a literatuře, jí pokleslo sebevědomí natolik, že jsem vážně uvažovala o nutnosti psychiatrické intervence. Ke konci roku se to zlepšilo: to když nás dcera provedla egyptologickými sbírkami Káhirského muzea a zasypávala nás informacemi z jejích specifických zdrojů, o nichž nemáme my, ubozí čtyřicátníci lopotící se na internetu jenom v těch doménách, ze kterých mohou téct prachy, ani tušení. Ještě víc se sebevědomí zvedlo v již zmíněné Paříži, kde znalosti z Káhira a British muzea byly doplněny znalostmi sbírek v Louvru. A nejlepší to pochopitelně bylo o prázdninách, kde maminka poprvé v životě sedla na kolo, rozmázla se jak dlouhá tak široká a dceruška jí musela láskyplně ošetřovat rány i udílet cyklistické rady – ona sama totiž jezdí na kole jako ďábel....

Sečteno podtrženo: za půl roku se prací celé rodiny dostala dcera ku konci prázdnin po druhé třídě tam, kde byla přirozeně před nastoupením do první třídy: sebevědomá, nekonečně zvídavá, iniciativní, radostná. První září se však neodvratně blíží a s ním i moje vlastní deprese.

Když bude nejhůř, tak přihlásím dceru do školy pro nadané děti se zvláštními potřebami. Jako bych tušila, jaké průšvihy mne čekají, pomáhala jsem svým přátelům celé tři roky s jejím založením. (viz www.skoladetem.cz ) Ministerstvo školství nás označovalo za elitáře (což z úst Petry Buzkové s dcerkou na francouzském lyceu znělo obzvlášť úsměvně) tak dlouho, až nastala „změna poměrů“ a v pravicové skulince loňského podzimu, která se otevřela i na MŠMT, se školu podařilo prorvat do školského registru. Háček to má jen jeden: škola pro nadané děti se zvláštními potřebami je v Praze jen jedna a otvírá se na Břevnově.... škola sice príma, ale z Vinohrad na druhé straně Prahy...
Takže denně přijíždět – odjíždět – metro, auto, hodina cesty sem, hodina cesty tam, práce nad ránem, čas ber kde ber. Na druhé straně ovšem, možná, že se bude opakovat to, čeho jsem byla svědkem, když dcera chodila do jejího nultého ročníku v době, kdy škola působila napůl ilegálně:

Ve čtyři odpoledne ve škole:
Já: „Miláčku, už opravdu musíme jít.“
Ona: „Nééééééé, mami, já nechci, já chci tady zůstat, já chci j e š t ě.“
Já: „Miláčku, paní učitelka už taky musí domů a ostatní děti taky“ (Okolo další rodiče usilující rovněž více méně marně odvléci svoje vlastní děti ze školy)
Ona: „Nééééééé, já nechci ze školy NIKDY.“
Já: „Ale miláčku, když teď odejdeme, budeš zítra zase SMĚT přijít."
Ona: „Ale maminko, to vstaneme DŘÍV, že???“

Tak se omlouvám, ale asi jsem opravdu elitář. Asi mě opravdu čeká každodenní hodinové dojíždění do základní školy a práce od půlnoci do rána, abych stíhala. Dítě ale bude šťastné. Navíc mne možná přejdou i žaludeční neurózy – takže navíc ušetří i naše zdravotnictví. A co by člověk pro eliminaci státního dluhu neudělal.... 

 

Komentáře

Příspěvky do diskuse se musejí týkat tématu. Vulgární příspěvky a příspěvky, které nemají nic společného s tématem, budou vymazány.

ztratila napsal(a):

Úplně chápu.

19.08.2007 22:40:35

gadžo napsal(a):

Dobrý večer,
Tak to můžete být ráda, že máte tak chytré dítě. Jen aby mu nechybělo také EQ. Jinak jste vypálila rybník těm všelijakým eugenikům, kteří tvrdili, že romové mají vrozeně nižší IQ.

19.08.2007 22:47:34

Cart napsal(a):

Ale kdepak do školy pro nadané děti! Žádné elitářství! Do multikulturní školy musí to nadané dítko chodit! Tuším je nějaká na Francouzské ulici v Brně. Sice mu spadne IQ na 80 bodů, ale zase to dožene tím všestranným kulturním obohacením!

20.08.2007 00:24:54

Wiki2 napsal(a):

Dobrý večer,
Váš blog jsem si přečetl pozorně a dokonce dvakrát, ale přesto se musím sám sebe zeptat : "...co nám tím chtěla autorka vlastně říct ????".
Problém plně pojmenovala a popsala, jasné a logické řešení nastínila. Že by snad chtěla od základů změnit systém českého základního školství, které tempo vyuky určuje podle nejpomalejšího v kolektivu? Fakt nevím.

A taky jsem docela rád, že moje dcera, která jde v září do třetí třídy, je zvídavá tak nějak normálně. Přestože ji například musím vysvětlit co to je a jak probíhá globální oteplování, o kterém si přečetla něco v časopise (21.století junior),a na nová anglická slovíčka je savá jako houba, tak se těší do školy.
Na kamarádky, na paní učitelku, na to, že se naučí třeba násobilku 6 až 10. Prostě je tak nějak normální....

Přeju Vám pevné nervy a hodně štěstí.

20.08.2007 00:52:23

Oskar Hanke napsal(a):

dobrý den.
trochu se podivuji argumentum typu hodinu sem hodinu tam. Lidé z měst jsou nakaženi časem.Všechno mu přisposubují a přesto je čas stále proti nim.Stále si stěžují a žehrají. V jednom kole jeden den jako druhý.
Moje dcera je jediná která dochází z naší vesnice na Osoblaze do školy.Škola je sedm kilometrů daleko a spojení žádné.Denně ji vozím zapřáhnu koně , vlečku za hodinku jsme na místě.
Den co den. A připadá mi to normální.
Myslím že je to jen otázka priorit co vlastně chci stihnout, co je opravdu důležité.

20.08.2007 09:33:26

M.P. napsal(a):

Asi by měl mít každý víc těch dítek než jedno, řekla bych 2 - 3, tak jak to bývalo zvykem dříve. Pak by se na ně rodiče tolik nezaměřovali, neočekávali by jeho absolutní úspěšnost a nechali by všemu volný průběh.Dítě by bylo šť astnější a oni také. Však ono se to časem nějak "vystříbří". Důležté je, aby se Vaše dcera dobře uplatnila v praktickém životě. K tomu potřebuje klidný vývoj, bez stresů.

20.08.2007 09:35:22

pavel napsal(a):

v jednom odstavci píšete, že to co sá má udělat honem, tak nezvládá a kolabuje. nechci vás strašit, ale to mnoha lidem zůstává na celý život a všimněte si kolik zaměstnavatelé si dává jako podmínku odolnost proti stresu.... já mám kamaráda, který se zase snažil pochopit vše až do důsledku a neuměl udělat věci jen na oko. Nemůže proto pracovat v soukromém sektoru, dělá na vš, protože u soukromníka není podstatné jestli je to dobře nebo ne, ale že to hlavně je. Nepraktičnost je sviňa věc:(
Já kdybych řekl, že nejdu do školy a přišel pozdě, tak nastoupila metoda "kde nestačí komenský, tam pomůže frištenský(zápasník)"
školu pro nadané bych ještě tak brzo nevolil, protože v tomto věku ještě není vývoj plně ukončen, zvláště co se týče myšlení logického, kde jak známo vyspívají holky mnohem dříve než kluci.
Na 1. stupeň(tehdy 1.-4.tř.) jsem chodil na obyčejnou ZŠ, ve škole jsem se nudil, ale v životě bavil. 5.tř jsem odchodil na jiné nevýběrové škole, škola nuda, zbytek zábava. A pak jsem šel na víceleté gymnázium, škola mě bavila, ale život tak nějak ne....
Nadprůměrně inteligentní nejspíš jsem. Sice jsem nedělal žádně IQ testy, ale celou sš jsem byl jsem byl úspěšný řešitel krajského kola mat a fyz. olympiády, což jsou věci, na průměrné IQ rozhodně nestačí. Psychologové by se tam tak akorát podepsali.
Být na vaší starně bych trénoval tu odolnost, ta se dnes víc než inteligence.

20.08.2007 10:03:43

pavel napsal(a):

oprava posledního řádku
Být na vaší straně, tak bych trénoval tu odolnost, protože ta se dnes cení víc než inteligence.
omlouvám se za překlepy, ale byl jsem zabrán do konzumace tvarohu

20.08.2007 10:18:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den paní doktorko,

o příspěvcích pana Carta jsem psal před nedávnem pod blogem pana Kadelece. A ta se z dovolením ocituji:

"Impertinencí pana Carta si prosím nevšímejte, nechávám ho tu psát jeho rasistické příspěvky jako určitý druh folkloru.

Před pár měsíci jsem s ním dost polemizoval. Polemika skončila z mé strany po zhruba dvou týdnech, kdy pan Cart konečně vyslyšel mé dotazy ohledně řešení, které by v případě soužití různých etnik navrhoval.

Pan Cart má koncept, který pracovně nazývá "Doba ledová." Podle ní je třeba nejdříve zjistit průměrné IQ etnik a národností, a pak ty "méně inteligentní" redukovat vyhladověním tím, že se jim paušálně sníží jakékoliv nárokové dávky.

Několik lidí mne žádalo, abych panu Cartovi znemožnil přístup na tyto stránky. S ohledem na paragraf 198 Tr. zk O hanobení rasy, národa a přesvědčení a KOdex diskutujícího bych s tím neměl nejmenší etický problém.

Myslím ale, že je dobré, když někteří lidé podléhající zjednodušeným stereotypům vidí, s kým jsou na jedné lodi. A k čemu podobný pohled může vést."

Mějte se hezky.

Libor Stejskal, editor blogů

20.08.2007 10:21:15

Karel napsal(a):

Dobrý den paní doktorko. Docela jsem se zasmál vpravdě vtipnému příběhu Vás a Vaší dcerky. Konečně něco co mne dokázalo pobavit, neboť mi to připomělo obdobné problémy s mojí vnučkou, která je navíc ještě neskutečně tvrdohlavá. Takže díky a přeji každý den hezký.

20.08.2007 10:45:41

erin napsal(a):

Kláro, znala jsem Vás z médií už dřív a musím přiznat, že až dosud jste nebyla můj šálek kávy. Ale po přečtení dnešního článku jste si získala mé sympatie. Naše školství je děsné - můj syn není sice žádný nadprůměr, ale své solidní jedničky a dvojky si drží. Jeho problém je ovšem dost velká citová labilita díky níž vloni začátkem roku totálně zkolaboval z paní učitelky třídní. Bohužel bylo to tak vážné, že jsme to museli řešit s odborníkem z dětské psychiatrie. Také jsme řešili dilema, že by bylo jednodušší od problému utéct někam jinam. Nebudu se tady rozepisovat do detailů, co všechno jsme řešili a jakým způsobem, ale nakonec jsme pod odborným vedením s klukem soustavně a cílevědomě pracovali na tom, abychom odbourali stres z paní učitelky (mimochodem mám zato, že odbornou pomoc by potřebovala asi spíš ona) a světe div se, zázrak, už v pololetí to bylo úplně o něčem jiném. Blíží se začátek školy, kluk už dávno má hloupou učitelku na háku a celkem v pohodě se těší do školy na kamarády. Tím chci říct, že ten příspěvek výše o tom, že je třeba také u dítěte pěstovat odolnost, plně podepisuji a nezapomínejte na to i u své dcerky. Příjemné zářivé září.

20.08.2007 11:28:25

Klára Veselá Samková napsal(a):

Děkuji všem komentátorům za vezkrzre příznivé ohlasy a dodávám:
Na rozdíl od většiny pražáků vím, kde je Osoblažsko. U nás v rodině se posilá do Amalína, neb nic dál již neexistuje. Máte moji úctu a budu mít Vás životní postoj na zřeteli, když budu funět přespříliš.
S panem C. jsem v poho. Protože jsem vyrostla v brněnských Črných polích, byla Francajda i Bratislavská v rádiu mých dětských výprav - něco jako ceta do Stínadel.....skutečnč mimořádně podnětné prostředí. Z vlčích dětí vyrostou vždy jen vlci. Na Francouzské...... Francouzi?? Pokud jsem zaregistrovala, tak Brno před nějakým rokem vyvinulo nevšedi úsilí zrušit ZŠ v Mezírce a všechno pěkně zglajchšaltovaně sloučit - tak aˇt si ten slum pěkně užijou.
Ad odolnost proti stresu: to je bohužel právě to, co nyní trénovat nelze, neb mozečk nedorostl.....
Ad škola -nuda a jinak supek kontra škola super a život nuda = tohle si budu pamatovat! Díky za stanovisko a podporu.....

20.08.2007 11:45:22

Tarake napsal(a):

Někdy si říkám, že je lepší učit dítě doma. Ale to by pak mohlo špatně reagovat na ostatní děti, když je od nich tak odtržené. České školství je nechutné a zaostalé. Přitom by stačilo trochu tolerance a ochoty ze strany každého ze zůčastněných. To by ale bylo moc, chtít tolik od lidí v ČR. Vždyť kolik učitelů nebo učitelek má skutečně vřelý vztah k (vlastním)dětem?

20.08.2007 11:55:34

Ondra O. napsal(a):

Mě by jenom zajímalo, co z vaší dcerky vyroste. Podle mě to bude mít v životě strašně těžké, protože takovýhle lidi mají podle mě velký problém vybrat si nějakou specializaci, něco co je opravdu baví. To že má v osmi letech hodně načteno podle mě nic neznamená. Hodně štěstí!

20.08.2007 12:22:48

Mertin napsal(a):

Mám technické připomínky:
154 minus 30 je 124 tedy nikoli podprůměr ale slušný nadprůměr.
Stanovování úrovně rozumových schopností v předškolním věku není zcela spolehlivé. Vývojový kvocient není úplně totéž co inteligenční kvocient. Rozdíl třicet bodů mezi dvěma různými testy není zcela nepravděpodobný.
Jestli soudní znalec psycholog diagnostikoval poruchu "determinovanou na úrovni neurofyziologie", musí jít o vynikajícího odborníka, protože to zatím neumí nikdo na světě a psychologie už vůbec ne.

20.08.2007 12:33:51

Alfons napsal(a):

Vsechno zle je k necemu dobre.
Vyse IQ je tezko zmeritelna zalezitost. Mate jednu jistotu: vase dite je nekde mezi nadprumerem a podprumerem. Drobne ustrky, nepohodli a trochu toho nuceni ji bude ku prospechu. Muj otec mi jednou rekl, ze inteligence je jen pozlatko, 90% uspechu pry zalezi na pracovitosti a vytrvalosti. Mel pravdu.

20.08.2007 12:52:33

tomas napsal(a):

dobry den,
neuvazovala jste o domaci skole.... mozna by to pomohlo i vam najit smysluplny vztah k vasi dceri.

20.08.2007 13:04:55

Karolína napsal(a):

V každém svém žblebtu paní doktorka nezapomene zdůraznit, že není cikánka ani Židovka. To ji tak děsí pomyšlení, že by ji někdo mohl za cikánku považovat?....normálně je to člověku jedno jestli je někdo cikán nebo žid, ale téhle rasistce to asi jedno není

20.08.2007 13:57:36

JimiW napsal(a):

Vysoká inteligence sebou přináší přinejmenším neurotické problémy.
Mohu Vám pouze doporučit, abyste se svou holčičkou navštěvovala psychoterapie.Postupně by se mohla naučit zvládat svoje negativní projevy.Ale také se připravte na změny,které ještě mohou přijít,jelikož v 6 letech ještě není osobnost dostatečně sformována a tedy každá negativní zkušenost se může v budoucnu projevit neurózami,poruchy chování,sníženým sebevědomím, ale třeba i určitými somatickými potížemi.

20.08.2007 14:02:47

Gipsymil napsal(a):

Ani já nemohu usnout-vedle v hotelovém domě totiž bydlí(a devastuje zařízení) početná komunita cigošů s celé evropy.Najdeš tady exoty s Rumunska,Maďarska,Slovenska,Polska a samozřejmě i naše,české parazity.Malí smradi se baví tím že plivou po lidech,kteří jdou s blízké zastávky s práce unavení domů,vydělávajíce peníze na financování parazitů.Ti starší posedávají u vchodů domů a já ozbrojen svým psem mám tak šanci dostat se domů.Ti staří ležérně polehávají,nebo postávají vedle hoteláku,popíjíce pivo a krabicové božolé,nadávajíce na malé dávky a zlostně pokukují po sněhobílých občanech,vláčících tašky s nákupem domů.Jsou to ovšem lidé pořádkumilovni,papírky a jiný odpad hází u našich domů,no přeci si nebudou dělat svinčík u hoteláku.A tak to tady u nás v té naši milé Ostravě-Hrabůvce vlastně chodí od nepaměti.Vlastně ne,až cigoši rozbijí poslední zářivky v podchodu,tak opět někdo dostane přez hubu,hajzl bílej!!!Váš Ostravak ostravski.

20.08.2007 14:10:31

Klára Veselá Samková napsal(a):

ad tomas: o domácí škole jsem uvažovala - chvíli, ale každé dítě dle mého názoru potřebuje spoustu kontaktů s vrstevníky, ne s dospělými. |Jinak můj vztah k dceři je úplně smysluplný - a moc si ho užívám...
ad OndraO: právě - někdy je to načtení kontraproduktivní. Co to mají těžký, takových je víc. To je holt to stálé přání rodičů uchránit vlastní děti od těch negativ, kterými si sami museli projít. jinak díky za podporu.
Ad Alfons: IQ není pozlátko, je to pro některé aktivity podmínka nutná - nikoliv však postačující..... že samo o sobě IQ nestačí, v tom měl Váš pan otec zcela pravdu. I toho IQ je možno se totiž zbavit nebo o něj přijít, když zejména dítě žije v nepodnětném prostředí. Z tohoto hlediska mi trhá srdce pohled na každé dítě na světě, když je vidím v bídě, neopečovávané, strádající intelektuálně i hmotně a představuji si, co by z něj mohlo být a jakým přínosem by mohlo být pro tuto Zemi, kdyby o ně bylo řádně pečováno a mohlo rozvíjet vše, co dostalo do vínku....
ad Mertin: máte pravdu, na odbornících jsem nešetřila - neurolog ale může ledasco změřit...psychologie může upozornit na to, co není psychologicky determinované. Takže máte pravdu, že je obtížné se dobrat výsledku co je psychika a co je fyziologie, ale jde to - naštěstí.
ad JiMiW: pracuju na tom a začala jsem u sebe - jsem si totiž vědoma i toho, že značnou část problémů děti kopírují od rodičů. S psychosomatickými obtížemi mám u dcery bohaté zkušenosti - o tom bych mohla psát knihy....
ad karolína: je mi to úplně jedno, i kdybych byla třeba z Marsu. Faktem je, že mi neustále někdo nějaký půbod předhazuje, takže je vidět, že to bohužel to není jedno asi tak 90% české populace, která mi neustále něco podsouvá. Jsem skutečně potěšena tím, že mě někdo považuje za rasistku - ta úžasná změna!
ad gipsymil: a co to má společného s mojí dcerou??

20.08.2007 14:38:47

ctenar napsal(a):

Pani advokatko, vami uvedeny profil je silne rasisticky. Jeste tam chybi, ze mate blondate vlasi a modre oci a ze jste clenkou SS. Nechte si to opravit.

upřesňuje, že není ani Romka ani Židovka. Lehce exotický zjev je dán praprapředkem - šafářem italského původu, který se v době napoleonských válek usídlil na Vysočině ve Stránecké Zhoři. Je počestného buržoazně-úřednického původu s nepřerušenou řadou pedagogů na všech úrovních v pěti generacích

20.08.2007 15:26:08

Klára Veselá Samková napsal(a):

odpověď čtenářovi: můžete můj profil klidně považovat za rasistický. až se o můj profil nebude nikdo zajímat a nikdo mi nebude tu romství tu židovství předhazovat, tak jej odstraním. Zatím ať si každý myslí co chce. KVS

20.08.2007 15:43:38

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane siki,

psaní textů velkými písmeny je v rozporu s Kodexem diskutujících http://blog.aktualne.centru..., proto jsem jej smazal. Prosím, abyste se toho napříště vyvaroval.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů

20.08.2007 17:20:19

bara napsal(a):

Chapu, ze milujete svoji dceru a jste na ni pysna.
Mohla byste nam rict, proc jste se rozhodla psat blog?

20.08.2007 17:26:43

Pepa Řepa napsal(a):

Dobrý den
vidíte, jak málo stačí, abyste byla označena za rasistku. Divím se, že ještě nepřiletěl xenofob. Divná doba, nějak naruby.

20.08.2007 18:35:29

Klára Veselá Samková napsal(a):

AD Bara:
Blog mi byl nabídnut, protože aktualne.cz dospělo k názoru, že by moje názory mohly někoho zajímat. Pro mne osobně je blog dvojcestný informační kanál. Protože žiju v podstatě dost obyčejný život, dostávám se do obyčejných situací jako mnoho jiných lidí a jako tito lidé je musím také řešit. Třeba jim v něčem budu inspirací..... Když si pročtete reakce na moje články třeba i k tomuto tématu, zjistíte, kolik inspirace jsem dostala v problému, se kterým zápasím já. Je to skvělé a pocit, že v něčem nelítám sama, je báječný.
Nu a kromě toho mám jistou profesionální defomaci: každý den píšu 3 - 4 stránky právnických textů. Je to vyčerpávající, namáhavé a vyžadující naprostou preciznost a soustředění se na problémy cizích lidí. Píšu přitom velmi ráda (a snad ne špatně). Při zpracovávání konkrétních kauz docházím k určitým zevšeobecněním, k názorovým posunům a potřebuji vědět, jestli jdu správným směrem. Blog je nejlepší zpětná vazba, kterou si umím představit. Díky za ni. KVS

20.08.2007 19:01:00

ztratila napsal(a):

Mně na tomhle textu zaujala jedna věc. Školu i učitelku své dcery hodnotíte jako báječné. Čili to nebude žádná zkostnatělá instituce a vyhořelá dáma s odporem ke své práci. Přitom ale - zdá se - učitelka její "duševní ustrojení" (promiňte mi ten šroubovaný výraz) nijak nezohledňuje. (...) Takže prostě škola je taková mašinerie, která se šine dopředu a dopředu a děti mele jako oříšky. Je to možná utopie, ale nezasloužily by větší důraz na individualitu všechny děti, nejen ty mimořádně nadané? Navíc, pokud holčička bude dojíždět do školy z Vinohrad do Břevnova, je to ještě dobré, MHD tam může být třeba za 40 minut. Ale co když je třeba z Golčova Jeníkova nebo Kardašovy Řečice?

20.08.2007 19:19:18

Klára Veselá Samková napsal(a):

No právě: škola a zejména učitelka se opravdu snaží - ale dětí ve třídě je prostě moc a jsou různé. Individuální přístup v plné šíři není možný, ať se škola snaží sebevíc. Jsem si vědoma toho, že když je nově otevřená Škola dětem na Břevnově, tak je to vlastně kousek. Při jejím zakládání jsme sesbírali mnoho tristních příběhů a i když se teď vystavím kritice, že jsem pragocentrista, se čtvercem vzdálenosti od Prahy se mi zdá situace horší a horší. Nejhorší pak v obcích, které musí dokonce bojovat za to, aby malotřídky směly u nich přežít. Tomu říkám nehoráznost: když vyštvete z vesnice děti ( a to je vyštvete, když tam nebudou mít školu) budou se do nich v dospělosti vracet?? maximálně tak do satelitních vesniček, ale do vesnic ne! A programy obnovy venkova si mohou říkat co chtějí.... KVS

20.08.2007 20:30:22

alena-velika napsal(a):

Deti s vyssim IQ to nemaji nikdy jednoduche v zivote
a nekdy je lepsi byt sedy
prumer bohuzel ...
jinak moc hezky napsano v prispevku..

20.08.2007 21:56:01

Alfons napsal(a):

KVS: Vazim si Vasi odpovedi, i kdyz s ni ne zcela souhlasim.

21.08.2007 00:11:59

bigjirka napsal(a):

Svět nebyl tolik v hajzlu, dokud škola byla přísnější. Já jsem ročník 52, za nás nebyly žádné poruchy a nic takového, umíš, neumíš. Dneska je ze všeho divadlo a takhle to dopadá. Lidi se neučí se přizpůsobovat, ale čekají, že se společnost přizpůsobí jim. Taková míra individualismu je ovšem i pro mne jako liberála těžko přijatelná. Takže jsem příznivcem tvrdšího režimu aplikovaného chápajícími učiteli. Společnost prostě nemá kapacitu na to, aby každému zabezpečila individuálního preceptora. A lidé se ve škole musí učit kolektivismu, aby pak mohli hledat správnou míru individualismu.

21.08.2007 12:26:58

pedagog napsal(a):

Bigjirka je můj šálek kávy.Každý má pocit, že je pupek světa a ti ostatní to přece"musí"pochopit.Stalo se modou účit lépe než učitel,léčit kvalifikovaněji než doktor,být prostě na vše odborník.Dělejme jen lépe , nač jsme kvalifikováni a nechtějme za to víc než ti druzí.

21.08.2007 18:59:59

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro Samková-Veselá,
není vaším manželem Ivan Veselý, předseda romského sdružení Dženo ?

23.08.2007 11:35:53

Klára Veselá Samková napsal(a):

Vážený pane Čochtane, mým manželem je Ivan Veselý, předseda romského sdružení Dženo, což jsem uvedla ve svém životopise viz výše. KVS

23.08.2007 16:45:21

Čochtan napsal(a):

Pak vám gratuluji k tak inteligentní dcerce. Snad naučí vašeho pana manžela, co jsou procenta, aby nedělal svému etniku takovou ostudu jako v interview s Radiem Impuls:
Marek BLAHO, redaktor: „Spoléhají Romové na sociální dávky?”
Ivan VESELÝ, předseda romského sdružení Dženo:
“ No, ne všichni, ne většina, ale pravděpodobně více než sedmdesát procent Romů jaksi spolíhaj na ty sociální dávky.”
http://www.dzeno.cz/?c_id=6507
Krásný výrok, že ? 70% není většina,... v které třídě se to učí ? ve čtvrté ?

23.08.2007 21:07:34

Klára Veselá Samková napsal(a):

Možná to bude tím, že on sám nikdy na sociální dávky nespoléhal....
No a ke geniální dcerce můžete pogratulovat nám oběma. Jak vidno (a jak vyplývá i z mého článku, kde jsem na to upozorňovala), počtářské schopnosti v naší rodině nic moc - ale dcerka je geniální po tatínkovi, o kterém bych řekla, že v době rozhovoru myslel na něco úplně jiného, než co právě říkal. Víte, to se tak stává i geniálním mužům. Chápu, že s tím nemáte osobní zkušenosti :-)
KVS

24.08.2007 07:48:48

Čochtan napsal(a):

Jak to říkali staří Římani ? Matka jistá, otec .... ?
To by vysvětlovalo genialitu vaší dcerky.

Ano,dávat interview do radia, myslet při tom na něco jiného a tvrdit, že víc než 70% není většina, to se běžně stává geniálním mužům. Takový Einstein to dělal denně. :-)))

Ale už jen to, že váš manžel ví, že existuje něco jako procenta, to je pro lidi z jeho etnika nadprůměrná znalost. Takže pokud je genialita "nadprůměrná schopnost", pak by mohl být genialní. Genialní cikán.

24.08.2007 09:10:16

Klára Veselá Samková napsal(a):

A když dojdou argumenty, přijde čas na urážky.... Užijte si jich ve zdraví, když k ničemu jinému nemáte sílu. KVS

24.08.2007 18:35:23

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Čochtane
zkuste se k dámě chovat trochu jako gentleman.Na rozdíl od jiných dam na tomto serveru,píše zatím docela dobré články.

A pokud jde o manžela? Kdo se nesekne.Manžel vám nemusí být sympatický, ale pokud by všichni byli jako on, Samko, Horvát nebo Vojta Lavička, tak je etnický problém vyřešen.

24.08.2007 20:39:57

Klára Veselá Samková napsal(a):

Děkuji Pepovi Řepovi za zastání, na jeho počest se pokusím vymáčknout z hlavy zase nějaké intelektuálno, které by jej potěšilo.
Panu Čochtanovi jsem ještě chtěla říci, že jej skutečně a bez jakékoliv ironie obdivuji, jak má dokonale prochytaný obsah webových stránek mého manžela http://www.dzeno.cz. K tomu bych se sama nikdy nepropracovala a myslím, že on sám taky ne. Je vidět, že se romské problematice věnujete skutečně dopodrobna a musíte mít načteno stovky stran textů, protože vychytávat v nich hovadiny ( i když bych přistoupila na Váš názor, že v podstatě co Rom to blb) dá práci. Takže byste měl svých znalostí využít pozitivně a napsat svůj názor a hlavně praktický n á v o d jak řešit romskou problematiku v Zemích Koruny České. Nepište, že se mají zřídit vyhlazovací tábory, ani ty nepomohly. Co se střelby týká, mohlo by se občas trefit i vedle, takže to také nedoporučuji - a nezapomeňte, že všichni Romové starší zhruba 25 let byli na vojně....Nepište, že jsou všichni blbí - vezměme to jako Vámi dané nezpochybnitelné východisko. Napište, jak to s těma blbejma nefachčenkama vyřešit - a máte moje slovo, že Vám půjčím svůj blog a bez jakéhokoliv zásahu tam Váš názor uveřejním.
Jo, a nezapomeňte, že na bídnej materiál, co chrápe místo aby bděl na motlidbách a supportoval šéfíka, taktéž na jednoho obzvláště vykutáleného, který zapřel a zalhal třikrát než kohout zakokrhl, měl potíže i jistý J. K., svého času trvale bytem Nazareth. Pokud je mi známo, tak přesto ti jeho neschopní a nespolehliví ňoumové vybudovali docela slušnou organizaci, která lépe či hůře, blběji či méně blbě, násilím či soucitně ale přes to přeze všechno funguje už bratru takhle 2000 let. Tak vzhůru, čekám na Vás!
srdečně, Klára Veselá Samková

25.08.2007 20:32:43

Jammirai napsal(a):

Dobry den,

Jednak: chci, abyste byla pripravena i na fakt, ze je Vase dite zcela prumerne a ze z neho genius nebude - alespon prestanete casem "rano zvracet" protoze budete brat pravdu takovou, jaka je.

Za druhe: do seste tridy jsem mel ve skole desne problemy studijnoho a rekneme kolektivniho charakteru, napriklad jsem nechapal, ktere cislo je vetsi/mensi, nerozumel jsem mnozinam (takovy ty obrazky s hruskama a jablickama) ... asi do ty sestky jsem byl porad schovanej v rohu, casto jsem bobrekaval, nikdo se se mnou moc nebavil, ucitele me moc nemuseli protoze jsem byl zakriknuty dite a vsechno mi trvalo. Pak se to zlomilo (NASRAL JSEM SE!!! - velkymi pismeny). Ted studuju na matematicko-fyzikalni fakulte UK, vlastne momentalne jsem na "zahranicni misi" v Nizozemi na Utrecht University (evropska Top10) a problem zapadnout do kolektivu nemam. Takze chladnou hlavu, treba to prijde;o)...

Na zaver: jsem rad ze nepisete o Urbanovy. Vazne. Diky.

26.08.2007 20:02:36

Dezo napsal(a):

Pro Jammiral:Az do seste tridy jste mel problemy s cisli i mnozinamy! Jak je potom mozne ze,jste se dostal s prvniho rocniku az do seste,bez propadnuti? Urcite jste patril ktem protekcnim detem.Kdyby jste byl Romem,tak urcite by jste byl prerazen do zvlastni skoly,bez moznosti studii na UK?

27.08.2007 15:41:46

Milena z Prahy napsal(a):

Mila pani Samkova-Vesela,

Dospela jste ke spravnemu rozhodnuti. Na skole pro nadane deti bude Vasi dceri dobre, a to je nejdulezitejsi. Jeji soucasna skola by ji mohla negativne poznamenat na cely zivot. Dojizdeni zvladnete, a za rok za dva bude dcera moci jezdit i sama.

Drzim Vam palce!

Milena z Prahy

27.08.2007 15:43:53

Klára Veselá Samková napsal(a):

Jammirai, znáte knížku, kterou napsal Mark Haddon "Podivný případ se psem"?? (The curious incident of the dog in the nigh time). Skutečně vřele doporučuji - o austistickém chlapci a jeho vztahu k matematice, ale absolutně supr napsané!!Nemám sebemenší problém s tím, kdyby moje dítě bylo "normální". Já totiž IQ nepovažuji nutně za největší osobnostní hodnotu - i když potěší a občas zjednoduší život. Občas ale také děsně zkomplikuje.....Jsou i hodnoty jiné, obykle se měří pomocí EQ. Jeho nedostatek bývá fatální...
A nebojte, o Urbanové jednou napíšu..... ale to mě potom budou nenávidět ještě víc než Paroubka s Topolánkem dohromady, čímž zase jednou sjednotím českou politickou scénu:-)
Paní Mileno, děkuji Vám za podporu....všestrannou.
A děkuju všem, co tento blog čtou - jsem počtem čtenářů více než udivena. Že bych byla geniální po dcerunce?? Ale taky trochu ve skluzu :-)
tak ještě jednou dík. KVS
P.S. Pane Čochtane, já čekááááám

27.08.2007 21:02:20

Hurá napsal(a):

Nepřeji Vaší dcerce nic špatného, ale IQ bude klesat i nadále. Eugeniku neošálíte. I ta nechuť ke škole se již projevila. Bohužel.

29.08.2007 02:05:24

Evelyn napsal(a):

Dobrý den, znám rodinu, kde uštvaná matka pečuje o dceru podobného založení (rozdíl je pouze v tom, že humanitní zaměření a touha po informacích je v případě této dívky nahrazena zvýšenou touhou po fyzické činnosti, zodpovědnosti, užitečnosti a tak dále, a temperamentem zděděným po jihoamerických předcích, což je v českém školském systému také vražedná kombinace). Není nic horšího (ve svých důsledcích pro celou rodinu), než když je dítě pokutováno za to, že usiluje o to dosáhnout společensky žádoucích cílů, a předhazují mu místo toho, že nehodí dost daleko krikeťákem. I když je učitelka skvělá, někdy to prostě nestačí. Změna školy je opravdu jediným řešením, raději obětujte hodinu času denně - vyplatí se to.

29.08.2007 10:18:10

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro Veselá Samková
Zde pár problémů a návrhů jak je vyřešit. Jistě si všimnete, že jsem nenavrhl žádné vyhlazovací tábory, i když ty zredukovali počet cikánů v Zemích Koruny České na desetinu. Do dneška se poválečných 500 cikánů rozrostlo na 300 až 400 000. Jak by to dnes vypadalo bez této „redukce“ ?

Problém kriminalita:
1. Krádež je krádež bez ohledu na cenu ukradené věci. Tedy zrušit tu pitomost, že krádež pod 5000 je pouhý přestupek, něco jako plivání na chodník.
2. Zloděje pořádně trestat. Pokutu v desetinásobné výši napáchané škody, pokud není schopen zaplatit, za každou stokorunu jeden den na pranýři.
3. Snížit věkovou zodpovědnost. Mnoho „rodičů“ posilá krást děti právě z tohoto důvodu. Rodiče mají zodpovědnost za děti, takže budou potrestáni oni.
4. Výše trestu by měla být závislá na počtu předcházejících trestných činů. Návrh: druhá krádež, dvojnásobná sazba, třetí krádež, trojnásobná sazba, atd.
5. Zavést tělesné tresty jako přídavek k pranýři, pro mladistvé, pro recidivisty.
6. Ve vězení se musí tvrdě pracovat. Není-li smysluplná práce, mohou vězni třeba přehazovat písek. Znáte film „Pahorek“ ? (The Hill)

Problém: rodění dětí jako výdělečná činnost:
1. Zrušit porodné a nahradit ho daňovou úlevou. V případě matky samoživitelky, může daňovou úlevu dostat její otec.
2. Přídavky na děti pouze pro dvě děti, a podmínit je dobrým prospěchem ve škole.
3. Nabízet bezplatnou sterilizaci.

Problém: parazitování na socialním systému:
1. Srovnat výši sociálních dávek se slovenskými.
2. Z dávek stáhnout nejdřív nájem a poplatky za vodu, elektřinu, plyn.
3. Dospělí příjemci socky musí v 7 ráno nastoupit na úřadu práce a čekat až do 16 hodin. Během této doby musí vykonávat případné veřejně prospěšné práce. (odstraňování sněhu, zametání ulic, čištění lesů, potoků a parků..atd.)
Nedostaví-li se, bude mu socka zkrácena.
4. Zrevidovat invalidní důchodce, „invalidy“ - simulanty potrestat. Jejich důchod rozdělit mezi ty skutečně invalidní.
To by myslím pro začátek debaty mohlo stačit, o všech bodech se dá diskutovat, vše se dá pozměnit, vylepšit.
Ještě jedna věc. Tohle téma je tak obsažné, že by si zasloužlilo vlastní blog. Nechcete ho napsat ? Mohla by jste začít causou „Červeňákovi“, (co vás vedlo k obrání města Ústí o milion Kč, kolik jste vy z toho dostala, ...), pokračovat článkem J.X.Doležala v Reflexu („Jak se máte Červeňákovi“) http://www.reflex.cz/Clanek... (velmi zajímavé).
A následně bychom mohli debatovat o mém návrhu. Bude to zaručeně nejnavštěvovanější blog roku.
P.S. Všimla jste si, že jsem v návrzích ani jednou nepoužil slovo cikán nebo rom ?

29.08.2007 11:47:34

Čochtan napsal(a):

Milý Gadžo,
o „vypálení rybníku“ nemůže být ani řeč.

1. Uvědom si co je Gaussova křivka a o čem vypovídá. Gaussova křivka českého národa (dále jen Gkč) a romská (Gkr) se překrývají a vrchol Gkr leží asi tak o 20 bodů vlevo od vrcholu Gkč. Z toho plyne, že existují cikáni, jejichž IQ je vyšší, než IQ většiny Čechů. Existují a je jich málo. Dále z toho vyplývá, že většina Čechů ma vyšší IQ než většina cikánů.

2. „Mater certa, pater incertus est“ Přelož si to.

29.08.2007 13:09:39

Anba napsal(a):

Pane Čochtane zaujal mne Váš návrh na pranýře za krádeže. Bohužel musím podotknout, že by zlikvidoval všechny lesy v ČR včetně Boubína a ještě by se nedostávalo, neboť by byly spotřebovány na tuneláře t.j.ve většině bílé zloděje. Možná, že by Vám to nevadilo, protože asi pro samé stromy nevidíte les.

29.08.2007 14:34:48

Čochtan napsal(a):

Anbo, 60% vězňů jsou cikáni. Při 3% podílu na obyvatelstvu. Nech si to projít hlavou.

29.08.2007 14:38:52

sluníčko napsal(a):

Dobrý den, líbí se mi, jak umíte odpálkovat některé ,,diskutující", kteří se neustále navážejí do Vaší příslušnosti k určité rase. Je to asi základní rys národní povahy. Mě taky má tchyně (obyčejná slušná ženská) v jedné slabé alkoholem zapříčiněné chvilce řekla, že se nesmím zlobit, ale že když mě poznala, tak se zděsila, že jsem cikánka (bylo to v létě a já se snadno opaluju. Ostatně má mamka měla obdobný zážitek se svou tchyní :-)). Takže přeju nadále pevné nervy na boj s předsudky ale také na zvládnutí dcery, jak se zdá, genialita je víc trest než dar.
Pokud máte možnost speciální školy, tak si myslím, že je nejlepší ji využít.
Ohledně hodinového dojíždění, osobně od třetí třídy ZŠ někam pravidelně v průměru dvě hodiny denně dojíždím a za ty hodiny trávené v mhd jsem stihla přečíst hory knih, naučit se na X zkoušek, takže to není úplně promarněný čas.

29.08.2007 14:40:54

Čochtan napsal(a):

Anbo, co s tím mají lesy společného ?
Ten pranýř by mohl stát na parkovišti u každého supermarketu, taková klec, jak v ní dřív vozili cirkusáci divou zvěř, a každý večer by se hrálo představení: "Kat Mydlář a jeho rákoska". Aby byla ostuda pořádná, tak na holou. Pak by to saniťák postříkal jódem, zazvonil by zvonec, a představení konec.
:-)))

29.08.2007 14:46:16

hawk napsal(a):

Dobrý článek, každý holt má své starosti. Nedejte se úřadům, nakonec jste advokátka, tak víte o čem mluvím. Za dítě je třeba se bít do posledního dechu, proti úřednímu šimlu, dělal jsem to u svých dcer a dělám to u své vnučky znovu. A rozumím Vám, protože jedna z mých dcer měla vysoké IQ a zase byla prohlášena státním psychologem za "nepřizpůsobivou a rozvracející kolektiv". Jen proto, že se nenechala šikanovat, ale to je zase o něčem jiném. Hodně štěstí.

A pro všechny, co má ten článek společného s trestným činem podle§ 1 im. zákona "cikánství"?

29.08.2007 15:03:14

Čochtan napsal(a):

Je to tragedie moderního školství, že se nadměrně stará o ty, z nichž nikdy nic víc než podprůměr nebude, a na ty nadprůměrné kašle.
Přitom je to elita, která je budoucností státu, národa, ...

Jenže to jsou pak kecy o elitářství a kde je sociální spravedlnost, a všem stejně a podobné pitomosti. Takhle to dopadá když se na vlivná místa nacpou levičáci.

29.08.2007 15:06:35

hawk napsal(a):

Čochtan:

máš pravdu, umělé levičácké rovnostářství tlačí tenhle národ k zemi. Nesmíme se dát a hleavně nesmíme dát naše děti, učit je zdravému sebevědomí a ne strachu z autorit.

29.08.2007 15:08:30

Čochtan napsal(a):

Jedna moje žačka je napůl Němka a na půl Španělka. Přesně tak vypadá, blondýnka, španělský temperament, německá důkladnost a preciznost, vysoká inteligence, a ve škole pětky, čtyřky. Navíc strach ze školy, strach ze selhání.

U mne si s matematikou jen tak hrajeme. Holku to velice baví, musím ji dávat navíc i úkoly domu, vše chápe, vše vyřeší, ale ve škole to prostě nejde.
Problém jsou učitelé.

29.08.2007 15:14:45

Čochtan napsal(a):

Hawku, kolektiv je posvátná kráva. Běda tomu, kdo vyčuhuje!

29.08.2007 15:23:09

jaryn napsal(a):

Paní Kláro,
s velkým zájmem jsem si přečetl váš blog. Otevřela jste důležité téma nejen ve vztahu ke geniální dcerce jakožto zástupkyni podobně obdařených dětí (k čemuž vám oběma děvčatům blahopřeji a zároveň vás upřímně lituji), ale taky ke školství obecně, problémům menšin... a to se diskuze pořád vyvíjí.
Děkuji vám za to, a až se v tom všem zorientuji, rád se diskuze účastním.
Mimochodem, patřím k lidem, kteří stres a nátlak dodnes nesnášejí (a je mi už přes čtyřicet) a na orientaci a strávení problémů potřebuji čím dál víc času... :-)
jaryn

29.08.2007 15:23:53

Čochtan napsal(a):

Gádžo: malá oprava. Takhle je to správně: "Gaussova křivka českého národa (dále jen Gkč) a romská (Gkr) se částečně překrývají a vrchol Gkr leží asi tak o 20 bodů vlevo od vrcholu Gkč"

To slovo "částečně" mi vypadlo.

29.08.2007 16:58:26

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

Vážený pane Čochtane, na Vaše otázky a budu na ně odpovídat v textu. Kvůli rozlišení velkými písmeny. Doufám, že to pan Stejskal přežije.
stě si všimnete, že jsem nenavrhl žádné vyhlazovací tábory, i když ty zredukovali počet cikánů v Česku. Do dneška se poválečných 500 cikánů rozrostlo na 300 až 400 000. Jak by to dnes vypadalo bez této „redukce“ ?
ZAPOMÍNÁTE NA 99,9% EMIGRACE ZE SLOVENKSA, PODPOROVANÉ TEHDEJŠÍ VLÁDOU. ROMOVÉ NA PŘÍKAZ STRANY A VLÁDY OSÍDLILI SEVEROČESKÉ SUDETY. AČKOLIV SE VÁM TO ASI ZDÁ DIVNÉ, VELIKOU ČÁST TĚŽKÉHO PRŮMYSLU A VŠECHNY POMOCNÉ PRÁCE TAM POSTAVILI ONI.

29.08.2007 18:37:34

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

Problém kriminalita:
1. Krádež je krádež bez ohledu na cenu ukradené věci. Tedy zrušit tu pitomost, že krádež pod 5000 je pouhý přestupek, SOUHLASÍM - ZÁKON O PŘEČINECH, MIMOCHODEM, NEBYLA TAK ŠPATNÁ VĚC....něco jako plivání na chodník.
2. Zloděje pořádně trestat. Pokutu v desetinásobné výši napáchané škody, pokud není schopen zaplatit, za každou stokorunu jeden den na pranýři.
POKUTY NEVYMŮŽETE, JIŽ NYNÍ MÁ MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI S TÍMTO OBROVSKÉ PROBLÉMY. VEŘEJNĚ-PROSPĚŠNÉ PRÁCA, PROSÍM.

29.08.2007 18:38:14

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

3. Snížit věkovou zodpovědnost. Mnoho „rodičů“ posilá krást děti právě z tohoto důvodu. Rodiče mají zodpovědnost za děti, takže budou potrestáni oni. SOUHLASÍM ČÁSTEČNĚ. TRSTNÍ ZODPOVĚDNOST OD 14TI LET JE MŮJ ŠÁLEK KÁVY A DODNEŠKA JSEM VŮBEC NEPOCHOPILA, JAK JE MOŽNÉ, ŽE SE ZDE VŮBEC NEAPLIKUJE § 217 TRESTNÍHO ZÁKONA - OHROŽOVÁNÍ VÝCHOVY MLÁDEŽE. TÉŽ JSEM SE VŽDY DOMNÍVALA, ŽE ZA DĚTI NESOU HMOTNOU ZODPOVĚDNOST RODIČE - V PRAXI VĚC NEVÍDANÁ...
4. Výše trestu by měla být závislá na počtu předcházejících trestných činů. Návrh: druhá krádež, dvojnásobná sazba, třetí krádež, trojnásobná sazba, atd.ONO TO TAK V PODSTATĚ JE. BOHUŽEL TO JE NAPROSTO NEÚČINNÉ.

29.08.2007 18:38:39

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

5. Zavést tělesné tresty jako přídavek k pranýři, pro mladistvé, pro recidivisty. MÁME EVROPSKOU UNII A TÉŽ 21. STOLETÍ. NAVÍC OPĚT OBLIGÁTNÍ PROBLÉMEČEK - NEFUNGUJE TO A NIKDY TO NEFUNGOVALO. Ani v tom středověku SMŮLA. MUSÍTE VYMYSLET NĚCO LEPŠÍHO.

29.08.2007 18:39:26

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

6. Ve vězení se musí tvrdě pracovat. Není-li smysluplná práce, mohou vězni třeba přehazovat písek. Znáte film „Pahorek“ ? (The Hill) THE HILL SAMOZŘEJMĚ ZNÁM. NA SVĚTĚ JE SPOUSTA PRÁCE, KTERÁ MUSÍ BÝT UDĚLÁNA A TAK PŘENÁŠENÍ PÍSKU MI PŘIJDE SKUTEČNÉ MRHÁNÍ PRACOVNÍMI SILAMI. ORGANIZACE VĚZNIC JE OPĚT ZÁLEŽITOST, VE KTERÉ STÁT FATÁLNĚ SELHÁVÁ. POKUD JE MI ZNÁMO, TEORETICKY BY SE I V ČECHÁCH DALA PROVOZOVAT SOUKROMÁ VĚZNICE, ALE PODMÍNKY JSOU NASTAVENY TAK, ŽE JE TO NEREALIZOVATELNÉ. NAVRHUJI PRIVATIZACI VĚZNIC A 100% ZAMĚSTNANOST. SE STÁTNÍM A PSYCHOLOGICKÝM DOHLEDEM, NEBOŤ MÁME 21. STOL. DIVIL BYSTE SE ASI, ALE I VĚTŠINA VĚZŇŮ SI STĚŽUJE, ŽE NENÍ PRÁCE.

29.08.2007 18:39:42

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

Problém: rození dětí jako výdělečná činnost:
1. Zrušit porodné a nahradit ho daňovou úlevou.100% SOUHLAS, JENŽE KDE NAJDETE NEPOPULISTICKÉ POLITIKY?
V případě matky samoživitelky, může daňovou úlevu dostat její otec. A PROČ NE MATKA? NEBO SI DAŇOVOU ÚLEVU SCHOVAT NA DOBU POZDĚJŠÍ?? POKUD MI JE ZNÁMO, TAK V USA JE GARANTOVÁNA SOCIÁLNÍ POMOC KAŽDÉMU OBČANOVI POUZE NA URČITOU DOBU. ZALEŽÍ NA KAŽDÉM, ABY SI POSOUDIL, ZDA JI POTŘEBUJE PRÁVĚ TEĎ NEBO JESTLI BUDE JEŠTĚ HŮŘ. A KDYŽ JI VYČERPÁ PŘEDČASNĚ - MÁ SMŮLU.... ŽE BYSTE DO MNE TAKOVOU INOVACI NEČEKAL?

29.08.2007 18:40:07

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

2. Přídavky na děti pouze pro dvě děti, a podmínit je dobrým prospěchem ve škole. SORRY, JÁ PŘÍDAVKY NA DĚTI NECHÁPU VŮBEC, SAMA JSEM JE V ŽIVOTĚ NA SVOJE DÍTĚ NEVZALA A ZRUŠILA BYCH JE ÚPLNĚ.

29.08.2007 18:40:37

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

3. Nabízet bezplatnou sterilizaci. JE TO NEJZDRAVĚJŠÍ ANTIKONCEPCE PRO ŽENU, KTERÁ MŮŽE BÝT. BOHUŽEL MŮŽE BÝT ZNEUŽITELNÁ. DNES JI - ANI ZA PENÍZE - NEMŮŽE ZÍSKAT ANI ŽENA, KTERÁ JI CHCE! OSOBNĚ TO POVAŽUJI ZA VÝSLEDEK SKVĚLÉHO LOBBYINGU FARMACEUTICKÉHO PRŮMYSLU, KTERÝ BY JINAK PŘIŠEL O MILIARDOVÝ KŠEFT S PILULKAMI. BOHUŽEL JE STERILIZACE ZNEUŽITELNÁ, TAKŽE BYCH DOPORUČOVALA SOUHLAS FORMOU NA PŘÍKLAD NOTÁŘSKÉHO ZÁPISU ETC. DNES, KDYŽ JE MOŽNÉ I UMĚLÉ OPLODNĚNÍ STERILIZOVANÉ ŽENY (TEDY ŽENY S PŘEŤATÝMI VEJCOVODY)TO VŮBEC NEVIDÍM JAKO PROBLÉM "ZBAVENÍ SE FERTILITY". POMOŽTE MI PŘESVĚDČIT MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ A JSEM VÁŠ ČLOVĚK! A SPOUSTA ŽENSKÝCH DÁ STOVKY, KTERÉ UŠETŘÍ MĚSÍČNĚ ZA PILULE, NA DOBROČINNÉ ÚČELY, NEBO VE PROSTĚCH TĚCH DĚTÍ, KTERÉ SKUTEČNĚ C H C E MÍT.

29.08.2007 18:40:51

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

Problém: parazitování na socialním systému:
1. Srovnat výši sociálních dávek se slovenskými. SOUHLASÍM A KDYŽ JSTE TAKOVÝ ZNALEC http://WWW.DZENO.CZ ZJISTÍTE, ŽE STÍŽENÍ SOCIÁLNÍCH DÁVEK NAVRHOVALA I ŘADA ROMŮ JIŽ PŘED ŘADOU LET. OPĚT MÁME ALE PROBLÉM VLEZDOPRDELNÍCH POLITIKŮ. ČECHŮ - VOLIČŮ - KTERÁ POBÍRAJÍ SOCIÁLNÍ DÁVKY JE V ABSOLUTNÍCH ČÍSLECH PODSTATNĚ VÍC NEŽ ROMŮ (OVŠEM POBÍRAČI SOCIÁLNÍCH DÁVEK MAJÍ NÁZOR JEDNOTNÝ BEZ OHLEDU NA BARVU PLETI A ETNICKOU PŘÍSLUŠNOST, TAKŽE JAK BY SE JINAK BROUČCI DOSTALI DO KÝŽENÝCH LAVIC? VŽDYŤ STÁLE PLATÍ CHLÉB A HRY!

29.08.2007 18:41:09

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

2. Z dávek stáhnout nejdřív nájem a poplatky za vodu, elektřinu, plyn.VŘELE SOUHLASÍM ZEJMÉNA JAKO PRÁVNÍ ZÁSTUPKYNĚ MAJITELŮ NÁJEMNÍCH DOMŮ. CO PIJETE?? MÁTE U MNE LÁHEV LIBOVOLNÝCH ROZMĚRŮ, KDYŽ TO DOKÁŽETE VYLOBBOVAT. DO ZAČÁTKU VÁMMOHU PSKYTNOUT ASI TAK 3 ŠANONY KORESPONDENCE S MINISTERSTVEM PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ KDE MI PÍŠOU, PROČ TO VŮBEC NEJDE...

29.08.2007 18:41:25

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

3. Dospělí příjemci socky musí v 7 ráno nastoupit na úřadu práce a čekat až do 16 hodin. Během této doby musí vykonávat případné veřejně prospěšné práce. (odstraňování sněhu, zametání ulic, čištění lesů, potoků a parků..atd.)TO, ŽE NĚKDO DOSTÁVÁ PENÍZE ZA TO, ŽE NIC NEDĚLÁ, PŘESAHUJE MOJE ROZUMOVÉ SCHOPNOSTI (ŽEBY ŠPATNÝ VLIV PROSTŘEDÍ??) ORGANIZECE VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÉ PRÁCE OVŠEM JE ZCELA MIMO MOŽNOSTI TOHOTO STÁTU. NAVRHUJI VYTVOŘIT PRIVÁTNÍ AGENTURY, KTERÉ BY DOSTALY OD STÁTU PENÍZE URČENÉ NA SOCIÁLNÍ DÁVKY A ZA TY BY MUSELI ZORGANIZOVAT VEŘEJNĚ-PROSPĚŠNÉ PRÁCE. JELIKOŽ BY MĚLI ZARUČENÝ POČÁTEČNÍ KAPITÁL, ZAJISTÉ BY NAŠLI ZPŮSOB, JAK TOTO ZÚROČIT, VYDĚLAT SI A LIDEM VYPLATIT, CO JIM PATŘÍ (ZA PRÁCI).

29.08.2007 18:41:57

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

Nedostaví-li se, bude mu socka zkrácena.A PROČ KRÁCENA?? PRÁCE A PENÍZE JSOU SMĚNNÁ HODNOTA, KDE NENÍ CO SMĚNOVAT, NENÍ ZA CO PLATIT.
4. Zrevidovat invalidní důchodce, „invalidy“ - simulanty potrestat. Jejich důchod rozdělit mezi ty skutečně invalidní.NA REVIZNÍ A POSUDKOVÉ LÉKAŘSTVÍ MÁM TAK VYTŘÍBENÝ NÁZOR, ŽE SE NEBUDU VYSTAVOVAT NEBEZPEČÍ SMAZÁNÍ P. STEJSKALEM.

29.08.2007 18:42:23

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

To by myslím pro začátek debaty mohlo stačit, o všech bodech se dá diskutovat, vše se dá pozměnit, vylepšit. PODLE MĚ JSTE JEŠTĚ NEZAČAL. PROTO MÁM JÁ OTÁZKU NA VÁS: JAK PŘINUTIT POLITIKY, ABY Z TÉTO ZEMĚ NEDĚLALI BANÁNOVOU REPUBLIKU, KDE SE JEN SLIBUJE A UPLÁCÍ SOCIÁLNÍMI DÁVKAMI?? JÁ JSEM PASTELKOVNÉ NEVYMYSLELA...
Ještě jedna věc. Tohle téma je tak obsažné, že by si zasloužlilo vlastní blog. Nechcete ho napsat ?
NE NECHCI. TŘEBA BY TOTIŽ MOHLI ZAČÍT PRACOVAT POSLANCI....

29.08.2007 18:42:43

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

Mohla by jste začít causou „Červeňákovi“, (co vás vedlo k obrání města Ústí o milion Kč,NIKOLIV MĚSTA ÚSTÍ NAD LABEM, ALE ČESKÉ REBULIKY, A NIKOLIV MILION, ALE 900.000. BUĎTE PŘESNÝ.
VEDLA MNE PÉČE O VEŘEJNÉ BLAHO. K TOMU DOPORUČUJI NASTUDOVAT TÉMA "PRÁVO A SPRAVEDLNOST JAKO NEDĚLITELNÝ STATEK". ČESKY SE TOMU ŘÍKÁ "PADNI KOMU PADNI". A POPRÁVU PADLO ČERVEŇÁKOVÝM.
kolik jste vy z toho dostala, ...)NEDOSTALA JSEM Z TOHO NIC A NA ROZDÍL OD PRÁVNÍHO ZÁSTUPCE MANŽELŮ WALLOVÝCH JSEM SI NEVZALA Z VYPLACENÉHO ODŠKODNÉHO SVÝCH KLIENTŮ ANI KORUNU. POKUD SE MNE CHCETE ZEPTAT, ZDA SE KVŮLI TOMU NECÍTÍM JAKO BLBEC, UŠETŘÍM VÁM OTÁZKU: CÍTÍM. DNES UŽ BYCH SMÍR VE PROSPĚCH SVÝCH KLIENTŮ NIKDY NEUZAVŘELA, NA POVĚST ČESKÉ REPUBLIKY NE NEOHLÍŽELA A ČR TO NECHALA "VYŽRAT" AŽ DOKONCE.

29.08.2007 18:42:59

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

pokračovat článkem J.X.Doležala v Reflexu („Jak se máte Červeňákovi“) http://www.reflex.cz/Clanek... (velmi zajímavé). ČLÁNEK ZNÁM, PANA F.X. DOLEŽALA ROVNĚŽ A TOHOTO PÁNA KE SVOJÍ SEBEREFLEXI NEPOTŘEBUJI.
A následně bychom mohli debatovat o mém návrhu. Bude to zaručeně nejnavštěvovanější blog roku.

Hlavně nezapomeňte, že debata se má týkat tématu článku.
Ta Vaše se tématu netýká vůbec. Nemohl byste si založit svůj blog na dané téma?? Třeba byste zjistil, kolik lidí to zajímá a koli lidí to - možná pro Vás kupodivu - vůbec nezajímá.
KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ

29.08.2007 18:45:06

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

ještě mému milému panu Čochtanovi ad:"Anbo, 60% vězňů jsou cikáni. Při 3% podílu na obyvatelstvu. Nech si to projít hlavou."

ze 100% vytunelovaných bank 100% vytunelovali bílí. nechejte si to projít hlavou...

29.08.2007 18:48:24

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

ad p. Hurá: je kliedně možné, že IQ mému dítěti bude klesat i nadále a nemám s tím problém. EQ se naštěstí školským systémem ovlivnit nedá.

29.08.2007 18:49:08

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

ad paní Evelyn:
díky za podporu. Že moc pozdravuju.

29.08.2007 18:50:10

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro, že se TAKHLE shodneme, to jsem nečekal!
Stáhl jsem si to do Wordu a v klidu pročítám.
Máte recht, tohle téma chce vlastní blog. Ale založit si blog to jen tak nejde. Na to jsem příliš politicky nekorektní. Vrchnost nedovolí. Tady to je jen "pro zvané".

29.08.2007 20:07:53

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro:
Tunely: Každej krade jak umí. Cikánům to na tunely nestačí. Nemají na to inteligenci, styky z partaje, kdo mohl dostat milionový kredit na koupi fabriky ? Jen soudruh který znal soudruha ředitele spořitelny. Tunely to je záležitost komoušů.

29.08.2007 20:47:39

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro:
Ano ta migrace ze Slovenska bylo neštěstí a zločin. Co se výstavby těžkého průmyslu týče, tam nastrkali mnoho lidí, od úředníků, studentů, PTPáků, „kulaků“, .... (Skřivánci na niti, Žert,... )
K přínosu cikánů k budování socialismu:
1. Cikáni tehdy nepracovali z lásky k práci , ale z donucení. V té době kdo nepracoval skončil rychle v kriminále.
2. Převážně dělali nekvalifikovanou práci, protože na víc "neměli" !
3. Tato nekvalifikovaná práce byla z ideologických důvodů lépe placená, než práce učitele nebo doktora.
4. Cikáni měli stejné podmínky jako ostatní, dostávali byty v panelácích, měli stejné zdravotní zabezpečení a stejné školy pro své děti jako všichni ostatní. Takže facit: Žádná zásluha, dělali protože museli a nedělali ani o ň víc než ostatní.

29.08.2007 20:59:26

Čochtan napsal(a):

Pár poznámek:
Kriminalita:
2. Pokud pokuty nevymůžeme, pak pranýř s výpraskem.
4. Záleží na koeficientu. Když je 3. trest 20 let, pak to bude fungovat. 20 let bude pryč.
5. EU nám může políbit.... když budou kecat, nebrat na vědomí. Tanky nepošlou. Když by se to odsouhlasilo v referendu, nemohl by Brusel nic říct. Vůle lidu. Každý trest funguje, pokud se delikvent při vzpomínce pos..e hrůzou. To nemá se stoletím nic společného.
6. Zde by šlo především o to, aby vězení nebyla zotavovna. Žádnou televizi, žádnou posilovnu, někde dokonce mají prý i bazén. Psal jsem „Není-li smysluplná práce“. Pak přehazovat písek. Gauner musí přijít z vězení tak sedřenej, že se po...e hrůzou, když si vzpomene na zlodějnu.

Porodné a přídavky:
1. Kdyby ty úlevy byly vyšší než dnešní porodné, tak by mnoho výdělečně činných rodin bylo pro.
Uložit na dobu pozdější je skvělý nápad,co ale s když ona potřebuje ty peníze hned ? Daly by se ji dát jako půjčka a splatila by ji později z daňové úlevy.
2. Zrušení dětských přídavků: Absolutní souhlas, ovšem ..... asi nepopulární tudíž neprosaditelné. Ale pouze 2 děti a vazba na prospěch by se prosadit dalo.

O.K. 900 000 Kč díky za upřesnění.

„A POPRÁVU PADLO ČERVEŇÁKOVÝM„ to je to čemu vůbec nerozumím. Jedinná fakta o té cause mám z Doležala: “Rodina se na počátku roku 1993 odstěhovala na Slovensko, protože v Ústí nebyla spokojena a údajně jejím členům vyhrožovala jiná rodina. V té době odcházelo na Slovensko více rodin, kterým se nepodařilo získat po rozdělení republiky české státní občanství. Odjezd Červeňákových sledovaly televizní kamery, šlo o mimořádně medializovaný případ, a protože rodina neměla peníze, magistrát jí velmi ochotně zaplatil jízdenky v představě, že se zbaví dlužníků, s nimiž si neví rady. Po několika dnech se ale někteří začali vracet, protože se na Slovensku neměli dobře. Do obecních bytů, jež před vystěhováním užívali, se už nastěhovat nemohli - byly zdemolované.”

Co tady proboha ospravedlňuje těch 900 000 Kč ?

29.08.2007 21:02:02

Klára Veselá Samková napsal(a):

Vážený pane Čochtane, s Vámi se neshodnu v následující věci: Vy tady uplatňujete právo útrpné. Opět, kdyby fungovalo, tak bych i já to zvažovala. Ale nefunguje. Byl jste někdy na příklad na návštěvě ve vězení? Asi ne.. a Skřivánci na niti a další Vámi uváděná dílka jsou velmi poetická, leč nikoliv historické či sociologické studie.
Jen pro úplnost: já jsem neříkala, že toto téma potřebuje vlastní blog. to jste říkal VY.... čímž bych si dovolila Vás opětovně požádat, abyste dodržoval pravidla blogu a diskutoval k tématu...Howgh.

29.08.2007 21:23:21

bigjirka napsal(a):

Docela dobrý, paní doktorko, beru Vás. Snad jedině nezaměňujte právo útrpné s tělesnými tresty. Právo útrpné, výslechy... to asi ne, ale tělesné tresty, to jo.... zvláště pak jako alternativa třeba při nevymožitelnosti pokuty... :-)

Zpátky k tématu - u dětí je měření IQ zcela nespolehlivé, do 15 let věku se měří 100*"mentální věk"/"skutečný věk" podle úloh úměrných věku, takže ono to může být časově vymezené rychlejším či pomalejším vyspíváním... takže kolem 15 si to "sedne", pak uvidíte, jaké to IQ je. Obvykle pod průměr nepoklesne.

Pan Veselý by pro své etnikum myslím mohl udělat víc, být jím guruem a národním buditelem. Když ho vidím v televizi horlit, jak se jim ubližuje a co by měli dostat víc, myslím si, že jim tím neprospívá. Že by jim spíš měl vysvětlovat, jak se integrovat a jak nedělat bordel.

29.08.2007 21:52:51

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro máte recht, je to jiné téma.
"Napište, jak to s těma blbejma nefachčenkama vyřešit -a máte moje slovo, že Vám půjčím svůj blog a bez jakéhokoliv zásahu tam Váš názor uveřejním"
Vaše slovo jste dodržela, díky vám zato. Všechna čest !

Tak tedy zpět k tématu, inteligentní děti a škola.
Jet jedno mi stále vrtá hlavou: "Co tady proboha ospravedlňuje těch 900 000 Kč ?" Vždyť je to proti zdravému rozumu ? Smí paragraf být proti rozumu ? Proti logice ?

29.08.2007 22:01:20

Marie napsal(a):

Dobrý den,
pokusím se přidat svůj názor.Můj pohled prověřil čas. Mám už vnoučata. Ale se synem jsem měla v jeho druhé třídě potíže.Po proděšlaném zánětu mozkových blan, který se rozšířil na slabý zánět mozku.Nakonec věci dopadly dobře. Dnes syn podniká, zaměstnává lidi a má rodinu. Ale pro mne jeho nemoc znamenala tvrdou práci. Období, kdy jsem se věnovala psychologii ač mé povolání bylo jiné. Tam jsem našla mnoho odpovědí na způsob výuky a výchovy.Takové 4 roky byly tvrdé. Psychoterapie určitě není marná. Protože úplně nejdůležitější je podle mne
klidné vsřícné prostředí hlavně doma. Dítě vycítí, že matka je nervozní kvůli škole. A přenese neklid na dítě. Tím začíná nejistota. Nehledala bych problém ve škole, ale pokusila bych se najít způsob, jak školu přijmout. Asi nejlépe pomocí psychologa. Každé dítě zraje trochu jinak. A potřebuje matku v některém období více. Pro předání jistot. A pak tam je ta otázka časová. Vím, že dnes se jede na výkon a na úspěch. Ale po letech jsem došla k závěru, že to prvotní je poklidné láskyplné zázemí. Klidná komunikace. Mimochodem i já zažila žaludeční neurosu. Paní doktorko, dovolím si doporučit věci rozmotávat od sebe. Určitě jste velice aktivní žena a Vaše dcera v tomto období potřebuje něco jiného. Ona se určitě neztratí. A vysokými nároky se může někdy mnoho zkazit. Přeji hodně ště stí a též hodně síly.
Zdraví Marie

29.08.2007 22:54:54

bigjirka napsal(a):

O blog by Čochtane nebylo, ten bych někde udělal. Jenže lidi aby tam byli... :-/

29.08.2007 23:23:04

Klára Veselá Samková napsal(a):

Pane Čochtane, ještě jednou a naposled k těm 900.000: jistě se shodneme na tom, že platí "padni komu padni". Červeňákovi byli v PRÁVU. Ústí nad Labem to prostě po...(ale méně než souy), které tomu daly absolutní korunu. Nemožnost domoci se práva je stejně hrozná pro všechny a platí nerozdílně. Mimochodem, podle mého názoru vůbec není náhoda, že všechny průšvihy ohledně soudce Berky a velmi podezřelých dalších okolností se odehrávaly právě u Okresního a krajského soudu v Ústí nad Labem - tehož, jako Červeňákovi. Na neexistenci spravedlnosti dojedeme všichni. Červeňákovi dojeli taky a bylo proto správné a spravedlivé, že dostali odškodnění jako by je měl dostat kdokoliv jiný. Doufám, že už je to pochopitelné. Nezlobte se, ale ztrácí se zde možnost reagovat na příspěvky k tématu, takže už nebudu na další Vaše dotazy reagovat.
P.S. ale bylo to dobrý, ne??

29.08.2007 23:35:20

jaryn napsal(a):

Tak Červeňákovi byli v právu. Hm. Asi podle stejného práva, podle kterého byly cikánům po návratu z pokusu o emigraci do Anglie zpětně vyplaceny půlroční dávky.
Ač střízliv, někdy bych už dopoledne blil jak Alik.
Ale to je samozřejmě věc zákonů, zákonodárců.
Politická garnitura našeho státu od roku 48 do roku 90 byla snůška aparátčických neschopných pablbů. Posledních 17 let je nahradili lidé částečně jiného politického spektra. Jejich přínos našemu státu je však velmi podobný.

30.08.2007 10:44:20

Čochtan napsal(a):

Jaryne,
znáš ten vtip:
"Co je tisíc juristů na dně mořském ? Dobrý začátek !"
Já jsem považoval paní Kláru za také takovou juristku, ale po této takřka 100% shodě názorů, jsem můj změnil.

Přesto ale doufám, že mi vysvětlí, jak je možné, že když se cizinci, (Červeňákovic rodina neměla až na snachu občanství ČR), odstěhují do vlasti, a pak po čase se vrátí do ciziny a požadují po cizím státě byt,(který nebyl jejich), že dostanou 900 000 Kč "odškodnění" ?
Za co, soudruzi, za co ???

Já vím, že juristi říkají "právo" a myslí paragrafy. Já vím, že my normální lidi, nejuristi, chceme po právu aby bylo logické a spravedlivé, já vím, že paragrafy mají se spravedlností jen občas něco společného. Proto bych si moc přál, aby mi paní Klára pomohla pochopit, co tehdy udělala, jak to že to bylo "po právu" ? Chtěl bych to, abych s jistotou věděl, že ona nepatří k těm, jejichž místo je "na dně mořském", aby změna mého názoru na ní byla definitivní.

30.08.2007 11:08:39

hawk napsal(a):

Čochtan:

a víš jak se říká cikánovi v obleku?

30.08.2007 11:21:42

Čochtan napsal(a):

Hawku, jen abys neslyšel od censora: "Obžalovaný vstaňte!" pak tě zabanuje a na blogu nastane ticho veliké, jako když se v rodině narodí idiot.
(těch už se tu taky pár "narodilo")

30.08.2007 11:36:20

Čochtan napsal(a):

Já už to mám taky jen "za pár".

30.08.2007 11:38:27

hawk napsal(a):

Čochtane, dej hlavu do dlaní a chvíli přemýšlej. Až ti sem bude znemožněn přístup, přijdeme o dobrého diskutéra, tak si holt některé svoje vejšplechty (i když po hříchu pravdivé) nech od cesty, ne všechny, jen některé víš:-)

30.08.2007 11:45:57

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro, dobrý to bylo. Nikdy bych nevěřil, že se ausgerechnet s vámi takhle shodnu. Jura je svět sám pro sebe, a ne-juristi mají velké problémy pochopit, proč paragrafy a spravedlnost mají k sobě tak často tak daleko.

Co s tím ? Snad by si juristi měli uvědomit, kdo je tu pro koho.

K vaší dcerce, já hodně dělám doučování matematiky. Nejdřív ale musím změnit vztah děcka k matematice a pak jde vše jak na drátku. Moc často slyším větu: "Kdybych byl věděl, že je to tak jednoduché, tak bych tu pětku nedostal". Většina lidí říká, "na co potřebuji matematiku v životě ? Občas si spočítám 30% slevy při výprodeji, a na to mám kalkulačku."
Jenže matematika se vyučuje aby naučila děti logicky a přesně myslet. Ne aby spočítali 30% slevy.
Pokud se dcera ve škole nudí, pak rozhodně zkuste tu druhou školu. I když je to dojíždění časově náročné, ve vašem povolání nemáte "píchačky", a terminy si můžete dělat sama.

30.08.2007 12:06:37

Čochtan napsal(a):

Hawku, dám pozor, nenechám vás tu ve štychu. Při nejhorším není problém změnit IP-adresu. Někde mám na to prográmek.
Jan Hus za svoje pravdivé vejšplechty zaplatil hůř.

30.08.2007 12:14:13

Darth Zira napsal(a):

Ahoj, Kláro (teda myslím, že si ještě furt můžeme tykat, i když jsme se už pěkných pár let neviděly, bo jsem někam založila Tvoje číslo a nemůžu ho najít, ačkoli jsem si už několikrát dávala závazek, že ho najdu a ozvu se Ti, ale znáš to, času je málo a pak do toho přijde něco jiného... ostatně s Janou Zástěrovou nebo Pavlem Šturnou se taky "scházím" už asi tři roky bez výsledku), když to tak na tom Tvém blogu čtu, úplně mi to připomíná dobu, kdy jsem chodila do školy já - nejdřív mým rodičům výchovný poradce (či jak se ta osoba s údajným psychologickým vzděláním jmenovala) doporučil pro mě pomocnou školu, pak moji vyděšení rodiče mě nechali přetestovat a mohla jsem tudíž být poslána do školy normální, kde jsem se ale pro změnu děsně nudila a chtěla od tam utíkat - dokud jsem se nenaučila číst. Pak už to bylo lepší, četla jsem si pod lavicí, což všichni učitelé mlčky tolerovali, protože už jsem aspoň přestala utíkat a vyrušovat ostatní... za mých časů žádná škola pro mimořádně nadané děti naneštěstí neexistovala, v čemž má Tvá dcerka velké štěstí. A jinak mám pocit, že by se Tému potomkovi nejspíš hodně líbilo na nějaké mensácké akci pro děti, třeba na tom letním kempu, od kámošky syn (12 let) tam jezdí už dva roky a je z něho nesmírně nadšený. Když tak se mrkni na stránky Mensy, co všechno se tam pro děti a mládež děje, a nebo jestli chceš, můžu Ti příležitostně hodit i nějaká starší čísla mensáckého časopisu (ze stránek se dá stáhnout akorát to nejnovější), protože je stejně máme doma každé nejmíň 2x. A nebo mi písni na mail, sejdeme se (doufám, že třeba někdy konečně bude na to čas) a můžeme o těchto věcech pokecat.
Měj se fajn!
Scarlett

30.08.2007 12:44:46

hawk napsal(a):

Jan Hus byl první katolický komunista:-))) Nic neměň, nejsi debil, abys nevěděl:-)

30.08.2007 13:00:29

Čochtan napsal(a):

Hawk,
Jan Hus, katolický komunista :-))) ? Nebyli to spíš husiti? Nevím, nejsem tak v historii kovaný, abych znal učení Honzy z Husince podrobně, ale nebylo by to poprvé a také ne na posledy co žáci pozměnili učení mistra k nepoznání.

30.08.2007 13:09:36

Čochtan napsal(a):

Hawku, jinak krásný výraz, ten katolický komunista. Ve Florencii měli taky jedno takové kvítko.

30.08.2007 13:10:38

hawk napsal(a):

a které kvítko myslíš?:-)

30.08.2007 13:16:07

Čochtan napsal(a):

Girolamo "Hieronymus" Savonarola
* 21. September 1452 Ferrara, Italie; † 23. Mai 1498 Florenz,

30.08.2007 13:34:18

hawk napsal(a):

no jo, vidíš, já myslel Giacomo Casanovu, který tam taky pobýval:-)))))

30.08.2007 13:36:38

Čochtan napsal(a):

Casanova byl kanec, ne komouš. (i když se to nemusí vylučovat)

30.08.2007 13:52:23

Čochtan napsal(a):

Paní Klaro, tohle by mohlo být něco pro vás:

Zájmová skupina Mensy ČR - Klub nadání
Dovolte, abychom Vás touto cestou pozvali na akce Klubu nadání, které vzniklo na konci roku 2005 na platformě Mensy ČR. Klub má ve svých úkolech organizaci vzdělávacích a poradenských akcí k podpoře mimořádně nadaných žáků a studentů.

Náplň klubu nadání:

pomoci s vyhledáváním nadaných dětí již od předškolního věku;
iniciovat aktivity pro pedagogy a psychology, kteří se věnují nadaným dětem;
organizovat diagnosticko-poradenské akce, kde jsou připraveny služby pro rodiny s nadanými dětmi;
organizovat výzkumnou činnost v oblasti potřeb a specifik nadaných dětí a mládeže;
nabídnout vhodný program pro nadané děti v mimoškolních činnostech, doporučit vhodné aktivity pro rodinu na celé odpoledne; pro dospívající nadané studenty poskytnout možnost zúčastnit se letních pobytových akcí nebo dát příležitost zapojit se do zajímavých soutěží a společenských akcí.

Diagnostické dny
Hlavním zaměřením Klubu nadání jsou pravidelné diagnostické a poradenské akce, momentálně realizované v areálu Pod Žvahovem 463, Praha 5 - Hlubočepy, na ZŠ Jitřní v Praze 4, ZŠ Umělecká Praha 7, ZŠ Hálkova Olomouc a v jednání jsou další místa. Část programu je věnována diagnostice a herním aktivitám pro nadané děti v předškolním věku. Termíny a program akcí jsou vždy spolu s přihlašovacím formulářem uveřejněny na webové adrese Mensy (http://www.mensa.cz).

Nabídka diagnosticko-poradenských služeb
1. Testování předškolních dětí (2,5 - 7) - obsahuje individuálně administrovaný psychologický test verbální či nonverbální povahy, který predikuje předpoklady k úrovni mentálního vývoje dítěte. Určuje pásmo inteligence, zaznamenává i další aspekty psychického vývoje (pracovní tempo, paměťové schopnosti, všeobecný rozhled, schopnost koncentrace pozornosti apod.)

2. Testování dětí a mláděže školního věku (8 - 16 let) - obsahuje test kognitivních schopností dobře měřící úroveň schopností, které škola rozvíjí a očekává jejich pozitivní výsledky (verbální schopnosti, numerické myšlení a schopnost názorného uvažování, které je základem úspěchu v technických předmětech). Další část diagnostiky je věnována zjištění vrozené inteligence a úrpvně koncentrace pozornosti.

3. Doplňkové služby pro rodiče a děti
Baterie testování je doplněna dalšími dotazníkovými metodami, na jejichž základě se vede konzultace s rodiči a nadaným dítětem. Jsou také doporučeny aktivity rozvíjející mentální schopnosti dětí adekvátně jejich věku, prezentovány jsou moderní deskové hry, které tyto schopnosti podporují.

Nejbližší akce Centra nadání:
Diagnosticko-poradenský den dětí 3 - 17 let sobota 16.06.2007 08:00 - 13:00
ZŠ Nám. Curieových 2, Praha 1, přihláška, bližší informace
- testování dětí od 2,5 do 7 roků v ceně 790,- Kč
- testování dětí a mládeže 8 - 15 let v ceně 790,-Kč
- vstupní testování Mensy ČR (od 9 let do …) v ceně 190,- Kč – není nutné se předem hlásit, stačí přijít v 9.00 na místo akce
Bližší informace: Václav Fořtík, vaclav.fortik@mensa.cz

30.08.2007 13:59:40

LEVAK napsal(a):

Vážená paní měli jsme tři děti(nyní42,37,35)a předvádět s nimi něco takového co nám tady popisujete tak nás oba už dávno odvezli do Kroměříže(u Vás do Bohnic).

30.08.2007 14:21:07

hawk napsal(a):

Leváku, to se ti ty děti narodily v tomhle pořadí nebo věku?:-)) Radši se zeptej Čochtana, ten matice rozumí líp a logice taky, já mám jen humanitní vzdělání:-)

A jaké to bylo v Kroměřížské léčebně, povídej.....

30.08.2007 15:05:41

Alhena napsal(a):

Nemám ráda extrémismus jakéhokoli druhu, nenávistné komentáře, zbytečné urážení (mluvím samozřejme hlavně k Čochtanovi).
Přiznat si, že jsou romové ještě stále problematické etnikum, není rasismus.
Rasismem ale je, když začnete "házet všechny do jednoho pytle". - Například kdybych hodnotila všechny muže podle vás, pane Čochtane, musela bych dospět k závěru, že jsou všichni muži hrubí a nenávistní - a to naštěstí nejsou. Stejně tak zdaleka ne všichni romové kradou, mají záznam v trestním rejstříku atd. atd.

30.08.2007 15:20:32

hawk napsal(a):

Alhena:

správně, cikány ani nikoho jiného nelze házet do jednoho pytle. Jednak by se museli třídit a jednak by se tam nevešli:-)

30.08.2007 15:31:57

jaryn napsal(a):

Ježiši, hawku,

musíš Alhenu testovat hned od začátku...? :-)
Já s ní souhlasím.
A s tebou taky.
Nevidím rozpor :-)

30.08.2007 15:35:22

Alhena napsal(a):

však já vlastně taky - to "třídění" o to mi jde. Každého soudit podle jeho JEDNÁNÍ a ne podle jeho PŘÍSLUŠNOSTI k nějaké skupině (pokud to tedy není třeba skupina militantních nacistů ;-))

30.08.2007 15:55:00

Saša napsal(a):

Nečekejte na odchod do gymnasia a přemístěte dceru hned jinam.
A pořiďte ji sourozence.

30.08.2007 16:33:23

Čochtan napsal(a):

Alheno, když už jste mne oslovila, prosil bych o citaci konkrétních příspěvků, (nenávistné komentáře, zbytečné urážení) buď se jedná o nedorozumění, pak se to dá vysvětlit, nebo máte pravdu, a pak mi to můžete vytmavit a já se ve vší formě omluvím.
Tak prosím o konkrétní citaci.

Pokud jde o třídění: Když třídíme podle jednání, a výsledek je (takřka) stejný jako kdybychom třídili podle příslušnosti ke skupině (etniku), pak to něco vypovídá, nemyslíte ?

30.08.2007 17:10:47

Jamirrai napsal(a):

To Dezo: Ne, nebyl jsem z protekcni rodiny a problemy s mnozinami a porovnavani cisel nebyly natolik velke, abych zcela propadnul. Asi tak... A moznost studovat na UK ma kazdy kdo projevi nadprumernou snahu a alespon prumerny intelekt...

30.08.2007 19:39:16

LEVAK napsal(a):

Ad hawk:nějaké divné humanitní vzdělání!My jsme měli v osnově ještě logiku(taky retoriku a latinu,starořečtina už nás nepostihla) a tu Vám zřejmě rudí bratři z osnov vypustili!

30.08.2007 20:56:04

Klára Veselá Samková napsal(a):

AD Saša:
děkuji za podporu. Od třetího září dcera přechází do soukromé základní školy "Cesta k úspěchu" (viz http://www.skoladetem.cz)
Co se týká sourozenců - těhotenství jsem zle zdravotně odskákala, takže již nebylo možná. Ale staráme se o jednoho chlapce z dětského domova, občas si jej bereme na víkendy a dost to funguje. Vámi naznačená cesta je správná, s modifikacemi ji využívám ke vzájemnému prospěchu obou dětí. KVS

30.08.2007 21:40:11

Klára Veselá Samková napsal(a):

Pro Čochtana:
AD: klub nadání: díky za tip, spolupracuji se Společností pro talent a nadání téhož zaměření (viz http://www.talent-nadani.cz)

AD: Červeňákovi a občanství: to byl právě jeden z průšvihů: oni MĚLI české občanství a trvalý pobyt na území ČR, takže ze Slovenska je vypakovali bratři Slováci tak, že tam v zimě žili měsíc na nádraží, pak se vrátili zpět a odtud byly opět tendence je hnát zpět. Takhle se nezacházelo ani se Sudeťáky ( a že jako rodilá brňanka o tom něco vím).

30.08.2007 21:44:45

Klára Veselá Samková napsal(a):

Pro Čochtana:
AD "po právu" právo má jeden základní atribut, a to, že funguje vůči všem, bez ohledu na to, proti komu působí. To je jeho základní vlastnost a když ji ztratí, přestane působit ÚPLNĚ. Dám Vám příklad: Svého času jsem se dozvěděla velmi zajímavé podrobnosti o vraždě Roma Oty Absolona ve Svitavách.Za tu byl odsouzen jistý Plechanec. Podle mých vědomostí to prostě neudělal - čímž neříkám, že by mi byl sympatický, ba že bych si o něm nemyslela něco ošklivého. Ale i když si o něm třeba myslím, že je blbec (a hůře) to neznamená, že má sedět za vraždu, kterou nespáchal. Zvláště, když z logiky věci vyplývá, že tedy skutečný vrah vesele běhá po svobodě. Bohužel k jednání s jistými osobami, o kterých byste si v životě nedokázal představit, že bych si s nimi mohla sednout za jeden stůl (ostatně i mně byla tato představa velmi vzdálena došlo až poté, co byla veškerá šetření a mimořádné opravné prostředky vyčerpány, takže nebylo v čem a jak zastupovat.
Mimochodem, tehdy taky dala věc "přešetřit" jistá - tehdy krajská - státní zástupkyně Renáta Vesecká a vše shledala v naprostém pořádku. I proto jsem nyní naprosto přesvědčena o tom, že i nyní paní Vesecká "přešetří" causu Čunek a i v tomto případě bude vše naprosto v pořádku....
Tak stačí??
Ještě jednou:
PRÁVO a SPRAVEDLNOS jsou nedělitelné vůči tomu, proti komu působí.
Jestli to ještě není jasné, dejte vědět, dám další příklady. KVS

30.08.2007 21:55:29

Klára Veselá Samková napsal(a):

Pro Čochtana:
AD matematika - opět Vám dávám naprosto napravdu. Na střední škole jsem měla matematikáře, který zcela v duchu tehdejší - a bohužel i dnešní - doby nám zapomněl říct jednu "drobnost". Totiž, že matematika není svévolná buzerace, ale mocný a přitom velmi jemný nástroj který slouží k popisu a uchopení - a tím pádem k pochopení - přírody. Bohužel, některé věci už nedoženete, i když se snažíte. Matematické nástroje uchopení světa mi už pravděpodobně nenávratně unikly: i když po 20 letech předplatného a poctivého čtení časopisů Vesmír a Československého časopisu pro fyziku možná nejsem totálně beznadějný případ: alespoň z textu jsem schopna pochopit, co má matematický zápis dokázat - i když sama nejsem schopna jej provést, eventuelně jej matematicky sledovat. Z tohoto hlediska považuji snahy za odstranění povinné maturity z matematiky za úplnou pitomost. Problém je v tom, že matematici neumí matiku studenty naučit - a tak raději ať se z ní nematuruje, i když tím jsou studenti ochuzeni o jeden z mocných nástrojů mysli. Ale blbce bez kritiky a sebekritiky přece potřebuje každý stát, ne?

30.08.2007 22:03:38

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro, to o Pechanci se mnou zamávalo.
Je mi jasné, že se na právnické fakultě přednáší věta: "právo funguje vůči všem, bez ohledu na to, proti komu působí".
Právo a spravedlnost jsou podle mne dvě různé věci. Právo je nástroj, kterým by státní moc měla zaručovat (udržovat, vytvářet..)spravedlnost. Tedy spravedlnost jako produkt práva. Tak by to mělo být. Paní Spravedlnost by měla být slepá. Jenže ona není hluchá, a dobře slyší, co ji vrchnost našeptává.
Pechanec se mnou zamával tak, že budu potřebovat další příklady. (asi jsem masochista)
Díky předem za ně.

Že Červeňakovi měli občanství jsem nevěděl, někde (asi Reflex) jsem četl, že ne, že jen snacha. Přesto mi nejdou dohromady souvislosti. Když se dobrovolně odstěhuji, a ještě si nechám zaplatit cestu, tak nemohu požadovat po delší době byt, který jsem nota bene vybydlel tak, že musel být mezitím v demolici stržen. Co se tam stalo navíc, o čem se nikde nepsalo ?

Matematika: Nevím jak ovládáte němčinu, na BR-Alpha, běží dlouhá serie 15timinutových pořadů Alpha Centauri. Jsou to přednášky profesora Haralda Lecha z mnichovské university a fyzice, astrofyzice, kosmologii a také trochu filosofii do toho přimíchá. Také to vychází na DVD. Je to tak skvělé, a tak krásně jednoduché, že to pochopí každý maturant. Já měl štěstí na výborné profesory, ale prof. Lech je fascinující.
Blíží se hodina duchů, loučím se, musím strašit na hrázi. Dobrou noc ! Čochtan

30.08.2007 23:43:19

Klára Veselá Samková napsal(a):

p. Čochtanovi:
já už mám dostrašeno, takže vzůru ke strojům:
AD němčina a matematika: býti z Brna a neovládat němčinu bylo alespoň v některých vrstvách nemyslitelné faux pas. Takže jsem od dětství byla poctivě dřena. Bohužel všichni moji němečtí klienti jsou tak nezodpovědní, že umí anglicky, takže co se necvičí stále, zapomíná se. Musela bych se ponořit a na matematiku by to asi nestačilo. Ale i v češtině jsou pěkné věci. Na př. Ian Stewart - Odsud až do nekonečna - průvodce moderní matematikou a všchny knížky o chaosu, maldenbrontově množině, mým oblíbencem je také Richard Feynman (ovšem to je fyzik) a do míry, do které jsem mu schopna porozumět ( ale s tím měl problémy i velký Albert, takže nemám komplesy)pochopitelně Kurt Gödel. AD Červeňákovi (asi tak pomilionté) ještě navíc je v záasadě jedno (zvláště v těch dobách chaosu okolo rozpadu federace)zda měli či neměli občanství ( a navíc skutečně měli). roblém je s tím "dobrovolně odstěhovali". Když přijede městská policie, zabalí vám věci do pytlů, naháže je oknem do avie, posadí do aut a odvezou na nádraží. Je to dobrovolně nebone??Vy i já bychom se dovedli bránit, spousta lidí se prostě bránit neumí. Tím že se neumí bránit, stane se automaticky, že nemají právo na ochranu zákonem? Ad dům musel být v demolici stržen - pletete se. Jejich dům nemusel být stržen a bydlí v něm dodneška. Stržen musel být dům,vedle jejich domu, který jim město nabízelo za tržní cenu jako "odškodnění" a který SPADNUL čtyři měsíce poté, co jej Č. mými ústy odmítli - mimo jiné z důvodu katastrofálního technického stavu. Ano, posléze ten zbytek, co nespadnul sám, musel být stržen. Dát si věci do úplných souvislostí dá vždycky práci a že prosákne ven jen část skutečnosti se nedivte - o čem by jinak psal a čím se živil bulvár?

31.08.2007 05:26:03

Klára Veselá Samková napsal(a):

p. Čochtanovi soukromá lekce z právní teorie..
Už rok píšu doktorskou práci z právní teorie. Doufám, že akademický svět nečte tyhle blogy, protože jinak mne uškrtěj a vyloučí ze studia za to že krafám a nepáchám vědu. Tak se pokusím ještě jednou (uf).
Vy máte pořát dojem, že právo je věc sympatií. Za abych mohla zastupovat Romy (na př. Červeňákovi) tak je musím milovat. Že abych se mohla bavit o zastupování Vlastimila Plechance s vysoce postaveným představitelem skinheadského hnutí v Čechách, tak se musím ztotožnit s ideami skinhedů.
Vyrostla jsem ve vysoce sofistikované rodině uprostřed barokních i abstraktních obrazů, byla jsem zvyklá jíst ze starožitného porcelánu a stříbrné příbory byly schovány proto, že kdo by se s tím furt čistil. Dům plný knih, slunce, krajek a spousty aranžovaných květin. Jak Červeňákovi, tak skinheadi mi jsou naprosto cizí a zcela vzdáleni - intelektuálně, názorově, životními postoji i hodnotami. Červeňákovi a jim podobní ve mne vzbuzují soucit (prosím nezaměňovat s pohrdáním). Je mi jich líto, že oni se ze svého pohledu pohybují ve světě, kterému naprosto nerozumí a nejsou schopni se do něj včlenit. Není to otázka zda jsou Romové či nikoliv, je to otázka intelektu (viz ta již zmiňovaná Gaussova křivka)a sociálních dovedností. Obdobně trpí i bílí i jacíkoliv jiní, kteří mají podobné místečko na své gaussovce.... Jejich psychická frustrace je obrovská a kdo je frustrován, je, jak obecně známo, schopen nepředložených činů, které škodí všem. (přimyslete se asi tak 800 stránek možné diskuse na téma romská kriminalita, ale to teď prosím nebudeme otvírat). Je proto v zájmu všech, celé společnosti, aby frustrace a tenze pominula a všichni se byli schopni starat sami o sebe, což je logický požadavek.
Skini to mají u mne trochu z jiné stránky. V zásadě je možno z mého pohledu říci, že mohu pochopit jejich motivaci. Sice "za vlast a národ" alespoň v tom úzkém smyslu, v jakém toto heslo používají oni, se mi zdá již trochu přežilé, ale jako pracovní hypotézu je nerozporujme. Co rozporuji je, že ke svému cíli užívají a hodlají užívat a propagují NAPROSTO NEÚČINNÉ NÁSTROJE. Jak vidět, tak "židovskou", "romskou", "homosexuální" ani jinou otázku ( a opět předesílám, já s tímto pokusem nesouhlasím a odsuzuji jej, ale přes veškerou jeho hrůznost chápu, že jej lidstvo asi muselo učinit právě proto, aby byla vyloučena slepá ulička, že tento nástroj nefunguje) nevyřešily ani koncentrační tábory a holocaust. Je to neúčinný nástroj a i kdyby došlo ke 100% vyhlazení, tak alespoň homosexuálové povstanou znovu, protože to má lidstvo v genech a na Romy a Židy bychom možná ještě vzpomínali s láskou ve srovnání s tím, co by se objevilo, že?? Takže zpět na začátek ke skinům: vyčítám jim, že si nevzali "poučení z krizového vývoje" a propagují nástroje, které evidentně nefungují. Hajlování je ztráta energie (zde opět odkazuji na svůj nesouhlas s řešením "The Hill"). Ať sednou na prdel, začnou študovat a vymyslí něco, co skutečně zafunguje. (Což stále platí i pro Vás, pane Čochtane. Ty výkřiky á la zrušte sociální dávky není návrh na řešení, to je vyjmenování několika málo nástrojů bez hlubší analýzy).
Takže ještě jednou na začátek:
Jako pracovní hypotézu beru, že právo a spravedlnost se v ideálním případě zcela překrývají - to je kýžený stav, ke kterému směřujeme (chcete další seznam literatury na filosofii práva??) Právo na spravedlnost je absolutní, protože zaručuje, že s každým člověkem bude ze obdobdobých situací jednáno stejně. V momentě, kdy toto právo není schopno zaručit, tak přestane úplně fungovat, systém se zhroutí. PROTO nemá smyslu se zaobírat třeba právním postavením pánů Kellera a Bakaly, kteří si jsou schopni zaplatit všechny advokáty, co jich tu máme, ale právy těch, u kterých lze předpokládat, že jsou úplně blbí a neschopni se hájit. Hrají pro nás veledůležitou roli lakmusového papírku, jestli náš systém funguje nebo nefunguje, tedy, jestli jsme MY ochráněni.
Jestliže Červeňákovi vyhráli, zdálo by se, že v roce 2003 právní systém u nás fungoval a NAŠE práva byla v bezpečí. Ovšem ze zcela STEJNÉ doby se táhne případ Vlastimila Plekance, což je NADMÍRU ZNEPOKOJIVÉ. Celou dobu bedlivě sleduji, na kterou stranu se právo a spravedlnost (ve své jednotné podobě) přikloní. Kauzou p. Čunka a pí. Urbanové ( a od r. 2003 pochopitelně i jiných) dospívám k názoru, že se právo a spravedlnost přiklání na stranu MANIPULACE, NEROVNOSTI PRÁVNÍHO POSTAVENÍ subjektů, tedy směřuje k devastaci práva a přímého ohrožení nás všech.
Stačí nebo ještě jednou?

31.08.2007 05:58:58

Alhena napsal(a):

Čochtane, to "takřka" nedávejte do závorky, to je totiž právě klíčové.
Tak například: "Jak to říkali staří Římani ? Matka jistá, otec .... ?
To by vysvětlovalo genialitu vaší dcerky."
nebo
"Ale už jen to, že váš manžel ví, že existuje něco jako procenta, to je pro lidi z jeho etnika nadprůměrná znalost. Takže pokud je genialita "nadprůměrná schopnost", pak by mohl být genialní. Genialní cikán.
"

31.08.2007 13:54:34

bigjirka napsal(a):

No.. Čochtan rád přehání a provokuje...

31.08.2007 14:59:45

bigjirka napsal(a):

Líbí se mi, že paní Samkové Veselé to myslí a neplete do věci zbytečně emoce. A na příkladu paní Urbanové je vidět, že zavelela pomalu vzad a hájí zájmy svého klienta, což Novák evidentně ignoroval.

31.08.2007 15:02:20

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro, Vy ze mne ještě uděláte juristu. Je to požitek s Vámi diskutovat, konečně má mozek co dělat. Kolik Vám naměřila Mensa ? (tedy pokud to není indiskretní). Já bych si tipnul, víc než 140 ?

K tomu Právu Útrpnému, máte recht, jsem také proti zásadně, já totiž minulý týden přiznal mému zubaři, že vyvraždění Slavníkovců je moje práce. A to ještě nezačal vrtat !

Váš příspěvek si musím pořádně pročíst a promyslet, dnes jsem měl víc práce, ...

Přeji hezký weekend,
Čochtan

31.08.2007 19:52:06

Klára Veselá Samková napsal(a):

AD Čochtan:
S Mensou jsme k sobě nějak nenašli cestu. měla jsem štěstí, že moje dětství a hlavně dospívání ovlivňovala jistá do rodiny přivdaná teta, svého času dosti uznávaná psycholožka, jménem Věra Capponi. Měřili tedy jiní a různí.... tipujete správně.
K útrpnému právu - někdo nadnesl v diskusi že si pletu právo útrpné a tresty. Já to, myslím, nebyla... a s těmi Slavníkovci, to přesně jsem si o Vás myslela - ovšem já Vám to samozřejmě přičítám k dobru, protože určitě jste vraždil neviňátka s ohledem na budoucí čistotu krve v české kotlině - a sv. Vojtěch po zásluze dovymřel...
Tak studujte a dejte vědět. KVS

31.08.2007 20:25:18

Čochtan napsal(a):

Tak si znovu a znovu pročítám váš článek,.. tak Bezruč se dcerce líbí,.. mě se taky moc líbil. Otec měl doma první vydání a tam byla ještě báseň Nanynka Magdónová.
Sto roků na pole chodila
Sto roků kradla tam zelí
Až přišel z Frýdku Pepíček
a dal jí košem po prdeli.
V druhém vydání básník přejmenoval Nanynku na Maryčku a báseň lehce upravil.

„...posedlost morfologií slov včetně srovnávací lingvistiky ..proč se škola jmenuje škola,..“ , budou mít v té nové škole latinu ? Jak je to v Praze s Waldorfskou školou ? Moje sestřenice na ni vyučovala ve Stuttgartu. Zajímavý koncept.

No nic, musím ještě něco udělat. Dobrou noc.
Čochtan

01.09.2007 22:20:52

bigjirka napsal(a):

Jo... btw... často se tu operuje Gaussovou křivkou, ale zrovna IQ podle ní určitě rozloženo není... Gaussova křivka je nenulová na oboru +-nekonečno, ale zápornou inteligenci nikdo????? nemá... A přes 160 taky myslím nikdo nebyl pozorován.... no dobrá, ten hořejšek... ale nulou to spolehlivě ??? :-) končí. Tak snad Pearsonovo?

01.09.2007 22:28:18

Klára Veselá Samková napsal(a):

Ad Gaussova a Pearsonova křivka. Gaussova křivka je rozložení četnosti s vrcholem nikoliv na nule na x- ové ose. Teoreticky IQ nula mají na př. Děti, které se narodí bez mozku (acefalici). Einstein měl myslím změřeno IQ 203. Školu pro nadané děti Cesta k úspěchu (http://www.skoladete.cz) teˇd kontaktovali rodiče osmileté holčičky s naměřeným IQ 170. Jsme na ni všichni zvědaví a hlavně bychom rádi pomohli jejím rodičům. OTáZKA TOTIž ZNí JAK TAKOVéM0u dítěti zachovat dětství a nezbláznit se z toho. Jinak ve věci Pearsonovy křivky prosím o vysvětlení. Díky, KVS

02.09.2007 10:16:02

Čochtan napsal(a):

Big Jirko,
jasně, reprezentativní vzorek probantů je konečná množina, (dejme tomu 10 000, čím větší tím líp) definiční obor není R od - do + nekonečna, ale celá čísla od nejnižšího IQ po největší naměřené, takže ten Gaussův "zvoneček" ten skutečný naměřený diagram "přikrývá" s minimální odchylkou.
Musel bych někde (Pánbůh ví kde) vyhrabat skripta statistiky.

02.09.2007 14:12:03

bigjirka napsal(a):

Paní Veselá, Čochtane, porozhlídnu se a něco Vám k tomu napíšu, pošlu, zpaměti mi to taky tak úplně nejde. Možná se v něčem seknu, pak se opravím, pošlu něco mejlem, tady se nedají dát obrázky.

Gaussovo rozdělení, tzv. normované má vrchol v nule. Na intervalu +-sigma se nachází cca 68% populace, na intervalu +-2 sigma cca 95% a na intervalu +-3 sigma cca 99,7%. Takto usazené rozdělení je tabelováno a je taky v Excelu. Pro praktické použití se používají transformační vzorce, které vrchol křivky usazují na střední hodnotu skutečného rozdělení a křivku "vytahují a zeštíhlují" nebo "zplošťují", čili údaj "Gaussova křivka" je sám o sobě nepoužitelný bez dvou dalších hodnot: střední hodnota a směrodatná odchylka, které určí usazení středu a štíhlost, "vyostření" křivky.

IQ určitě nemá Gaussovo rozdělení, protože z definice je IQ >= 0, kdežto pro jakékoli Gaussovo rozdělení je nenulová pravděpodobnost výskytu i hodnot <0. Ano, v určitém intervalu je možno Gaussova rozdělení použít jako odhadu. Dejme tomu na těch +-2sigma.

Pearsonovo rozdělení - logaritmicko-normální - do Gaussova rozdělení se dosazuje logaritmus na ose x. Takže v nule je to nula a na pravé straně se to blíží Gaussovu rozdělení. Levá strana pod nulou tam není, logaritmus záporných čísel neexistuje v oboru reálných čísel.

Já jsem se tím moc nezabýval pro IQ, ale IQ je kvocient, tj podíl myslím splněných úloh a "normálu", je to tedy nezáporné číslo a svou přirozeností by se na to asi nejlépe hodilo t-rozdělení (tak se to jmenuje a pod tím to jde v knížkách najít).

Nevím, jak velký to má pro koho praktický význam, pro hrubé odhady lze používat i Gausse, čím přesněji bychom chtěli vyhodnotit pravděpodobnost výskytu nějakých hodnot IQ hodně odlišných od průměru, tím přesněji je třeba vystihnout i to rozdělení pravděpodobnosti. Čochtan trochu zjednodušeně říká něco podobného. Pokud by bylo potřeba, pro skripta a knihy sáhnu, zhruba vím, ve které vrstvě se nalézají. V rozpětí cca +-jednoho sigma, tedy asi dvou třetin populace, se budou všechna jmenovaná rozdělení dosti podobat. Ale teoreticky to určitě "není Gauss". Pokud nás budou zajímat okrajové hodnoty geniů a idiotů a odhady jejich četnosti, museli bychom sáhnout k přesnějšímu modelu

02.09.2007 16:56:41

bigjirka napsal(a):

Tady na některých diskusích se mi zdá, jako by někteří diskutéři zápornou inteligenci měli :-/

02.09.2007 16:58:05

jaryn napsal(a):

bigjirko,

fuj. Úplně jsem se zpotil až na pr... Nějak mě ty tvoje matematický tentononc vrátily do školy v Brně... věřil bys, že i tolik let po vejšce se v noci budím hrůzou, že nemám zkoušku z matiky a státnice za humny?
Zlatě svatě, aniž se chci kohokoliv dotknout, že mi k životu ať už jako projektanta nebo na stavbách od státnic už vždycky stačily jen trojčlenka, procenta a goniometrický funkce. Všechny ty sigmy, integrály a podobný hrůzy jsem s rozkoší vyresetoval z hlavy ven.
Obecné povědomí o Gaussovi mi svojí přesností bohatě stačí, ale bylo to zajímavý čtení... :-)

03.09.2007 10:43:20

bigjirka napsal(a):

nechtěl jsem tě jaryne strašit.. inu jsem občas trochu fundamentalista. to víš, my elektrotechnici máme k matice dost blízko. a v posledních letech dělám do řízení kvality a tam se se statistikou dost pracuje. Já jsem vlastně původně začal studovat obor fyzika na matfyzu... ale bylo to na mě moc brutální, tak jsem se vrátil ke svému koníčku elektrotechnice, no ty 3 semestry z matfyzu byl na FEL docela dobrej kick-off :-)
No a potom letadla v práci. A potom poradenství... to je trochu o nervy... shánět klienty..

03.09.2007 11:08:55

jaryn napsal(a):

bigjirko,

tvoje chyba. Vybral sis blbej obor. Kdyby ses stal ochráncem lidských práv a bojovníkem proti rasismu a xenofobii, rázem bys měl klientů habaděj! Co cikán, to ubohá oběť, co Čech, to rasista, ne? Jeden nejmenovaný blogger se nás o tom snaží přesvědčit už pěkných pár měsíců :-)))))))

03.09.2007 13:03:37

bigjirka napsal(a):

Nojo, asi jo. Ale víš, jak to je člověk se životem pohybuje jako kulečníková koule. Stačí touch a letíš někam jinam

03.09.2007 13:24:23

jaryn napsal(a):

Život je pes a my jsme jeho patníky :-)

03.09.2007 13:51:11

bigjirka napsal(a):

Ale, zas tak zlý to není...

03.09.2007 14:37:58

jaryn napsal(a):

To byl jen fórek.
Na život si rozhodně nestěžuju. Mně se líbí, asi si ho ještě chvíli nechám :-)

03.09.2007 15:04:03

Čochtan napsal(a):

Pánové, život je nakažlivá nemoc, přenášená pohlavním stykem a končí vždy smrtelně !

03.09.2007 15:47:30

Klára Veselá Samková napsal(a):

Tedy chlapci, to jsem se zase jednou vzdělala o matematice i o životě, to by jeden neřek... já ovšem, pánové, mám svoje skripta vždy po ruce a ohledně Gaussovy křivky si dovoluji poukázat na publikaci "Problém normálnosti v biologii a lékařství", autor MUDr. Jiří Vácha CSc., vydalo Avicenum, pravda již v roce 1980, ale křivky, pokud vím, zůstávají stále stejné..Je tam mimo jiné takové pěkná kapitola jménem "Důležité vlastnosti Gaussovy distribuce frekvencí" - když jsem to pochopila já, humanista, tak vy, čeští inženýři, uspějete rovněž. jinak doufám, jaryne, že tím nejmenovaným bloggerem, který šíří že co Rom to ubová oběť a co Čech, to rasista, jste nemyslel mně. To by bylo od Vás ošklivé, nečestné a nesportovní.
KVS

03.09.2007 20:25:57

bigjirka napsal(a):

Paní Kláro, ten pacholek tím myslel Jeho Zběsilost Kostlána :-DD

Doufám, že jsem to s těmi křivkami vysvětlil dost přehledně, ještě krátké resumé: Nevím, co píše pan Vácha, ale žádná taková rozdělení normální = Gaussovská nejsou. Gaussovo rozdělení je dobře probádané, široce tabelované, matematicky "příjemné" a proto se v mnoha případech používá v určitém rozsahu jako aproximace (přibližná náhražka) toho, co by tam právem patřilo. Když se na sebe usadí vrcholy (u Gaussova rozdělení je vrchol frekvenční křivky totožný se střední hodnotou), v určitém rozsahu cca 1sigma (směrodatná odchylka) to bude docela dobře fungovat, i když "přirozené je pro IQ podle mne t-rozdělení. Tedy ta Gaussova křivka, usazená na průměr 100 (z definice je IQ 100 průměr) bude docela dobře aproximovat rozdělení populace mezi IQ dejme tomu 85 až 115. Neumožní nám ale odhadnout s dostatečnou přesností podíl idiotů <30 a geniů >150 v populaci :-)
Ale stejně před Vámi klobouk dolů, budu-li v právním průšvihu, přijdu za Vámi

03.09.2007 21:32:14

jaryn napsal(a):

Paní Kláro,

jistěže jsem nemyslel vás. Propána... no, bigjirka už mě zná.
České inženýry v mém případě můžete nechat na pokoji. Píšu tu jako jaryn a rád bych tak zůstal. Něco jako zpívali trempíci za bolševika - mundůr všechno skryl :-)
Stejně máte paní Kláro pěknej koníček, nosit vždy při sobě skripta s těma křivkama... hlavně když na ně život tak nějak pasuje, to jsem rád.

04.09.2007 07:55:09

bigjirka napsal(a):

Líbí se mi, když ženský s sebou nosí Gaussovy křivky... :-)))

04.09.2007 10:40:52

jaryn napsal(a):

A nejhezčí jsou ty jako kytara nebo housle...

Člověče, teď si uvědomuju, jak tyhle debaty jsou doteď prakticky asexuální.
Ten tvůj fórek to příjemně osvěžil.
Já paní Kláru nikdy neviděl, ale jestli je jen z půlky tak hezká jako je chytrá, je to o zdraví. Naše pochopitelně :-)

Paní Kláro, doufám, že nám, starým falokratům, odpustíte toto nevinné zažertování.

04.09.2007 10:58:52

bigjirka napsal(a):

enface kytara, profil Gauss :-))))

Paní Klára nám určitě odpustí :-/

04.09.2007 13:31:58

J1rk4 napsal(a):

................................................................................... :-D

04.09.2007 13:38:19

KLÁRA VESELÁ SAMKOVÁ napsal(a):

AD bigjirka a jaryn:
Gaussovy křivky mám vždy při sobě, a to se dvěma maximy. I Jan Ámos Komenský zdůrazňoval užitečnost praktických a názorných pomůcek.Jelikož jsem ještě nezvládla vkládání fotek do blogu, příležitostně požádám p. Stejskala, aby pánové jen a jen pro vás tam vložil moji fotku... KVS

05.09.2007 15:40:53

bigjirka napsal(a):

:-))))))

05.09.2007 18:28:05

jaryn napsal(a):

:-))))))
a to se po bigjirkovi neopičím!

06.09.2007 08:38:31

jaryn napsal(a):

Klára Veselá Samková veselá

06.09.2007 08:49:23

bigjirka napsal(a):

Je tu nějak smutno a pusto. Anybody here?

08.09.2007 00:13:29

Déžo napsal(a):

Jestli to není tím, že je dítě min. napůl cikán ....

10.09.2007 13:51:21

Déžo napsal(a):

A ještě k té inteligenci: no jo, vlastní dítě (každý rodič má doma génia, a ne jednoho).
To by mne zajímalo, jak je to doopravdy ...

10.09.2007 13:56:26

ujo napsal(a):

partnerskyprogram.blog.cz

25.09.2007 10:34:13